Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-08, 11:46   #201
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.915
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Nå har jeg lest innleggene til Isbjørnen igjen, og jeg synes reaksjonene hun får er voldsomme. Det er da mange her inne som uttaler seg langt mer bastant i andre barne/oppdragelsesrelaterte temaer? Jeg skjønner at det er veldig sårt om barna ikke spiser, men jeg trodde de fleste her inne hadde såpass selvinnsikt at de greide å se litt bort fra egne ømme tær til en viss grad.

Slik jeg leste Isbjørn var hun ikke ute etter å "ta" de som har prøvd alt, eller de med barn med store problemer knyttet til mat. Det er ganske mange barn hvor "liker/liker ikke" endres etter hvor de er, og hvem de spiser sammen med. Noen foreldre diller med alt fra påkledning til valg av søndagsutflukt til mat, at de skaper uvaner hos barna også i matveien er ikke rart. At man stusser over slike uvaner betyr ikke at man mener at alle med småspiste barn har gjort store feil.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 12:01   #202
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.325
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Nå har jeg lest innleggene til Isbjørnen igjen, og jeg synes reaksjonene hun får er voldsomme. Det er da mange her inne som uttaler seg langt mer bastant i andre barne/oppdragelsesrelaterte temaer? Jeg skjønner at det er veldig sårt om barna ikke spiser, men jeg trodde de fleste her inne hadde såpass selvinnsikt at de greide å se litt bort fra egne ømme tær til en viss grad.

Slik jeg leste Isbjørn var hun ikke ute etter å "ta" de som har prøvd alt, eller de med barn med store problemer knyttet til mat. Det er ganske mange barn hvor "liker/liker ikke" endres etter hvor de er, og hvem de spiser sammen med. Noen foreldre diller med alt fra påkledning til valg av søndagsutflukt til mat, at de skaper uvaner hos barna også i matveien er ikke rart. At man stusser over slike uvaner betyr ikke at man mener at alle med småspiste barn har gjort store feil.

Nå har ikke jeg så småspiste barn at det er et problem, men det er gjerne sånn at man tar seg nær av det som treffer en spesielt. En som har et småspist barn tar seg følgelig mer nær av kommentarer som Isbjørnen sine, enn en som har et barn som spiser det meste. En som har slitt med søvnen til et barn kan bli provosert eller såret av enkle løsninger om at "det bare er å gjøre sånn og sånn, for det har alltid virket på mine".

Og det spiller liten rolle om uttalelsene er ment som et angrep.
Noen ganger er det bare nok, og da kommer utblåsningen. Og det har jeg full forståelse for.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 12:07   #203
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.617
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Jeg satt på hendene lenge før jeg svarte. Den logiske siden av meg sa at jeg ikke skulle føle meg truffet. Jeg holdt meg i flere dager før jeg ikke klarte å la vær å kommentere. Det stakk rett å slett hardt i mammahjertet at jeg bare måtte. Hadde jeg svart den dagen jeg leste Isbjørenens innlegg hadde det vært en helt annen tone i innlegget mitt.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 12:17   #204
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Så kan man jo legge til at svært kresne, småspiste og spisevegrere også kan vokse opp til å bli veldig glad i mye forskjellig mat, tross mye problemer, spesialbehandling og styr når de er små. Det er jeg et levende eksempel på.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 12:21   #205
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.617
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Så kan man jo legge til at svært kresne, småspiste og spisevegrere også kan vokse opp til å bli veldig glad i mye forskjellig mat, tross mye problemer, spesialbehandling og styr når de er små. Det er jeg et levende eksempel på.

Det har vært min store trøst hele veien. Lillebroren min og propell-mannen var også ekstreme i sine matvaner som små. De vokste opp de også. Idag spiser de det meste.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 12:23   #206
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.801
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Det har vært min store trøst hele veien. Lillebroren min og propell-mannen var også ekstreme i sine matvaner som små. De vokste opp de også. Idag spiser de det meste.


Mannen min levde på utelukkende på ristet brød, marmite, syltetøy, Rice Crispies, melk, pølser og gulrøtter helt til han begynte på universistetet. Nå spiser han ALT unntatt rosenkål, mais og lakris.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 12:24   #207
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Det har vært min store trøst hele veien. Lillebroren min og propell-mannen var også ekstreme i sine matvaner som små. De vokste opp de også. Idag spiser de det meste.

