|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?MEN: Jeg har bare kjøpt en eneste julegave. Og ikke har jeg tenkt å kjøpe så mange flere. Men jeg har laget et pepperkakehus. Det er såvidt jeg tør innrømme det... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?
Turbo-Olga var ufin, og trompa på at hun SKULLE klippe ned pakkene/lappen. Så fikk hun lipgloss, og det SKULLE HUN IKKE HA! *morgengretten* |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Jeg har satt opp adventstaken og kjøpt dyre lilla lys og puttet oppi. Men vi har glemt å tenne, da.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Kan melde om at jeg har kjøpt fire julegaver til. Er nå oppe i fem. Bare ca.15 to go! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Jeg har strikket en nisselue. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Lurer på om jeg må melde meg ut herfra.
|
|
|
|
#8 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Jeg tror jeg fremdeles hører vel hjemme her. Mamma har bakt til jul for oss, mannen min har kjøpt julegaver, naboene har bakt pepperkaker med ungene, mens jeg derimot fortrenger at jule nærmer seg etter beste evne, og skal starte mine juleforberedelser 23. desember. Det går bra det, sant? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Sant det blir jul uansett? Jeg er ikke i gang med noe i det hele tatt. Men jeg har fått mamma til å kjøpe en av julegavene for meg, så det så.
|
|
|
|
#10 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?jeg har hengt opp litt julepynt, kokt tunge, mannen har hengt opp ugly-julelys i blinkefarger
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#11 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Vi har bakt pepperkaker med innkjøpt deig og det tok under 1 t. Hengt opp lys ute og, ja, så langt ikke noe mer.
|
|
|
#12 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Jeg føler meg som verdens verste mamma på julefronten akkurat nå. Ingen adventsstjerne, ingen julepynt - alt er "hjemme" i Finnmark fordi vi i ugangspunktet skulle dit i jula. I tillegg har jeg vært så opptatt me eksamen, atter eksamen og mappekrav at alt av juleforberedelser har blitt lagt på is. Lille gutten min har spurt i ei uke om når vi skal bake pepperkaker ...
|
|
|
|
#13 |
|
maler
|
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Jeg er visst julesinke. Jeg har panikk for fristene på posten som jeg ikke rekker og det er bombeområde hjemme hos meg. Jaja. Jula kommer sikkert.
|
|
|
#14 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Jeg hadde lovet ungene å bake pepperkaker til helga, men i dag måtte jeg si at det dessverre ikke kan bli noe av, fordi jeg har barnevakt for både lørdag og søndag for å kunne lese til eksamen jeg skal ha på mandag.
|
|
|
#15 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Her er det fremdeles ikke noe som ligner på jul. Jeg er kvalm og dårlig, og alt som heter julelukter er bannlyst fra hus og hjem. Gutta har bakt pepperkaker med pappan, og så skal mormor ha bakedager med alle barnebarna, så litt julestemning får de vel med seg. Og så skal vi lage litt godter til helgen. Dukrulling og diverse stryking er bortsatt til hjelpsomme familiemedlemmer. Gavene her jeg knapt begynt med. Bittelitt stressa rundt dette nå. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Panzerekstremfeminist
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Har diplom
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Har diplom
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Beslutningen er tatt: Jeg kjøper nesten alle sju slagene. Jeg skal lage marsipan, og ungene og mannen skal lage pepperkaker av IKEA-deig, men resten blir kjøpt. Jeg gidder ikke. Ikke blir det spist opp heller. Neste uke skal jeg bort med jobben man-tirs, torsdag har vi julebord hjemme for vennegjengen, og på lørdag er det jo jul, og da har vi huset fullt igjen. |
|
|
|
![]() |
|
|