Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-07, 16:21   #201
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Hattifnatten: Superundertøy kan være et veldig godt alternativ. Jeg klarer selv å ha myke ullgensere som lag nr 2, men for dem som klør av det også (de finnes) er fleece ypperlig. Selv holder jeg varmen i bomull, men bruker også superundertøy innerst. Jeg skjønner selvfølgelig at det er et problem om man kun holder varmen med ull.

I går så jeg et veldig mykt og godt dansk undertøy på Babyshop. Det så ut som veldig tynn fleece og var i en hard eske. 199 for bukse og genser. Jeg har ingen erfaring med det, men det så godt ut.

På mine voksne dager har jeg funnet ut at det er veldig godt å ha nylonstrømper innerst. Da er jeg alltid varm når jeg er ute på tur. Vet ikke om det også funker for barn da.

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Med 11-åringen har jeg måttet kapitulere, jeg får ikke ull på ham uansett.

Men på tur er jeg beinhard: Jeg tillater ikke bomull. Han bruker sportsundertøy av polypropylen. Vi har mye forskjellig, men han ser ut til å foretrekke Helly-Hansen-settet. Med fleece over det, og gore-tex ytterst, bør han kunne holde seg varm. Ikke like bra som ull, men ikke langt unna, spesielt ikke for aktive barn.

Det er slike utsagn jeg blir litt irritert på.

Hvis han ikke fryser, hvorfor tillater du ikke bomull? (om han fryser så skjønner jeg det)

Ikke like bra som ull...Hvis han er varm nok så er det like bra som ull! Hvis det gjør at han har glede av å være ute i stedet for å klø seg fordervet er det bedre enn ull! (for ham!)

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 16:27   #202
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Jeg bør nok prøve noen merker med superundertøy tror jeg. Fleece blir klamt på ham. Vi har tynn fin fleece, men nært huden blir det klamt synes jeg. Kanskje er jeg bortskjemt med at storebror alltid er så varm og tørr med ull innerst, og jeg håper så inderlig at jeg kan finne et alternativ som gjør at lillebror kan bli like varm og tørr uten at det blir klamt.
Får ta en tur på sportsbutikken og se.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 16:31   #203
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Jeg har også opplevd at fleece innerst kan bli litt klamt. Selv liker jeg superundertøy (eller den forhatte bomullen ) best.

Nå høres jeg ut som jeg ikke liker ull, for all del, det gjør jeg. Barna mine har litt høyere toleranse enn meg og klarer noen ulltyper innerst, så det får de. Poenget mitt er at jeg ønsker å påpeke at det finnes alternativer og at ikke alle er like. Og at barn som klør bør få slippe det. Jeg fryser heller enn å klø...

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 16:35   #204
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Jeg skjønner det med kløen Kanne. Selv klør jeg også av en del ull, men på de kaldeste dagene bruker jeg det likevel siden ingen av alternativene jeg har prøvd er like varme..
*frossenpinn*

Superundertøy sies jo å transportere bort fuktighet bra så med ull utenpå kan det kanskje funke.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 16:35   #205
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.934
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Han reagerer dessverre på dette også. Vi kjøpte et sett på coop i fjor, men både i halsen og ved håndleddene blir det eksem. Det er likevel bedre enn vanlig ull og på veldig kalde dager har vi brukt det.

Har du prøvd ull/silke undertøyet fra Nøstebarn?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 16:36   #206
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Jeg fryser heller enn å klø...

Jeg også. Hater ull, til meg selv. Emma har aldri brukt ull. Bomull der. Men om hun skulle gått i samme bhg som Iben hadde jeg pent vært nødt til å finne alternativer.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 16:36   #207
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Hvis han ikke fryser, hvorfor tillater du ikke bomull? (om han fryser så skjønner jeg det)

Jeg har ikke tenkt å ta den risikoen på tur. Hvis han, iført våt bomull, begynner å fryse utpå kvelden ved bålet, da blir ikke natten i gapahuk morsom. Dermed krever jeg superundertøy på tur.

Til daglig gjør han som han vil. Og lærer av det. Idag tok han fleece-genser på, mens han fortalte meg at han hadde vært kald igår.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 16:38   #208
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Har du prøvd ull/silke undertøyet fra Nøstebarn?

Ikke fra nøstebarn, men ull/silke fra engel har vi prøvd. Er ikke det samme merke som nøstebarn selger?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 17:31   #209
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Hos meg er det og et problem at de blir varme enn kalde, så da kler man mindre på og barnehagen vi er nøye med å sjekke dette.
Ikke godt å være for varm heller.

Det er det ikke, og ullen hjelper til med å regulere temperaturen. Ubehandlet bedre enn plastikk-ull.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ikke fra nøstebarn, men ull/silke fra engel har vi prøvd. Er ikke det samme merke som nøstebarn selger?

