|
|||||||
| Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å skaffe seg hundDet funker så det suser med en kurv her hos oss, heldigvis. Buret tok dessuten altfor stor plass i vårt lille hus, så det var like greit. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Sv: Å skaffe seg hundJeg leste gjennom starten av tråden for første gang siden jeg skrev det i fjor. Det var utrolig rart! Tenk at det gikk som det gikk! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å skaffe seg hundHerlige tråden. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Å skaffe seg hundOg apropos bur: Det jeg har noe imot ift. bur, er aa sperre hunden inne. At den har en plass som er trygg, en slags hule, har jeg ingenting imot. Som dette, f.eks.: |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Musk
Sv: Å skaffe seg hundMed "sperre inne" som jeg skrev over ift. bur, mener jeg at dören lukkes, men den er kanskje aapen? Om de sover i et bur med et teppe e.l. i bunnen eller i et saant kosehus som jeg viste bilde av, blir jo omtrent det samme hvis dören er aapen. Stenger dere? Hvorfor? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Å skaffe seg hund
Dere låner en veldig søt, røytefri, passe stor og veloppdratt hund.
Vi stenger for at hunden ikke trenger å gå rundt på natten. Jeg tror neppe han skulle ha gjort det ellers heller, han liker å være i buret, samme sak når vi er borte. Vi har vært heldige og har ikke hatt valper som har gjort så mye ugang (som å spise på skor, møbler, lister etc etc), men han hadde nok gjort en del ting som vi ikke ville at han skulle gjøre uansett som valp. Mannen min jobber hjemme i perioder og da går han og legger seg i buret ca 9.30 og sover stort sett hele dagen til 15.00. Da med åpen burdør. Men når vi ikke er hjemme så er buret låst (han veier som sagt 2,5 kg og har et bur i størrelse bokser). Han går helt frivillig og uten at vi ber ham om det, inn i det buret når vi går på morgenen og har helt åpenbart ikke noe negativ følelse for det. Ofte er det noen hjemme så han er meget sjelden i låst bur fra 8-16.30 (vi har en tidligere au pair som bor i hybel hos oss og hun studerer og er mye hjemme på dagtid). |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Musk
Skjönner det. Ikke jobber han noe saerlig naar han har hjemmekontor heller, forstaar jeg. Og i tillegg skjönner jeg jo godt at hunden liker bur naar det er vanlig sovested hjemme hos dere. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Kontrollfrik
Sv: Å skaffe seg hundJeg har et valpedekken, evt dekken til liten hund, hvis noen er interessert. Hurtta av minste størrelse. Pent brukt og veldig godt. Vanntett. Selger det for halv pris pluss porto, skal sjekke nypris, men vil anta det ligger rundt 300 kr. Genialt til vinteren. Sist redigert av Hyacinth : 07-09-13 kl 16:12. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Kontrollfrik
Sv: Å skaffe seg hundNå var jeg akkurat innom den lokale dyrebutikken for å kjøpe nytt. Hun fryser nemlig veldig når det regner, og sånne regndresser med bein nekter hun å bevege seg i. Hun står bare bom stille. Hun måtte ha 30 cm nå. Jeg ser på den siden jeg linket til at det står 36 cm på dvergpuddel, men det var altfor digert! Jeg tror at de er romslige i størrelsen, evt er min dvergpuddel liten... Hun er 4,5 kg. Sist redigert av Hyacinth : 08-09-13 kl 00:07. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfrik
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Musk
Tusen takk igjen. Jeg laerer masse her. Selv er jeg hjemmevaerende og kjörer ikke bil (bor sentralt, saa jeg gaar for det meste, evt. sykler eller tar buss og litt taxi av og til). Hunden kommer mao. stort sett ikke til aa vaere alene paa dagtid noe saerlig og den kommer heller ikke til aa kjöre noe saerlig bil. Da spörs det vel hvor nödvendig det er med bur, tenker jeg, men det er jo noe jeg faar finne ut av, diskutere med oppdretter etc. Godt poeng at hunden gjerne vil se ut. En aapen hunde"seng" er vel bedre enn en saann lukket en, da, om vi altsaa ikke skal ha bur, bare transportveske. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Kontrollfrik
Sv: Å skaffe seg hundOg så er det mange hunder som ikke liker å se ut, så de foretrekker et teppe over buret og tre av kantene, |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Ja, på natten, men på dagen når vi er hjemme og det skjer litt ting (som i helgen)så syns jeg ofte at han vil ligge på et sted der han har mye oversikt. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Å skaffe seg hundVi har ikke hund på soverommene als. Dørene er åpne, men han har lært seg at han ikke skal gå inn der. Jeg er allergisk och Herremannen har (ikke allergisk) astma og vi vil ikke bidra til at han skal få allergi. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Musk
:noterer: Vi faar rett og slett finne ut hvordan vaar er, altsaa.
Vi trenger en hundecall. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har lyst å vise bilde av vårt superkjøp av soveplass til hunden vår, men får ikke til å legge inn bilde fra tlf. Det ligger på dropbox'en min også hvis det går an å legge inn derfra.
|
![]() |
|
|