|
|||||||
| Twenty-four shades of glue En overambisiøs hobbyjulekalender i Shanes ånd der limpistolene er ladde, planene er store, entusiasmen påtrengende og resultatet høyst usikkert. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glassDa er min tykkere enn deres. Den smil-sausen er mye tynnere. Innbiller jeg meg, har aldri smakt den. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass
Min ble som tykk honning i romtempeatur. Og på is helt hard og feste-seg-i-tenna-seig. Min kokte ikke i det hele tatt. Jeg bare smeltet sukkeret, tok av platen og blandet. Da freste det jo litt, da.
|
|
|
#3 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glassJeg bare smeltet sukker på full guffe, hadde oppi smør og fløte og salt, og ferdig. Tok minimalt med tid, ikke noe brent smak eller klumper eller noe. I kjøleskapet er den seig som honning, omtrent, i romtemperatur som veldig tykk saus. Jeg varmet den litt før jeg hadde den over isen. Jeg syns den smakte helt himmelsk.
|
|
|
#4 |
|
trøtt
|
Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glassHar prøvd fire ganger nå, og alle porsjonene ble litt forskjellige. Alle spiselige.
|
|
|
#6 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glassJeg har også prøvd meg på denne i kveld! Ble veldig god, selv om den smaker litt knekk. Skal prøve minst en gang til, og denne gangen smelte sukkeret over mye svakere varme.
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glassJeg skulle endelig få laget den i går, men så kom jeg på at jeg hadde kastet teflongryta mi, og ikke fått kjøpt ny. Jeg har ikke råd til å kjøpe ny nå, men kan jeg lage sausen i en litt høy stekepanne?
|
|
|
#10 |
|
Fortynnet
|
Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glassJeg hadde middels sterk varme og rørte ganske mye, men det var mest fordi det var diger porsjon. Jeg ganget den med 12. Skrudde varmen litt opp og ned for å få fortgang innimellom, jeg hadde litt tidspress. Har induksjon, så da reguleres jo varmen veldig fort, og det ble ikke svidd i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
can-jur
|
Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glassJeg kastet meg på denne og laget dobbel posjon i dag
|
|
|
|
#16 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glassJeg skulle montere pepperkakehus og "mistet" sukkerposen i stekepannen. Absurde mengde varmt, flytende sukker ble igjen og jeg tenkte, hey, jeg lager fudge! Men jeg aner jo ikke hvordan det lages, og ikke hadde jeg googletid der og da. Så kom jeg til å tenke på denne sausen og mintes noe fløte, smør og salt. Ja, det har jeg jo i hus! Vi slumper litt her og litt der, og hey, kkokesjokolade kan jo ikke bli feil ...
|
|
|
#17 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glassIs med karamellsaus (med knekk-smak) og peanøtter til dessert her i dag. Det var godt, kvalmende og litt ekkelt, men innmari deilig likevel.
|
|
|
#18 |
|
Ute av drift
Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glassMmmmmMMMMMMMMMMMMMMMMMmmm den ble bare SÅ mye bedre!
|
|
|
#19 |
|
Ute av drift
Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass
|
|
|
#20 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glassJeg har prøvd mye ulikt, og jeg har best erfaring med å smelte små mengder sukker om gangen, og hele tiden på svakest mulig varme. SKal ikke gå i den fella å skru opp temperaturen i starten igjen. |
|
|
|
![]() |
|
|