Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå? (Gammel tråd)

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-12, 21:03   #1
Optimusa
Nybegynner

Medlem siden: May 2010
Optimusa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Knausgård, bind 6. Men det tar tid :/

Optimusa er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 18:35   #2
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bok 5 i Norges nasjonallitteratur: Henrik Wergeland - Jan van Huysums Blomsterstykke, Den engelske Lods og Hassel-Nødder.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 03-04-12, 10:15   #3
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg leser Nattens sirkus av Erin Morgenstern.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 14-04-12, 17:36   #4
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Nå begynner jeg på Tyskerungen av Camilla Läckberg.

Husfruen er ikke aktiv  
Gammel 03-04-12, 10:40   #5
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

"Mannen som ikke var morder" av Michael Hjorth

Gammel 12-04-12, 00:19   #6
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg las Baby Jane av Sofi Oksanen i påska. Det var ei sterk kjærleikshistorie om to jenter i eit komplekst forhold. Verdt å lese!

nokon er ikke aktiv  
Gammel 02-05-12, 16:04   #7
vitoplussdeg
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2011
vitoplussdeg har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg leser Rimelig tvil av Chris Tvedt. Den første boken om advokaten Mikael Brenne. Veldig bra!

vitoplussdeg er ikke aktiv  
Gammel 14-05-12, 22:06   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter flere måneders tørke har jeg i dag lest verdens korteste bok. Den var så tynn at jeg fint rakk å lese den fra perm til perm på flyet fra Kristiansand til Gardermoen. Jeg vil leve av Marte W. Goksøyr, om Downs syndrom.

Gammel 27-05-12, 20:44   #9
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I det siste har jeg lest:

Jussi Adler Olsen, Journal 64 (veldig god)
Camilla Läckberg: Englemakersken (veldig god)
Johan Theorin: Sankta Psyko (ganske god)

Holder nå på med Hans Olav Lahlum, Satelittmenneskene. Litt annerledes, men lettlest og ganske god.

Sissel er ikke aktiv  
Gammel 28-05-12, 11:35   #10
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har begynt på Ildmannen av Torkild Damhaug, som en kollega har lånt meg fordi den utspiller seg i nabolaget mitt. Etter ca. 60 sider må jeg si det har vært en litt treg start, og det spørs om denne greier å sette en stopper for min lange lesetørke.

Gammel 29-05-12, 10:00   #11
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nesten pinlig å si det, men jeg leser Señor Peregrino av Cecilia Samartin. Og for noe møl. Rett og slett.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 29-05-12, 10:02   #12
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg leser A visit from the Goon Squad (men jeg henger ikke med på alle referansene) og In One Person av John Irving. Så langt elsker jeg den og det føles som ekte Irving. Håper det varer.

Ja, og så leser jeg The Corrections fremdeles, men det er ganske halvhjertet.

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 29-05-12, 10:03   #13
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Ja, og så leser jeg The Corrections fremdeles, men det er ganske halvhjertet.

Liker du den ikke, altså. Jeg ELSKET den boken.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 29-05-12, 10:05   #14
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Liker du den ikke, altså. Jeg ELSKET den boken.

Jeg har ikke kommet så langt enda, jeg synes den er fryktelig tunglest. Jeg tror jeg kan like den, det er derfor jeg holder ut (den eneste boka* jeg har gitt opp de siste årene er Innsirkling 2, makan til svartmalt pretensiøst møl), men jeg får ikke helt dreisen på lesinga av den. Kanskje engelsken er for krevende for meg?

*Jeg ga opp Halvbroren også. Men den er så dårlig at det teller ikke.

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 29-05-12, 10:56   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

*Jeg ga opp Halvbroren også. Men den er så dårlig at det teller ikke.

Gammel 25-06-12, 21:24   #16
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Appointment with Death av Agatha Christie.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 31-05-12, 18:26   #17
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har nettopp begynt på Flimmer av Anne og Even Holt. Virker ok.

Sissel er ikke aktiv  
Gammel 31-05-12, 21:32   #18
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Virker bra så langt!

Gammel 29-05-12, 10:22   #19
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hatet absolutt hele første halvdel av Corrections, men likte andre halvdel. Juryen er fortsatt ute på om det var verdt å lese hele.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 29-05-12, 10:22   #20
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ante ikke hva jeg skulle begynne å lese på nå, forresten, så jeg har falt tilbake på Rebecca, som jeg leste 350 ganger som tenåring, men aldri har lest på engelsk. Det er nemlig lov å legge fra seg bøker man har lest 350 ganger om noe bedre skulle dukke opp.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:16.