|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#201 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorJeg kjenner jeg er realt metta nå!! Jeg forstår på sett og vis de som står på krava, men det er like forbanna fortvilende for oss som blir berørt uansett, som uskyldig tredjepart.
![]() |
#202 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorHvorfor kan ikke Trondheim Kommune informere? Vi har fått et brev en dag før streiken startet. Etter all usikkerheten siden fredag, skulle vi fått klar beskjed om hva som skjer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Off the map.
|
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektor
Me too. Særlig når det i mine øyne er knapper og glansbilder det snakkes om.
![]() |
#204 |
villende
|
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorNår jeg leser at Arne Johannessen tviler på et bedre tilbud, men likevel velger å fortsette streiken, da lurer jeg på hvem han egentlig er ute etter? Han ødelegger for egne medlemmer (fordi folk mister respekten for dem), han uthuler streikeinstituttet og han fortsetter å ramme en haug med uskyldige tredjepersoner helt uten grunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektor |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Introvert textrovert
|
Jeg har unger i to Trondheimsskoler og begge skolenes sider er oppdaterte og informative. Begge steder er det skole, men redusert SFO tilbud.
![]() |
#207 |
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorDet jeg savner, er at det ikke er noen oppdatering siden 29.mai. Siden det har vært så mye om streiken i media, og at noen går tilbake, så synes jeg det kunne stå at det ikke er noen endringer for Åsveien skole og streiken fortsetter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorSå lenge det ikke er endringer, er det vel ikke noe å informere om?
![]() |
#209 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorKommunene streiker fortsatt - det er derfor ingen, eller veldig få, endringer for de skolene som er rammet av streiken. Det er deler av staten som har godtatt lønnsoppgjøret - ikke forbundene som organiserer kommunalt ansatte. KS, som er vår forhandlingsmotpart har ikke gitt noe nytt tilbud, og det har heller ikke vært ny mekling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Off the map.
|
![]() |
#211 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorI vår kommune står all informasjon vi trenger å vite om streiken på kommunens hjemmeside, og den lista blir oppdatert hver dag og en kan gå inn og sjekke på hver enkelt skole eller barnehagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorNå begynner den lista over hva som er steng i min kommune å bli grådig lang.
![]() |
#213 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sannsynligvis fordi de som streiker på Åsveien skole ikke er organisert i Unio, men i Fagforbundet, som ligger under LO. Fagarbeidere og renholdere er typisk organisert i Fagforbundet, lærere og førskolelærere i Unio.
![]() |
#214 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektor... og der var eldstejentas skole i streik.
![]() |
#215 |
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vet ihvertfall at lærerne er i streik på Åsveien. Sist redigert av Mira : 04-06-12 kl 20:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig så enig. Jeg har til nå på et merkelig vis greid å få det til å gå opp med barnepass, men nå ser det ut for at jeg begynner å gå tom for muligheter. Synes det er veldig dumt for vesla sin del og hele tiden bli sendt hit og dit også. Nå må jeg begynne å ta fri fra jobben, det passer svært dårlig av flere grunner. Jeg er lei av å hver dag måtte finne nye løsninger for å få ting til å gå opp. Håper en av partene snart kan ta til fornuft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorNå så jeg at det er samtaler mellom partene for å se om det er noe vits i mekling i dag, så får vi se da, hva som skjer.
![]() |
#218 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorJeg skjønner fortvilelsen over uskyldige tredjeparter (og vi er rammet på flere områder selv), men faktum er altså at det er streikerett i Norge. Det aller beste er jo hvis det blir en løsning, men jeg har full forståelse for at forbundsledere vil sikre at streiken var verdt det ved å røyke ut et bedre tilbud.
![]() |
#219 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorVi treffes av streiken i morgen, men heldigvis ikke så veldig hardt enn så lenge, bare SFO om morgenen som utgår og den benytter vi oss av i liten grad, storebror kommer til skolen maks en halvtime før skolen begynner. Så vi klarer oss fint, men det er verre for førsteklassingene som ikke får SFO i det hele tatt.
![]() |
#220 |
villende
|
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorDet som er greia er jo at det er lite sannsynlighet for at de faktisk vil klare å "røyke ut et bedre tilbud". Dessuten mister de goodwill både hos brukerne og hos arbeidsgiver. Streik er et mektig redskap. Og jeg mener bestemt at de fagforbundene som fortsatt er i streik virkelig misbruker streikeinstituttet nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|