|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeStrengeste straffen noensinne gitt for overgrep i Norge er vel 12 års forvaring, og det var vel en av disse superhorrible familie-sakene?
|
|
#2 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er helt utrolig hvordan Øygård uttaler seg i media.
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
På denne typen siktelse har det stått strafferamme opp mot femten år. Overgrep mot barn hvor det er snakk om massevoldtekt og grov fysisk vold har strafferamme opp til 21 år. |
|
|
|
|
#5 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg har akkurat lest det. Jeg grøsser. Uansett om han har gjort dette eller ikke så utviser han utrolig dårlig dømmekraft.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#6 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg klarer ikke la vær å bli opprørt over denne saken. Makan!! |
|
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg har akkurat sendt en Mail til VG og sagt hva jeg mener om at de prosederer ordførerens sak slik de gjør. Det er utrolig merkelig at de lar han få så mye spalteplass. Hvor har redaktøren gjemt vær-varsom-plakaten sin?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#8 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg synes dette med statsministeren er veldig spesielt. At han skulle invitere henne og hele klassen osv. |
|
|
|
|
#9 |
|
Pauset
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeNå er det en artikkel på VG om at han føler seg tråkket på pga anklager om alkoholservering. |
|
|
|
|
#10 |
|
Pauset
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeForsvarer er nå ute og kommenterer jentas "merkelige" oppførsel i retten. Fordi hun syntes det var vanskelig å forklar seg med ham rett foran seg er det merkelig at hun senere satt i salen. |
|
|
|
|
#12 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg fikk aldri svar på den mailen jeg sendte.
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHvilke signaler sender man ut til andre overgrepsofre, h v i s det skulle vise seg at han faktisk er skyldig? At bare du er litt høyt på strå, så er det ingen vits å melde fra, for det får ikke konsekvenser for den skyldige uansett. |
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDenne saken er fæl.
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeFæl sak ja. |
|
|
|
|
#17 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake:redd. Nå forklarer han seg om skype.
Grøss. Stakkars jente. Og stakkars kona hans. Og hvordan i hule kan folk som har så lite gangsyn havne i slike maktposisjoner?
|
|
|
|
#18 |
|
Ser lyst på livet
|
Jeg tenker som så at folkene som har stemt på han har kanskje ikke så mye mer gangsyn selv jeg. |
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeFysj, det er så mye som skurrer. Stakkars jenta og kona hans ja. |
|
|
|
|
#20 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDenne saken er fæl. Og uansett utfall, så har det vært et forhold mellom en voksen person og et barn som ikke er helt normalt, og som ikke burde være der.
|
![]() |
|
|