Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kalla fakta og gastric bypass

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-11, 15:51   #201
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalla fakta og gastric bypass

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Rent økonomisk sett for dem er det sannsynligvis veldig lurt å ivareta de som evt. tar kontakt i ettertid av en operasjon med problemer.

Helt klart. Og jeg tenker at sånn rent økonomisk så bør jo Aleris sile litt også, slik at de unngår katastrofale tilfeller. Så jeg tror nå faktisk at de siler en del, og at de ikke er så ukristiske som vi kanskje kan tro. Men jeg vet jo ikke.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 15:52   #202
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sånn for å gjenta det - jeg skjønner utmerket godt at folk som er fortvilte og ikke ser andre løsninger kjøper denne tjenesten. Men for en del av de som kjøper den så får de altså et produkt som i beste fall ikke var det de trengte - i verste fall ødelegger det helsa deres i tillegg. Det å ikke operere disse mener jeg Aleris har et ansvar for å sørge for å unngå.

Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 15:53   #203
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er det vel heller ingen som er uenige i, vil jeg tro.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 15:55   #204
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Iset - hva besto denne fantastiske oppfølgingen i? Hentet de deg inn, sendte lege eller hva?

De anbefalte meg å komme inn men jeg valgte å ta alt hos legen min, men de ringte og mailet så og si hver dag, og samarbeidet med legen min, pushet ham skikkelig til å gjøre ting han mente det ikke var behov for (som det VAR behov for), osv. Jeg ser ikke hvorfor de skulle ha sendt lege fra Oslo eller hentet meg med "makt" inn til Oslo akkurat. Jeg synes jeg fikk kjempegod oppfølging og er veldig fornøyd, klager ikke.

Gammel 15-03-11, 15:57   #205
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er ikke fantastisk oppfølging at de tar en telefon eller to etter min mening all den tid du hadde meget alvorlige komplikasjoner. Jeg mener de burde tatt deg inn til seg og undersøkt deg skikkelig som et minimum. På deres egen regning.

Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 15:58   #206
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Iset, skrev ikke du tidligere i tråden at du ikke hadde møtt opp på en eneste kontroll etter operasjonen? (det vil nemlig jeg kalle katastrofal oppfølging. )

Nei? Jeg tok to kontroller over tlf (3- og 6 mndrskontrollene). 9 mndr også, tror jeg? Og etter 3 mndr var jeg en uke på Evjeklinikken i regi av Aleris, og jeg reiste dit på 1-årskontroll (og tok blodprøver, noe jeg like gjerne kunne gjort hos legen, men okei). Etter det har jeg kun vært der i forbindelse med bukplastikken, men jeg har sendt sikkert 300 mailer og telefoner til Aleris med spørsmål om ditt og datt.

Gammel 15-03-11, 15:58   #207
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Det er ikke fantastisk oppfølging at de tar en telefon eller to etter min mening all den tid du hadde meget alvorlige komplikasjoner. Jeg mener de burde tatt deg inn til seg og undersøkt deg skikkelig som et minimum. På deres egen regning.

Okei. Men jeg følte meg i hvert fall veldig godt ivaretatt i den situasjonen jeg var i. Mulig jeg ikke burde ha følt det, men. Og det var da ikke snakk om "en telefon eller to"?

Gammel 15-03-11, 16:07   #208
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Siden du nevner dette konkrete så reagerte jeg på at de ikke pushet på for deg for å få deg til sykehus lokalt da du var så dårlig. Å sende deg til Oslo ville jo være ganske overkill når du har mennesker med kompetanse på slike ting der du bor.

De vurderte jo det, men de sa at sykehuset her ikke tilbyr jern intravenøst lenger, det samme sa legen min, så alternativet her ville vært blodoverføring og det hadde vi litt på vent, så jeg ble satt på sprøyter i stedet. Og det funket kjempebra.

Gammel 15-03-11, 16:09   #209
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trass i at jeg har lest alle solskinnshistoriene om Aleris og GBP på FP, så er jeg fremdeles like skeptisk til måten de driver markedsføring for et irreversibelt og risikofylt kirurgisk inngrep på. De siste årene har jeg flere ganger lest reklameannonser fra Aleris der den korte ventetiden brukes aktivt som salgsfremmer sammen med lovnader om et lettere liv og en slankere kropp. Gjerne sammen med reklame for puppefiksing eller nosejob som om det skulle være i samme kategori.

Jeg syns Kalla Fakta-programmet var interessant og viktig. Disse inngrepene har skyggesider som ikke alltid kommer så godt frem når slankeoperasjoner er oppe til diskusjon.

Også er det veldig synd at det offentlige tilbudet er så dårlig når det kommer til sykelig overvekt. Det burde tas på alvor at det er mange spiseforstyrrede mennesker der ute som trenger hjelp til å bli friske på lik linje med andre syke.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 16:14   #210
Slettet bruker
Passiv

Standard

Kasia - jeg er hundre prosent enig med deg i etterlysningen av et behandlingstilbud med litt sus i fra det offentlige for sykelig overvekt.

Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 16:14   #211
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Men jeg ble jo undersøkt skikkelig? Det ble tatt blodprøver som viste nøyaktig hva problemet var, og så ble jeg i samarbeid med Aleris satt på den kuren som skulle hjelpe, og den hjalp.

Gammel 15-03-11, 16:49   #212
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kasia - jeg er hundre prosent enig med deg i etterlysningen av et behandlingstilbud med litt sus i fra det offentlige for sykelig overvekt.

Jeg etterlyser et tilbud som trer i kraft FØR man blir syklig overvektig.

Gammel 15-03-11, 16:55   #213
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, det er så herlig. google ads legger inn flg i denne diskusjonen:

Gastric bypass operasjon Nå operasjon i Stockholm til redusert pris! www.cavalio.com
Slankeoperasjon i Riga Gastric Bypass kr. 74.900.- inkl. oppfølging på Sinsenklinikken. www.lasikreise.no
Plastisk kirurgi Colosseumklinikken har erfarne spesialister innen plastisk kirurgi www.ckl.no

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 16:58   #214
Slettet bruker
Passiv

Standard

Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 00:40   #215
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

4 år på Aker er virkelig lenge, og det er mest dødtid! Dessuten er ikke oppfølgingen der om man velger å ikke operere noe å skryte av heller.
Når man så ombestemmer seg underveis i løpet fordi oppfølgingen er skral og ting ikke ble som ønsket og man heller vil opereres, stiller man bakerst i køen igjen og må inn til ny vurdering! rømmer om Aleris og masse penger:

Gammel 16-03-11, 19:03   #216
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

4 år på Aker er virkelig lenge, og det er mest dødtid! Dessuten er ikke oppfølgingen der om man velger å ikke operere noe å skryte av heller.
Når man så ombestemmer seg underveis i løpet fordi oppfølgingen er skral og ting ikke ble som ønsket og man heller vil opereres, stiller man bakerst i køen igjen og må inn til ny vurdering! rømmer om Aleris og masse penger:

Jøss, slik er det ikke i Bærum. Der kan man også velge å forsøke konvensjonell behandling i steden for operasjon. Skulle man ombestemme seg, beholder man likevel sin plass i operasjonskøen. Jeg ble operert sammen med en dame som hadde valgt konvensjonell behandling og hadde vært på NIMI fram til desember. Hun var ikke fornøyd med opplegget der og ba om å bli operert i steden. Så vidt jeg forsto, bestemte hun seg for operasjon midt i januar og hun ble operert en av de første dagene i mars.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 22:42   #217
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jøss, slik er det ikke i Bærum. Der kan man også velge å forsøke konvensjonell behandling i steden for operasjon. Skulle man ombestemme seg, beholder man likevel sin plass i operasjonskøen. Jeg ble operert sammen med en dame som hadde valgt konvensjonell behandling og hadde vært på NIMI fram til desember. Hun var ikke fornøyd med opplegget der og ba om å bli operert i steden. Så vidt jeg forsto, bestemte hun seg for operasjon midt i januar og hun ble operert en av de første dagene i mars.

Jobber med saken da, og håper å beholde plassen i køen (men det er liksom en plass jeg ikke har hatt, siden jeg valgte å "trå til siden"). Regner med å få høre mer om et ca 3 uker.

Greit å høre hvordan det er i Bærum forresten, for det gir meg litt mer "argument".

Gammel 17-03-11, 09:17   #218
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aleris har nå en ny kampanje på gang. Mannen min er ikke så oppdatert på dette med overvektsoperasjoner, men stusset litt på overskriften i annonsen i Aftenposten som lød: "En varig løsning fra BMI 30+". Kanskje dette kunne være noe for meg? Men trengte man virkelig opereres når man bare hadde BMI på 30?

Mannen har nemlig BMI litt under 30. Han er forholdsvis kortvokst, men har brede skuldre, generelt bred kroppsbygning og er ganske muskuløs. Han har utvilsomt noen kilo han kunne kvitte seg med, men det er ikke særlig mange. Derfor ble han overrasket over budskapet. Tror dere at Aleris med slike kampansjer klarer å få folk til å tro at de BURDE operere seg når de har BMI på rundt 30?

Jeg forklarte ham også at dette med overvektsoperasjoner er nøye diskutert på FP, og at det ikke er noe jeg vurderer for øyeblikket uten at jeg har avvist det fullstendig.

Gammel 17-03-11, 09:42   #219
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tror helt klart at med den verkebyllen vekt er for veldig, veldig mange der ute så finner (skaper) de et marked her for å operere de med bmi 30.

Forebyggende vektreduksjon faktisk. Milde himmel - hva blir det neste?

Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 09:50   #220
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aleris blir mer og mer aggressive i markedsføringen og jeg kjenner jeg blir kvalm. Jeg lar meg påvirke av det og antar at andre gjør det også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:54.