Ja, man forandrer smak og behov når man blir større. Det eneste er at jeg ødela kostholdet mitt pga alt fokuset rundt meg på hvor tynn jeg var, så jeg gikk på selvpålagte fetekurer fra jeg var tretten år.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 14:51   #208
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.010
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Sånn helt generet: Jeg har hatt store problemer med å få mat i mine unger de tre første årene. De var ikke spesielt kresne, men ekstremt småspiste. I tillegg undervektige. Det har vært helt grusomt, og man føler seg temmelig mislykket som mor når barna ikke vil spise NOE. Jeg vet hvordan det føles. Man blir desperat, jeg har til og med tydd til trusler. Likevel har JEG (men det er meg) aldri falt for fristelsen til å servere annen mat eller usunn mat. Jeg har hatt den holdningen Mim skisserer over her. Nå er den eldste sju og hun har alltid vært nokså altetende, selv om hun tidligere knapt spiste. Med minstemann (4) strever vi mer. Han "liker ikke" og er fremdeles småspist. Vi prøver å lære ungene at det går an å lære seg å like. I mellomtiden, mens han "øver", spiser han det vi har, evt deler av det vi har. Jeg tror ikke det hadde funket å gi ham noe annet, ikke på sikt, i hvert fall.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 15:03   #209
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.144
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Jeg ser ikke det helt store problemet å lage noe annet (men sunt) som barnet liker, så lenge det ikke blir 3-retters middag eller så lenge ikke alt erstattes med pølser.
Ungene er glad i fiskepinner og de (få!) gangene vi har fiskepinner til middag steker jeg litt kylling/fisk o.l ved siden av. Da kan de velge, og alle blir mette. (Inkludert mannen, som ikke liker fiskepinner.) Mellomsøster er ikke særlig glad i spagetti, så de gangene vi har spagett til middag spiser hun kjøttsaus på en grovbrødskive. Mannen er glad i risengrynsgrøt (noe jeg og lillesøster ikke er), så jeg lager ofte både risengrynsgrøt og havregrøt de få dagene vi har dette til middag. Ellers spiser de stort sett det de får, men jeg velger klart ut de middagene vi alle liker. Alle er glad i fisk, kjøtt og kylling og alle liker ris og salat.
Alle mine barn har hatt perioder de ikke liker det ene eller det andre, men jeg har stort sett klart å mikse det til uten å lage flere retters middag eller levd på pølser 7 dager i uken.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 20:52   #210
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Propelle: Jeg kan bare si det igjen: Jeg beklager ovenfor deg og andre som har barn med spiseproblemer. Jeg tenkte virkelig ikke på dere, som jeg skrev over her. Jeg tenkte på barn generelt.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 21:06   #211
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.617
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

No hard feelings. Jeg vet jeg har lett for å overreagere når det kommer dette temaet. :selvkritisk: Vi har jobbet så hardt i 10 år med å få i han nok mat. Når man leser i sånne her tråder føler man seg så truffet. Det selv om man vet at man har gjort riktig. I hvert fall mesteparten av tiden. Jeg vet at barn med så store problem ikke er det vanlige. Jeg har tross alt et barn som spiser alt (virkelig alt utenom typiske barneretter) og et som er litt mer gjennomsnittlig. En som sier blæ til grønsaker men spiser litt ved mildt press. Det at man har et barn som uten problem kan være uten mat til det kollapser gjør at det stritter imot når man leser "lettvinte" løsninger.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 22:35   #212
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Det var min teori det også, gitt!

Jepp, samme her.

Storebror spiste veldig variert og godt frem til han var 2 år.
Kan ikke huske at han takket nei til en eneste ting før han fyllte 2.
Etter det startet den store matskrekken.

Skulle jeg hatt tvangssmak ved middagsbordet måtte jeg sittet oppå han og stappet skje inn i skrikende gutt. Han blir helt rabiat om vi maser for mye.

Vi har bestemt oss for at mat ikke skal være en kamp. Han spiser det han vil ha av det som står på bordet. Jeg spørr om han vil smake og vil han ikke så lar jeg det være med det. Eneste regel er ingen dessert før en har spist noe middag.

Han spiser sunt og variert på sikt, men ikke iløpet av ett måltid eller en dag. Jeg bruker energien min på å lage sunne alternativer istedenfor å krangle om mat. Frukt og grønt får han i seg nok av. Fisk og kjøtt må jobbes litt mer med. Pasta/ris/potet/brød er ikke noe problem. Saus, gryter og supper er fryktelig skummelt! Ting må for all del ikke blandes!

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 17:33   #213
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Og det sier mer om Skremmern enn deg.

Takk til deg, snille Skremmern for den fine røde. Jeg har også blitt titulert nek.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 19:36   #214
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Noen synes visst jeg er barnslig som outer prikk fra Skremmern her. Det får vedkommede bare mene, jeg mener oppførselen til Skremmmern er hakket verre. Skjønner ikke hvorfor i alle dager det betyr at man sutrer over en rød. Det er bare lavmåls å kalle folk for nek.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 22:46   #215
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.325
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Det siste der er jeg enig i, Alexy - spesielt når det skjer på bakrommet.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 09:11   #216
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Out i vei! Rødprikking er dustete, snikete og barnslig, synes jeg da

*samler tyttebær*

Og siden jeg først har åpnet kjeften, så må jeg bare si at jeg synes det er trist å se hvilken respons Isbjørnen har fått i denne tråden. Greit nok at man er overfølsom på ting som en selv sliter med i heimen, men det å dra det ut så til de grader, og i tillegg begynne å rakke ned på folks intelligens...

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 23:03   #217
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Her hos oss liker ingen av barna noko som helst og eg er så lei av å lage mat som ingen vil ha så vi har løyst problemet med å drite i heile middagen så no går alle i skapet og finn seg noko sjølv. Anbefalast.

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 23:36   #218
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Ungene mine må spise det de blir servert. Ofte liker de ihvertfall NOE av det som ligger på fatet.
De må vente til neste måltid ja. Med unntak av et eple kanskje.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 23:51   #219
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Nå har jeg lest hele tråden også. Og jeg er bittelit sjokkert over Skremmern. Men jeg elsker henne likevel.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 09:42   #220
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Jeg kan jo bekjenne i denne tråden at jeg fullstendig mistet beherskelsen igår. Først etter at storebror hadde ertet lillesøster til grining for fjerde gang under middagslagingen og derpå når han kommer ut på kjøkkenet og spør hva jeg lager og jeg svarer: jeg lager kyllinggryte, dere har spist det før og liker det. Han svarer: Jeg liker det ikke, vil ikke spise det, jeg liker det ikke. Da eksploderer jeg og skriker i store bokstaver: JEG VIL ALDRI HØRE DET DER MER, ALDRI ALDRI ALDRI. DU FÅR ALDRI SI DET DER FØR DU HAR SMAKT MATEN, HØRER DU!!!!!!! Jeg tror han ble litt skremt. Og det endte med at begge to spiste uten mukk og likte det.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no