Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-07, 21:09   #201
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)

Det må da være lov til å spekulere!
Det er jo det som er moro.
...og så får vi forhåpentligvis vite sannheten etterhvert.

Gammel 13-03-07, 21:10   #202
Polkadot
Passiv

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Poenget er at ingen av oss uansett ikke vet hele sannheten. Derfor bør verken du eller vi andre spekulere i hvordan dette har foregått evnt ikke foregått. Kanskje alt er løgn og tull, kanskje Aulie har opplevd noe hun ser på som voldteksforsøk eller kanskje alle de tre involverte vet at dette var et voldektsforsøk. Det er ingen grunn til å spekulere i dette.

Dama har nylig navngitt 2 menn i media for et angivelig voldtekstforsøk! Det er grunn til å spekulere i hva som ligger bak.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 21:10   #203
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Akkurat DET kan jeg forstå, for er man skikkelig dopa, så vet man ikke hva som skjer/klarer ikke gjøre motstand.

Ja det er jo sant.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 21:17   #204
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syns du jeg bør det? Mener du at det er galt/dårlig å drøfte spørsmål man sitter inne med? Jeg er ikke flau over at jeg virker dum og tankeløs. Ved å kommunisere, lærer man. Og om jeg har litt tregere for å lære enn andre, så er det dessverre ingenting jeg får gjort noe med. Det må bare være sånn.

Vel, hvis jeg hele tiden fikk høre at jeg var et dårlig menneske slik du påstår at du blir (særlig her inne) ville jeg prøvd å tenke gjennom hvorfor.

Man blir ikke kalt et dårlig menneske for å stille spørsmål, heller ikke for å være treg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 21:19   #205
Polkadot
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vel, hvis jeg hele tiden fikk høre at jeg var et dårlig menneske slik du påstår at du blir (særlig her inne) ville jeg prøvd å tenke gjennom hvorfor.

Man blir ikke kalt et dårlig menneske for å stille spørsmål, heller ikke for å være treg.

Vel, da kan jeg opplyse om at jeg har tenkt gjennom hvorfor, men ikke funnet noen svar. Jeg må bare leve med at jeg er treg.

Gammel 13-03-07, 21:25   #206
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Da er det sikkert like dårlig at jeg spekulerer i hvordan hun kunne sette seg frivillig inn i en taxi med mennene (eller var det bare en av dem?) som rett før skal ha forsøkt å voldta henne. Jeg syns hele greia skurrer, men klart - jeg vet ingenting om saken. Uansett så har hun ødelagt mye for sin egen troverdighet ved å opptre på den måten hun gjorde.

Det har jeg ingen problemer med å forstå. Jeg har selv opplevd å bli dopet, men heldigvis var det min venninde som fikk meg inn i taxien og hjem. Jeg var helt fjern og viljeløs og husker bare at jeg lot meg styre.

Sist redigert av safran : 13-03-07 kl 21:32.
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 21:30   #207
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er noe som heter rohypnol, og de tablettene gjør at en gjerne får en "samme-rakker´n-tankegang". Populært kalt voldtektsdop, men også vanlig blant folk med ulik rusavhengighet. Ved å bruke disse tablettene kan man gjennomføre et overgrep, uten at det så tydelig blir et overgrep.

Jeg synes også det er drøyt å spekulere i hva som faktisk har skjedd. Vi har bare hørt bruddstykker, og kun fra den ene siden. Det er dessuten ikke alltid klare svar på hva som kan karakteriseres som et overgrep. En sak har alltid like mange sider og virkelighetsoppfatninger som personer.

Gammel 13-03-07, 21:30   #208
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, hun ble forsøkt voldtatt 2 ganger den kvelden. Hvis hun var så dopa at hun ikke klarte å gjøre motstand i taxien, hvordan kunne hun da unngå å bli voldtatt når 2 menn forsøkte å forgripe seg på henne?