Jo, samme merke.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 17:48   #210
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Nok en gang konstaterer jeg at det ikke er vanskelig med ditt budsjett når mye av klærne er gaver


Jeg har ikke sagt at mye av klærne er gaver.

Ullbuksene ungene får de har de i flere år da vi bare forlenger lengden på bena. Gensrene får de alltid litt for store uten at det blir ubehagelig, så de holder i 2 år, til og med der har svigermor funnet en flott ullgenser til 20 kroner på fretex til eldstemann som trengte ny i år. Ser ikke brukt ut.

Vi har fått 4 dresser på 8 år i gave og av der var troll og reima inkl...

Er det så himmla forbaska vansklig å forstå at det faktisk GÅR an å få vinterklær til en rimlig penge

Javel så er jeg heldig at jeg har familie og venner som holder øyne og ører åpne for salg og tilbud og ringer meg sporentreks mens de er i butikken, eller om de har lest reklame eller lignende.
Heldig at jeg finner mye fint på bruktmarket på internett.


( igår ringte jeg min venninne da jeg leste her at Vikin Goretex var på tilbud på obs, da jeg vet hun liker de skoene)

Det meste som drysser i ny og ned i gaver til ungene av klær årlig er mest votter og luer (rimlig merke) da dette er noe som ungene mister i hytt og pinevær.

Ellers så kjøper vi allt selv salg/rimlig eller brukt..


Dette budsjette dere har vært så flinke å sette opp for meg da jeg skrev at vi ikke bruker så mye som 6000 på 2-3 år på 5 stk på vintertøy...
Leste dere at vi voksne ikke kjøper klær hvert år, vi har faktisk klær som er like hele og som vi har hatt i mange år og som varer i noen år til??
Gubben har faktisk ikke kjøpt vintertøy på 10 år, tro det eller ei.
Ungene trenger ikke noe vært år og hvis de trenger så kjøper vi ikke dyre merker, fullpris men på salg, rimlig merke eller så blir det kjøpt brukt hvis jeg finner.

Generelt ang klær: Vi er heller ikke opptatt av mote, men vi er opptatte av å finne klær vi liker og trives å gå i uten å bruke tusenvis av kroner på det samtidig som jeg er opptatt at vi er pent kledd.
De klærne som vi har blir brukt til det er for smått eller blir ødelagt og det blir ikke kjøpt nytt før det trengs.



Alikevel er vi pent kledd, varme og tørre...

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 17:52   #211
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det er det ikke, og ullen hjelper til med å regulere temperaturen.

Vel, guttungen her i huset blir klam av ullstrømpebuksen vi hadde til ham i fjor. Han hater å være svett på bena.


Jeg blir alltid våt av svette hvis jeg bruker ullsokker rett på huden, jeg blir ikke kald, men våt.. Ikke behagelig og det lukter heller ikke godt.
Så når jeg er kald på bena inne så må jeg har bomullsokker under ullsokken for å ikke bli våt av svette...

Folk er forskjellig vet du.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 18:31   #212
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.650
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Superundertøy transporterer fuktighet bra så lenge det er rent, men det var ikke noe særlig å ha med på hyttetur på tidlig 80-tall uten mulighet til å vaske det. Det er definitivt ikke like behagelig å ta det på seg når det er utsvettet som når det er rent. (Jeg får litt ilinger av syntetisk jeg da.)

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 19:21   #213
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Superundertøy transporterer fuktighet bra så lenge det er rent, men det var ikke noe særlig å ha med på hyttetur på tidlig 80-tall uten mulighet til å vaske det. Det er definitivt ikke like behagelig å ta det på seg når det er utsvettet som når det er rent. (Jeg får litt ilinger av syntetisk jeg da.)



Og det er noe av det som gjør at det ikke er like bra som ull.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 19:33   #214
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Devold var det

Solan & Ludvig er mykt og behagelig ullundertøy som passer perfekt til de fleste ute aktiviteter. Plaggene har en unik to lags konstruksjon. Innsiden av polyesterfiber som transporterer fuktigheten bort fra kroppen, utsidene av Total Easy Care merinoull isolerer godt og holder barna varme selv ved høy fuktighet. Den myke innsiden av polyester gjør undertøyet velegnet for dem som er ømfintlig for ull rett på kroppen. Barnas favoritt!

http://www.devold.com/stillongs/defa...&collection=54

Denne ulla var det vi kjøpte på G-sport. Tror det var G-sport i hvert fall - en eller annen sportstbutikk i hvert fall
Anbefales på det varmeste. Mykt, deilig og varmt. Og det holder seg fint vask etter vask.

  Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 19:57   #215
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Devold sitt er jo dritdyrt, om man nå skal henge seg opp i pris.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 20:01   #216
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Bare vinterskoene og resverve vinterskoene ble på 3000 kr her for disse 3 barna våre. All vintertøy orket jeg ikke å regne på. Våger rett og slett ikke heter heller.

En handeltur med kun få pologenser og strømpebukse og ett par regntøy kom på 3000 kr her om dagen. Det koster å ha flere barn i huset! Og dem vokser så fort!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 20:15   #217
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Jeg har ikke sagt at mye av klærne er gaver.

Ullbuksene ungene får de har de i flere år da vi bare forlenger lengden på bena. Gensrene får de alltid litt for store uten at det blir ubehagelig, så de holder i 2 år, til og med der har svigermor funnet en flott ullgenser til 20 kroner på fretex til eldstemann som trengte ny i år. Ser ikke brukt ut.

Vi har fått 4 dresser på 8 år i gave og av der var troll og reima inkl...

Er det så himmla forbaska vansklig å forstå at det faktisk GÅR an å få vinterklær til en rimlig penge

Javel så er jeg heldig at jeg har familie og venner som holder øyne og ører åpne for salg og tilbud og ringer meg sporentreks mens de er i butikken, eller om de har lest reklame eller lignende.

Det uthevede står jo i sterk kontrast til resten av innlegget ditt. At svigermor og andre finner billige klær og strikker på ullbukser fra år til år er jo det som redder deg. Husk på at ikke alle har det akkurat sånn.

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Vel, guttungen her i huset blir klam av ullstrømpebuksen vi hadde til ham i fjor. Han hater å være svett på bena.


Jeg blir alltid våt av svette hvis jeg bruker ullsokker rett på huden, jeg blir ikke kald, men våt.. Ikke behagelig og det lukter heller ikke godt.
Så når jeg er kald på bena inne så må jeg har bomullsokker under ullsokken for å ikke bli våt av svette...

Folk er forskjellig vet du.

Ull er ikke ull.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 20:17   #218
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

At svigermor og andre finner billige klær og strikker på ullbukser fra år til år er jo det som redder deg. Husk på at ikke alle har det akkurat sånn.

Det er dessverre ikke alle som evner å sette seg inn i situasjonen til andre enn dem selv.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 20:27   #219
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Ullfrotte undertøyet som de har på Sparkjøp er vel ganske mykt og godt? MInsten liker hvertfall å ligge å sove i det.

På vinteren kan det være en ide, for de som har barn som blir fort kalde på beina, å ha på sandaler i barnehagen istedet for tøfler. Da er de ikke kokvarme på beina når de går ut.

Og under tema ULL eller IKKE ULL, det er barn som fryser med ull, og barn som ikke kan ha annet enn tynne bomullsgensre/strømpebukser under dressen når det er -15. Har hatt en i noen år som kun hadde tynne bomullsklær under en coop-dress til kr 199,-, han måtte ta ned dressen i lavvoen mens vi spiste for ikke å svette helt bort.

Det er stor forskjell på hva barn kan og ikke kan ha på seg.

Og heldigvis for at det er klær nok til alle.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 20:37   #220
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det uthevede står jo i sterk kontrast til resten av innlegget ditt. At svigermor og andre finner billige klær og strikker på ullbukser fra år til år er jo det som redder deg. Husk på at ikke alle har det akkurat sånn.
Ull er ikke ull.

De klærne andre finner for meg er det JEG som betaler om det var det som gnagde..Det er JEG som har bedt dem om å holde et øye åpent for meg, akkuratt som de har bedt meg..
Jeg bruker nettverket jeg har..
Jeg er vel heldig som har venner og familie som gidder å gjøre det da, som og skjønner nytten i det.

Jeg ser og jeg har skrevet at jeg FORSTÅR at de som ikke har mulighet til å gjøre det slik må kjøpe allt i butikken, og de barna som MÅ ha ull, ja de må ha ull, men ikke kom å fortell meg at mine barn er dårlig kledd fordi de IKKE har ull innerest og det er det beste av allt.

Mennesker er forskjellig og har forskjellige erfaringer.


Men jeg snakker generellt om foreldre som ikke VIL ta seg bryet eller vil kjøpe rimlig (fordi rimlig = dårlig) etc.... og så kommer de og klager over hvor dyrt det er..

Hører det hvert år og jeg er rimelig lei at når de i tillegg ikke gidder å gjøre en innsatts for å få det billigere når de KAN det.
For de fleste har faktisk god mulighet til å få det rimligere hvis de VIL.

Herregud å kverulant det går an å bli.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´

Sist redigert av Michayla : 11-10-07 kl 20:46.
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no