Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Fifty Shades of Grey-serien

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-13, 12:18   #201
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.897
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Jeg begynte på bok en for å kunne uttale meg og makan til møl og dårlig språk. Og for noen karakterløse karakterer.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 13:19   #202
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.958
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg trekker frem denne tråden igjen, da jeg leste Fifty Shades tidligere i sommer. Jeg leste bare bok 1, og kommer aldri, ALDRI til å lese de to siste. For makan til møl. Det meste er sagt i denne tråden, men en ting som irriterte meg grenseløst, og som ikke tror noen har nevnt, er at Ana er så "kroppsløs", i mangel på et bedre ord. Det eneste hun bekymrer seg for er håret sånn dann og vann. Men hun tenker aldri "er jeg for tynn, for tjukk, har jeg for små pupper, har jeg ikke en valk der, er lårene mine for kraftige, lukter jeg rart, har jeg barbert meg bra nok?". Jeg finner det totalt usannsynlig at dette skal være ikke-temaer.

Akkurat dette reagerte jeg også på. Det kan umulig være helt normalt, og det framstår lite troverdig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 13:43   #203
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.809
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Sex-scenene i boka kan kanskje virke litt pirrande i begynnelsen. Men etterkvart blir ein lei av det. Og då er det ikkje mykje igjen!
Historia er jo så usannsynlig som det er mulig å bli.
Kva er sannsynligheten for at Ana tilfeldigvis skal søke jobb ein plass der sjefen tilfeldigvis har budd i samme fosterheim som Christian? Det var jo i ein heilt anna by? Heng ikkje på greip i det heile tatt.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 14:40   #204
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Akkurat det der var vel bortimot det mest troverdige ved hele boka, Simone

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 16:45   #205
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Må det være så himla troverdig da? Jeg leste bøkene som de var, ikke de best skrevne bøkene med en litt platt historie, men som jeg av en eller annen grunn likte (helst ville vite fortsettelsen på, da). Jeg analyserte ikke boka mens jeg leste, jeg rett og slett bare leste historien.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 18:04   #206
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.897
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Det må ikke nødvendigvis være troverdig, men når språket er rett og slett ræva, karakterene karakterløse og historien endeløse gjentagelser, da blir det for mye altså.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 18:39   #207
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.554
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Jeg har begynt på bok nr 1, men enn så lenge så fenger den ikke. Men skal prøve litt til har jeg tenkt.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 19:30   #208
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Må det være så himla troverdig da? Jeg leste bøkene som de var, ikke de best skrevne bøkene med en litt platt historie, men som jeg av en eller annen grunn likte (helst ville vite fortsettelsen på, da). Jeg analyserte ikke boka mens jeg leste, jeg rett og slett bare leste historien.

Nemlig - det er jo da det blir spennende! Trodde folk i litteraturforumet var i stand til å legge til side fordommene og leve seg inn i historien uten å tenke på sannsynlighetsprosentene for de forskjellige hendelsene.

Er litt irritert på innlegget ditt, Divine. Trekke frem denne tråden og skrive så nedlatende igjen!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 19:38   #209
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

At handling og kvalitet på litteratur blir diskutert nettopp på litteraturunderforumet er vel strengt tatt ikke spesielt underlig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 19:59   #210
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.897
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Jeg er ikke fordomsfull, jeg leser for å bli underholdt. Men jeg forbeholder meg retten til å mene at fifty shades er noe møl. Hva er den greia med at man liksom er så snobbete hvis man ikke liker serien? Det er da nok av folk som har rdigget den verden over så deg spiller da virkelig ingen rolle om hverken divine eller jeg liker den?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 20:11   #211
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Vel, jeg syns man kan overse det man mener er møl, og fullføre serien før man uttaler seg så sterkt.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 20:13   #212
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Hvorfor i alle dager skal man overse møl? Mener du at litteraturkritikere skal blåse i anmelde litteratur de selv ikke liker?