Slike spørsmål (eller, insinuasjoner som det vel er mer riktig å kalle det) er en viktig årsak til at kvinner velger å ikke anmelde voldtekter eller voldtektsforsøk. Det er mye rundt en voldtekt som er vanskelig for andre å forstå. For få dager siden sa Mona Høiness at hun oppfordret kvinner som ikke hadde slåss mot sin voldtektsmann å ikke anmelde voldtekten. Ganske enkelt fordi man da ikke blir trodd. Det er kanskje rart for mange hvorfor kvinnen ikke alltid slår, biter, sparker og hyler. Det er mange elementer av skam med i bildet i en voldtektssituasjon. Og det kan være et svært komplisert hendelsesforløp.

Jeg synes ikke noe om å spekulere i forklaringen hennes. Det er egentlig bare utrolig trist hele greia. Det skulle aldri blitt sagt på radio. Det er ingen vinnere her. Ja, kanskje bortsett fra åtseleterne da. De har det jo fint nå.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 21:32   #209
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Det er ikke alltid så enkelt. For alt du vet kan andre ha stoppet forsøk nr 2. At hun ikke gjorde motstand i taxi kan skyldes dop, sjokk, at hun ikke forsto hva som hadde hendt osv.
Jeg prøver ikke å spekulere i hva som har hendt, det har jeg ingen forutsetninger om å vite. Men jeg ville illustrere for deg at det er så ufattelig mye du ikke vet. Du kan umulig resonnere deg frem til om hun lyver eller ikke ut ifra de opplysningene du har.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 21:34   #210
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Men dere som reagerer på min spekulering (det har allerede vært mange, og flere vil det nok bli), kan ikke dere opplyse meg om hvordan det kan gå til? Hvis 2 voksne menn ønsker å voldta en dopa dame, hvordan klarer de å ikke få det til?

Dette ville garantert vært ett av spørsmålene som ville kommet opp i en evt. rettssak dersom Aulie hadde anmeldt saken for 14 år siden.

Gammel 13-03-07, 21:36   #211
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Hmmm... det er jeg ikke så sikker på at vi får.

Gammel 13-03-07, 21:39   #212
Polkadot
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Det er ikke alltid så enkelt. For alt du vet kan andre ha stoppet forsøk nr 2. At hun ikke gjorde motstand i taxi kan skyldes dop, sjokk, at hun ikke forsto hva som hadde hendt osv.
Jeg prøver ikke å spekulere i hva som har hendt, det har jeg ingen forutsetninger om å vite. Men jeg ville illustrere for deg at det er så ufattelig mye du ikke vet. Du kan umulig resonnere deg frem til om hun lyver eller ikke ut ifra de opplysningene du har.

Du har helt klart rett i det.

Men Aulie valgte selv å navngi disse to på direkten, så da krever jeg min rett til å spekulere og få med andre til å spekulere i om det faktisk kan være sant det hun sier.

Du gir meg i hvertfall de svarene jeg ønsker Du nyanserer om hvordan det KAN ha gått til.

Gammel 13-03-07, 21:39   #213
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg synes ikke noe om å spekulere i forklaringen hennes. Det er egentlig bare utrolig trist hele greia. Det skulle aldri blitt sagt på radio. Det er ingen vinnere her. Ja, kanskje bortsett fra åtseleterne da. De har det jo fint nå.

Bra skrevet!

Gammel 13-03-07, 22:36   #214
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Dårlig stemning her gitt

Gammel 13-03-07, 23:26   #215
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skjønner godt at folk spekulerer.

Det er uansett spekulasjoner fra begge sider... men pepper går bare til de som lurer litt på Aulies troverdighet.

Det finnes jo faktisk mennesker som lyver om slike ting, selv om det er mulig at dette er sant, så er det jo ikke sikkert at det er det.

Tenk om de er uskyldige i anklagene da? Tenk på folk rundt dem, familie, venner. Hva hadde du selv følt om noen nær deg hadde fått en slik beskyldning på seg?

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 07:06   #216
Polkadot
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Jeg skjønner godt at folk spekulerer.

Det er uansett spekulasjoner fra begge sider... men pepper går bare til de som lurer litt på Aulies troverdighet.

Det finnes jo faktisk mennesker som lyver om slike ting, selv om det er mulig at dette er sant, så er det jo ikke sikkert at det er det.

