Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julen nærmer seg - hvordan ligger dere an?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-12, 12:58   #1
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julen nærmer seg - hvordan ligger dere an?

Jeg skal bare ha et fokus i år. Hamstre masse smør. : ond:
Hva jeg skal bruke det til vet jeg ikke, kanskje skryte av at jeg har det?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 13:01   #2
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Oh.. Kom på at jeg har kransekakedeig i skapet. Sånn ferdig sak. Innkjøpt før jul i fjor en gang, med tanke på å bake. Ble visst ikke noe av det gitt.

Gammel 11-09-12, 13:05   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kransekakemasse i kjøleskapet! Det blir julebakst i år!

Og blir det ikke i år, så blir det til neste år. Kanskje.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 17:14   #4
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eg har Tomtegløgg i skuffen

Jeg og, med ferdig nøtter/rosiner blanding. Jeg er klar

Gammel 11-09-12, 18:21   #5
kakklanes
Diabetesspl

Medlem siden: Sep 2012
Hvor: Ca. midt på
kakklanes har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hei damer! JEg er ny i forumet, men juleforberedelsene har jeg begynt så smått å tenke på )
Her starter vi 1. desember med å dra til sydlige strøk i 14 dager, og når vi da kommer hjem er det 9 dager til jul! Helt perfekt til å kose seg de neste dagene med juleforberedelser! Huset holder jeg på å vaske sånn smått nå! Så da er ting egentlig i boks! )

kakklanes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 18:33   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hei, Kakklanes. Dette er ikke egentlig en tråd for ordentlige juleforberedelser. Les starten på tråden (og merk deg datoene), så ser du hva denne tråden egentlig handler om.

Men vi har nok av andre juleforberedelsestråder som er på ekte altså.

Og velkommen på FP.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 20:20   #7
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg flirer meg ihjel! Blir flott Skappel-nisser, Teo!
Fant forresten også pepperkakedeig i fryser'n for ikke så lenge siden.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 20:52   #8
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ferdige deler til pepperkakehus i skapet. Innkjøpt før julen 2010. De har altså fått to sjanser og.. nada hus. Har også en pakke grøtris fra i fjor 4/5 full. Vi spiser rinsegrynsgrøt én gang i året, til middag den dagen vi baker pepperkaker og ikke baker pepperkakehus.

Gammel 11-09-12, 22:40   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jeg har ferdige deler til pepperkakehus i skapet. Innkjøpt før julen 2010. De har altså fått to sjanser og.. nada hus. Har også en pakke grøtris fra i fjor 4/5 full. Vi spiser rinsegrynsgrøt én gang i året, til middag den dagen vi baker pepperkaker og ikke baker pepperkakehus.

Jeg kastet mine årgangsbyggesett for en måned siden.

Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 22:37   #10
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

I dag kom peppekakeformene frem, vi brukte dem til å stikke ut fiskekaker med! Kan vi male dem brune og spare dem til jul?

Gammel 11-09-12, 23:46   #11
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har julevoksduk på kjøkkenbordet. Får jeg henge med dere julestreberne da? Og så tror jeg jammen at alle julelysestakene står i vinduskarmen på stua!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 09:57   #12
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år har jeg mengder av tid til juleforberedelser. Og jeg elsker inspirasjonen fra FP!

Gammel 13-09-12, 20:25   #13
Kahlan

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

I dag fant jeg en nisse liggende på gulvet inne på gamle kontoret, nesten ferdig pyntet jo

Gammel 13-09-12, 21:03   #14
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

I år har jeg mengder av tid til juleforberedelser. Og jeg elsker inspirasjonen fra FP!

Er du på jakt etter en hund på ca 5 kg da kanskje?

Gammel 13-09-12, 23:10   #15
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Er du på jakt etter en hund på ca 5 kg da kanskje?

Jeg kom på at jeg har jo hundekatten min, som veier 6 kg. Men jeg drikker ikke vin, så vinkorker er ønskelig.

Ja, og så

Gammel 14-09-12, 21:35   #16
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Jeg er ikke så godt forberedt til jul!
Men jeg ser jeg har 17.maiflagget stående i en skål på en hylle!

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 19:06   #17
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Bare vent, snart kommer det noen og skriver: Hjelp- jeg klarer ikke å få julegardinene mine rynkefrie-hva skal jeg gjøre! " og da er vi på riktig spor igjen.

Limpistol er selvsagt svaret.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har allerede satt ungene i arbeid. Jeg regner med å slippe dem ut av vedboden rundt 20. desember.

Barnearbeid? Julegaver skal vel være etisk og rettferdig? Du må i de minste sørge for at de har gode arbeidsforhold. Sett inn et vindu så har du sikret lys og ventilasjon.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 11:27   #18
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg kjøpte KK i forrige uke og da var bladet til stylisten Paul Løwe med. Han har faktisk fått tatovert en limpistol på underarmen - et eksempel til etterfølgelse for noen?

Etter at minstefrøkna forsøkte å tatovere perler og fjær permanent til fingrene mine med limistolen i julestria i fjor, har det skjedd noe med smerteterskelen min. Men jeg liker idéen.

Emneord
julekalender, julekort, julemania, limpistol, reinsdyr

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.