|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Som student som ble vekket av rundt en halvtime med buekorps mellom en høy fjellvegg og et par høye blokker, en søndag morgen i eksamenstida, og hoppet i senga (første året, de neste årene var jeg mer mentalt forberedt) kan jeg ikke si at jeg verdsatte øvinga akkurat...
|
|
|
#2 |
|
Borte
|
Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Har du funnet det ut ennå, Skremmern? Er det Oslo eller er det Bergen som er best?
|
|
|
#3 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!
På plussiden har Oslo opera, er nærmere det store ytlandet og harryhandel, de er de eneste i hele Norge som ikke snakker dialekt og man klarer ikke å gå gjennom sentrum på 10 minutter. På minussiden har de absurde mengder snø.
|
|
|
#4 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
|
|
|
#5 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Ke?? Det er da dialekt i Oslo? Alle har jo ein dialekt, enten det er bodø, bergen eller oslo dei kjem frå... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Whatever, never mind
|
Nei. Østlendinger fra indre Østlandet har ikke dialekt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Søt og rar
|
Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Samtale mellom Brun og meg i går:
|
|
|
#8 |
|
Unik
|
Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Buekorps er fint, men helst på litt avstand *stril* Å bu på Skansen var ikkje det luraste me gjorde mtp buekorpsene.
|
|
|
#9 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Jeg vil forresten heller ha det isende kaldt enn regn. Jeg seriøst hater regn. Det er mulig det til tider er isende kaldt i Oslo, men jeg kan kle på meg flere lag, jeg. Går så fint, så.
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Etter at jeg kjøpte meg dunjakke i vinter kan jeg ta nesten hva det måtte være av kalde. Bakdelen er at bilen min ikke liker så mye mer enn 20 kalde. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Epikur
|
Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Jeg bodde i kollektiv i nabohuset til det huset hvor Jean Krohn var født. Det burde ikke bety noe som helst, men for de som kjenner byen blant fjellene, så vet de jo at Jean Krohn var sjef i Nordnes Bataljon da det kjente slaget mellom buekorpsene fra Nygård og Nordnes sto på slutten av 1800-tallet. Nordnes bataljon hyller Jean Krohns minne ved å stå utenfor huset i Sliberget tidlig om morgenen 3. mai og 17 mai og tromme og tromme og tromme og tromme og tromme.
|
|
|
#13 |
|
Epikur
|
Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Jeg har også bodd noen år i Oslo, omlag ved ring 3. De absurde (
|
|
|
#14 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Jeg har også bodd flere steder i sentrum, og det er vel egentlig bare i Sandviken jeg har blitt plaget av buekorpsene. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Kakemonster
|
Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Ja, i sentrum blåser det gjennom marg og bein vinterstid, det er sant. Jeg lurer fortsatt på hva det har med saken å gjøre, med mindre Skremmern har tenkt å bo veldig sentrumsnært. Det er jo ikke sånn at vi unngår sentrum på trass heller, det har bare ikke vært noe behov for å dra dit på en god stund.
|
|
|
|
#16 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Vi har store snømengder på gårdsplassen, fordi vi prioriterer å la ungene ha hauger å bakse i og lage snøborger og denslags. Ellers blir jeg sjelden plaget av snøfall, og de er i hvert fall flinke til å skufle snøen unna her i Høiden på Westkanten.
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Angående hva som er positivt med mer non-stop i skolen, for den måtte jeg tygge litt på: Svaret, for min del, er ganske enkelt at jeg ikke vil at ungene skal bli som meg.
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Jeg har bare bodd ett år i Bergen, men mange år i Oslo. Kanskje ikke så rart at jeg da foretrekker Oslo av disse to. Klimaet kanskje som den viktigste grunnen. Er man glad i å reise så er også Oslo å foretrekke pga nærheten til flere flyplasser med billige avganger hist og pist. Oslo har t-bane. Oslo har jo det største og mest varierte kulturtilbudet i landet. Jeg synes Bergen (på lik linje med trondheim) bærer preg av å være en studentby enn det Oslo er. Dvs at mye av det som skjer er rettet mot studenter. Jeg flyttet til Bergen fra Oslo indre øst og reagerte på fraværet av folk med annen etnisk bakgrunn. Har derimot aldri sett så mange eldre damer med pels som det året jeg bodde der. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Bergen er, og vil alltid være byen i mitt hjerte.
|
|
![]() |
|
|