Tenk om de er uskyldige i anklagene da? Tenk på folk rundt dem, familie, venner. Hva hadde du selv følt om noen nær deg hadde fått en slik beskyldning på seg?

Ja, er det ikke merkelig? Jeg får beskjed om at det er dårlig av meg og usmakelig fordi jeg spekulerer. Men det er jaggu usmakelig av Marianne Aulie å gå ut å nevne navnene på direkten på Nrk for noe som hendte for 14 år siden!

Men jeg har fått nye tanker og spekulasjoner...

Alle de involverte er kjendiser som ikke har vært så fryktelig mye i media i det siste, bortsett fra Mina som liker å provosere.
Jeg lurer på om det hele er et avtalt spill mellom alle parter. Mobil-misting er avleggs, så da må man finne på noe nytt.

Gammel 14-03-07, 08:01   #217
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det må da være lov til å spekulere!
Det er jo det som er moro.

Så du mener det er moro å røre rundt i en sak som ei dame står frem og forteller om som traumatisk for henne?
Jeg har ingen forutsetning for å vite hva som har skjedd, og det merker jeg at jeg kan leve godt med.
Jeg håper bare at saken får en løsning som alle parter kan leve med, uansett hva som var foranledningen.

Gammel 14-03-07, 08:08   #218
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Så du mener det er moro å røre rundt i en sak som ei dame står frem og forteller om som traumatisk for henne?

Nå må jo nesten Aule ha forutsett at folk kom til å spekulere i dette. Så vidt jeg kan forstå må jo dette ha vært hovedmotivasjonen for å fortelle dette på radioen. Per i dag har hun ingen mulighet til å få tatt dette opp via rettsapperatet - og personlig kan jeg ikke skjønne at hun hadde noen mulighet den gangen heller. Det er vanskelig å bevise en voldtekt - og et voldtektsforsøk? Jeg tror ikke hun hadde hatt en sjangse i rettssystemet.

Grunnen til at hun tar dette opp gjetter jeg på er at hun vil at flest mulig skal få vite om dette og hvem personene er. Jeg vil tro at hun ønsker seg flest mulig spekulasjoner (men dog i hennes favør). Hvis man først skal begynne å spekulere så kan man like gjerne spekulere i begge retninger. (Selv har jeg ingen formening om hva som har skjedd og kan ikke forestille meg at jeg kommer frem til noe vettugt med å spekulere. Men andre som kanskje kjenner de hun snakker om, vil kanskje synes det er fornuftig.)

Gammel 14-03-07, 08:26   #219
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nå må jo nesten Aule ha forutsett at folk kom til å spekulere i dette. Så vidt jeg kan forstå må jo dette ha vært hovedmotivasjonen for å fortelle dette på radioen. Per i dag har hun ingen mulighet til å få tatt dette opp via rettsapperatet - og personlig kan jeg ikke skjønne at hun hadde noen mulighet den gangen heller. Det er vanskelig å bevise en voldtekt - og et voldtektsforsøk? Jeg tror ikke hun hadde hatt en sjangse i rettssystemet.

Grunnen til at hun tar dette opp gjetter jeg på er at hun vil at flest mulig skal få vite om dette og hvem personene er. Jeg vil tro at hun ønsker seg flest mulig spekulasjoner (men dog i hennes favør). Hvis man først skal begynne å spekulere så kan man like gjerne spekulere i begge retninger. (Selv har jeg ingen formening om hva som har skjedd og kan ikke forestille meg at jeg kommer frem til noe vettugt med å spekulere. Men andre som kanskje kjenner de hun snakker om, vil kanskje synes det er fornuftig.)

Jepp!

Jeg har ingen formening om hva som har skjedd.
Bare kommenterte at folk må ha lov til å spekulere.

Gammel 14-03-07, 08:33   #220
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare kommenterte at folk må ha lov til å spekulere.

Du kommentert at det var moro. Det synes jeg er flåsete.
Tidligere i tråden har jeg påpekt at jeg synes Aulie dreit seg ut ved å stå frem på denne måten, men jeg liker likevel ikke at man spekulerer i troverdighet av forklaringen hennes.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.