Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-21, 07:36   #201
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.400
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Har noen observert adventskalendere hos Normal ennå?

Kristiansand har

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv  
Gammel 14-10-21, 13:12   #202
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.823
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Et punkt til avklart på juleplanlegging.

Vi får besøk. Vi sa for en del år siden at vi er hjemme. De som vil komme, er velkommen. Så i år kommet svigermor. Hun har kommet annethvert år egenelig sidne da. Men hun har byttet jobb og jobber turnus. Så da er det ikke like lett å planlegge. Men vi er nå der vi, så velkommen er hun. Vi skal finne en plass å sove

Har ikke gjesterom lenger siden vi prioriterte å gi minstemor eget rom. Men er det hjerterom er det husrom. Så vi finner en plass

Rydde til jul skal vi jo uansett. Kanskje vi rydder så mye på loftet at det blir plass... Lurer på der er/har vært en sovesofa.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 14-10-21, 18:10   #203
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.871
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Ryddingen starter jeg på nå. Det er fordi vi får en del overnattingsgjester som gjør at det sover noen ekstra på de fleste rom. Kombinert med en del ting i form av pakker, bagasje osv som tar plass så må soverommene få en ekstra rydding. Og det er bare bra, vi trenger et spark bak for å få ryddet litt skikkelig.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv  
Gammel 14-10-21, 19:19   #204
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.823
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Ja. Gjester, eller gjest, skaper behov for litt mer rydding. Det skal vi begynne på., vel. Ikke før neste uke. På høstferie ut uka.

Men trenger det sparket bak ja

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 14-10-21, 19:33   #205
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.667
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2021

Hatt visning nå, så her er alt skinnende rent og ryddig. Fint til jul sånn sett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 22-10-21, 15:29   #206
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.537
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg fikk sms om pakke fra coolstuff. Har kjøpt to adventspuslespill på 1000 biter. Tenkte mellombror og lillesøs får hvert sitt.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Gammel 22-10-21, 21:34   #207
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.867
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Fikk plutselig en genial idé, synes jeg selv. Vipps-kalender! Måtte sjekke ut hvor mye det blir hvis man hver dag får «dato» kr.

301 kr er ok selv for en med skotsk sinnelag.

Kanskje man til og med kunne lagt inn et par random datoer med -0 etter datoen.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 30-10-21, 21:09   #208
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.667
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2021

Vi har nå laget fotokalendere. 50 % på Elitefoto. Da har vi startet på julegavene.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 31-10-21, 07:19   #209
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.390
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg har også laget fotokalender og bestilt (Optimalprint).

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 03-11-21, 20:39   #210
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.057
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Vi har kjøpt julegaver til 5 av 15. Jeg elsker å pakke inn gaver. Det sparer jeg til desember og lager en skikkelig kosekveld eller to ut av det.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 03-11-21, 20:50   #211
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.974
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Har fått ordnet noe til pakke kalenderene til barna og mamma. Ellers har mannen fått sin lakris kalender og jeg min te fra Perch.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 03-11-21, 20:50   #212
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.667
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2021

Myria: Så godt å være så godt i gang. Må nok få startet her og, i alle fall med det som skal sendes.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 03-11-21, 21:01   #213
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.970
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg er igang med kalenderen til arvingen. Blir en blanding av strømper, snop og litt klær

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 03-11-21, 22:03   #214
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.055
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2021

Endre opp med å kjøpe kalender til pappa og brodern med samboer. Dvs de får halvparten hver.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå  
Gammel 04-11-21, 06:36   #215
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.390
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg har også laget fotokalender og bestilt (Optimalprint).

Og den var jeg ikke så fornøyd med som jeg har vært ved tidligere år fra Optimalprint. Jeg synes oppløsningen var dårligere og bildene mattere (og det skyldes ikke bildene eller bestillingen jeg leverte).

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 04-11-21, 07:35   #216
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.057
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Myria: Så godt å være så godt i gang. Må nok få startet her og, i alle fall med det som skal sendes.


Ja, det er i grunnen det, selv om det ikke er så godt i gang som det kanskje ser ut som siden noen av de 15 mottakerne får flere gaver (og det er dessverre ingen av dem som er ferdige ).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 04-11-21, 08:07   #217
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Og den var jeg ikke så fornøyd med som jeg har vært ved tidligere år fra Optimalprint. Jeg synes oppløsningen var dårligere og bildene mattere (og det skyldes ikke bildene eller bestillingen jeg leverte).

Syns cewe er best jeg..

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 04-11-21, 08:10   #218
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

I år nektet ungene (hehe-de er jo voksne) å være med på kalender for første gang på 27 år. Helt greit, da blir det en ting mindre å styre med

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 04-11-21, 08:15   #219
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.057
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Og den var jeg ikke så fornøyd med som jeg har vært ved tidligere år fra Optimalprint. Jeg synes oppløsningen var dårligere og bildene mattere (og det skyldes ikke bildene eller bestillingen jeg leverte).


Jeg synes JapanPhoto er best på kalendere, men bruker derimot alltid Optimalprint til julekort.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 11-11-21, 20:31   #220
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.057
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Her er det ikke mye liv, enda det bare er 43 dager igjen til jul.

Jeg er ferdig med 20 kalenderluker og veldig godt i gang med gaveinnkjøpene også. Begge brødrene til mannen samt deres to koner og fem barn er ferdig. Er også nesten ferdig med barna og jeg bestilte gave til mannen i går.

Og i dag har jeg laget to store ribbesylter. De skal stå i kjøleskapet til i morgen før jeg deler i mindre biter og fryser (men må nok ha en bit til prøvesmaking også).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no