Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julesinker - skal vi forene oss?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-11, 22:19   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesinker - skal vi forene oss?

MEN: Jeg har bare kjøpt en eneste julegave. Og ikke har jeg tenkt å kjøpe så mange flere. Men jeg har laget et pepperkakehus. Det er såvidt jeg tør innrømme det...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 09:57   #2
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva skjedde?

Turbo-Olga var ufin, og trompa på at hun SKULLE klippe ned pakkene/lappen. Så fikk hun lipgloss, og det SKULLE HUN IKKE HA! *morgengretten*

Den er nå oppe og går igjen, og Turbo-Olga er såååååå fornøyd hver morgen. 1-0 til mor.

Ellers må jeg kanskje tusle ut herifra, jeg bestilte akkurat nå julekort. Men det er vel 4 ukers leveringstid, så da blir det utlevering i januar, og det er vel litt sinkete.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 12:45   #3
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I går fikk jeg kjøpt 4 kubbelys, så i dag planlegger jeg å fikse en slags advendsstake.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:09   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har satt opp adventstaken og kjøpt dyre lilla lys og puttet oppi. Men vi har glemt å tenne, da.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 10:09   #5
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan melde om at jeg har kjøpt fire julegaver til. Er nå oppe i fem. Bare ca.15 to go! Har også montert (det kjøpte, åff kårs) pepperkakehuset i helga, men ungene hadde jo aldri tid til å pynte det.
Må jeg bytte tråd, eller er det sinkete å ha så mange julegaver igjen?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 10:35   #6
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har strikket en nisselue.

At den måtte strikkes i all hast i gårkveld fordi det var nissefest i barnehagen i dag og jeg ikke fant noen nisselue trenger vi ikke snakke så høyt om. :trøtt:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 10:05   #7
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Lurer på om jeg må melde meg ut herfra. I går tok vi inn juletreet, pyntet og tente lys. Julekortene og kalenderne har kommet i posten. Har svibler. Julelys. Liste over de resterende julegavene. Veldig uvant, nesten litt skummelt dette.

Hilsen
Sviker

Gammel 09-12-11, 22:18   #8
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror jeg fremdeles hører vel hjemme her. Mamma har bakt til jul for oss, mannen min har kjøpt julegaver, naboene har bakt pepperkaker med ungene, mens jeg derimot fortrenger at jule nærmer seg etter beste evne, og skal starte mine juleforberedelser 23. desember. Det går bra det, sant?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 22:28   #9
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sant det blir jul uansett? Jeg er ikke i gang med noe i det hele tatt. Men jeg har fått mamma til å kjøpe en av julegavene for meg, så det så.

Gammel 11-12-11, 16:59   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg har hengt opp litt julepynt, kokt tunge, mannen har hengt opp ugly-julelys i blinkefarger på dukkestuen til pøbelprinsessen og vi har kjøpt noen julegaver. Etterpå skal jeg og pøbelprinsessen støpe såper med julelukt som hun skal gi boprt til jul. Jeg har ikke bakt, skal ikke ha juletre og har ihverfall ikke rundvasket. Erfaringsmessig blir det jul uansett.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 11-12-11, 17:17   #11
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Vi har bakt pepperkaker med innkjøpt deig og det tok under 1 t. Hengt opp lys ute og, ja, så langt ikke noe mer.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 21:46   #12
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg føler meg som verdens verste mamma på julefronten akkurat nå. Ingen adventsstjerne, ingen julepynt - alt er "hjemme" i Finnmark fordi vi i ugangspunktet skulle dit i jula. I tillegg har jeg vært så opptatt me eksamen, atter eksamen og mappekrav at alt av juleforberedelser har blitt lagt på is. Lille gutten min har spurt i ei uke om når vi skal bake pepperkaker ...
("Til uka, når jeg er ferdig med eksamen, vennen min."
"Jeg VIL IKKE at du skal ta eksamen, jeg vil a vi skal gjøre morsomme ting sammen!!!" )

Gammel 15-12-11, 22:35   #13
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er visst julesinke. Jeg har panikk for fristene på posten som jeg ikke rekker og det er bombeområde hjemme hos meg. Jaja. Jula kommer sikkert.

Gammel 15-12-11, 23:39   #14
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde lovet ungene å bake pepperkaker til helga, men i dag måtte jeg si at det dessverre ikke kan bli noe av, fordi jeg har barnevakt for både lørdag og søndag for å kunne lese til eksamen jeg skal ha på mandag.

Gammel 15-12-11, 23:56   #15
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Her er det fremdeles ikke noe som ligner på jul. Jeg er kvalm og dårlig, og alt som heter julelukter er bannlyst fra hus og hjem. Gutta har bakt pepperkaker med pappan, og så skal mormor ha bakedager med alle barnebarna, så litt julestemning får de vel med seg. Og så skal vi lage litt godter til helgen. Dukrulling og diverse stryking er bortsatt til hjelpsomme familiemedlemmer. Gavene her jeg knapt begynt med. Bittelitt stressa rundt dette nå.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 11:15   #16
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Gammel 16-12-11, 11:26   #17
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Mannen skal pynte huset i kveld. Jeg var flink og vasket gang, stue og kjøkken i går, og jeg var på loftet og fant frem en million nisser. Det er mulig jeg var litt småfurten over hele opplegget når jeg snakket med mannen på telefonen, for han lovte at etter jul skulle vi ha vaskehjelp.

Gammel 16-12-11, 11:45   #18
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg fant et juletre i boden i går!

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 12:12   #19
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg har sendt ca halvparten av julekortene, resten risikerer å ende i skatollet.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 12:15   #20
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Beslutningen er tatt: Jeg kjøper nesten alle sju slagene. Jeg skal lage marsipan, og ungene og mannen skal lage pepperkaker av IKEA-deig, men resten blir kjøpt. Jeg gidder ikke. Ikke blir det spist opp heller. Neste uke skal jeg bort med jobben man-tirs, torsdag har vi julebord hjemme for vennegjengen, og på lørdag er det jo jul, og da har vi huset fullt igjen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.