Om du liker serien er det da vel hipp som happ om andre ikke liker den?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 20:14   #213
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Vel, jeg syns man kan overse det man mener er møl, og fullføre serien før man uttaler seg så sterkt.

Så i praksis skal man kun uttale seg hvis man har fullført serien og liker den??

Vel, jeg har fulført den, jeg syntes den var noe møl. Underholdende møl, riktignok.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 21:37   #214
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.958
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Jeg kan godt innrømme at jeg likte den. Jeg fant den temmelig underholdende. Men troverdig? Nei.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 22:22   #215
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.897
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Vel, jeg syns man kan overse det man mener er møl, og fullføre serien før man uttaler seg så sterkt.

Seriøst? Hvorfor, egentlig?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 22:38   #216
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.134
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Vel, jeg syns man kan overse det man mener er møl, og fullføre serien før man uttaler seg så sterkt.

Jeg tror Fifty Shades og en bok av Jussi Adler Olsen er de eneste bøkene jeg noensinne ikke har lest ferdig. Jeg pleier lese ferdig på trass, men der gikk altså grensen.


Sist redigert av 007 : 30-07-13 kl 22:55.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 22:49   #217
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Fordi jeg ble helt oppslukt av serien, levde meg inn slik at jeg var Ana og da vil jeg ikke lese at andre sier det er møl. Jeg tar det sikkert personlig!

Opprinnelig lagt inn av m^2

Så i praksis skal man kun uttale seg hvis man har fullført serien og liker den??

Ja, noe sånt.
Men jeg leser nemlig ikke så mange bøker pr år, så jeg er kanskje litt kry over at jeg bare suste meg gjennom denne trilogien. Jeg leste Berlinerpoplene-trilogien også, og nikoste meg. Ville ikke høre dritt om den heller.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 22:57   #218
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.134
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Men jeg leser nemlig ikke så mange bøker pr år, så jeg er kanskje litt kry over at jeg bare suste meg gjennom denne trilogien. Jeg leste Berlinerpoplene-trilogien også, og nikoste meg. Ville ikke høre dritt om den heller.

Jeg likte også triologien til Anne B Ragde, selv om siste boken ikke var like bra som den første.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 09:59   #219
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Vel, jeg syns man kan overse det man mener er møl, og fullføre serien før man uttaler seg så sterkt.

Det er lett å overse tilfeldige husmorpornobøker i hylla på Rimi og la møl være møl der, men når møl plutselig blir en internasjonal gigantsuksess, så er det interessant å diskutere og prøve å se hva som skiller dette mølet fra det andre, som det går tretten på dusinet av.

Og det var på ingen måte nødvendig å fullføre serien for å kunne konkludere med at bøkene var dårlig skrevet og hadde få til ingen litterære kvaliteter.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 10:24   #220
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Jeg tror enkelte med meg reagerer på når bøker/filmer/musikk og annet blir kommentert/kritisert, er at av og til når noen ikke liker noe/ikke finner spesielle kvaliteter ved noe, så kan man få en følelse av at de samtidig dømmer/vurderer de som likte produktet. Antagelig fordi smak jo er en personlig greie, og man utleverer seg litt ved å delta i diskusjon rundt det.

Ringenes Herre er en av de få bøker jeg ikke fullførte. Den gåturen tok jo aldri slutt. Men mange elsker de bøkene, og elsker filmene. Horder av mennesker.
Det er helt greit for meg. De opplevde noe annet enn meg, uten at det påvirker mitt syn på dem i noe som helst retning. Til tross for Tolkiens skrivestil, det univers han skapte, hans detaljerte framstillinger og 'litterære kvaliteter', så fenget det bare ikke.

Så i bunn og grunn er det greiest å kun lytte til én kritiker, nemlig en selv. For andre - uansett hvem de er - kan ikke vite hvordan du vil oppleve noe du møter, det være seg musikk, bøker, filmer eller andre kulturelle innslag.


Sist redigert av Dronningen : 31-07-13 kl 11:00.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no