Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En enslig mor som sliter med økonomien

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-11, 17:19   #201
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Jeg er ressurssterk nå, men jeg har levd på veldig lite penger. Jeg har hatt en eneste bukse og jeg har fødd meget ungene på 2700 per måned over en viss tid. Det er delvis denne bakgrunnen jeg har når jeg uttaler meg. Jeg reagerer ikke på skolebilder av ungene. Jeg har ikke sett hjemmet hennes, så jeg reagerer igrunnen ikke i det hele tatt. Men om noen prioriterer veldedig arbeid uten lønn, samt friske blomster på bordet og nye gardiner når barna er sultne så er det først og fremst en alvorlig omsorgssvikt på gang. Enten sammen med en umulig økonomisk situasjon, eller kanskje ikke under en verre økonomisk situasjon enn mange andre - det vet vi ikke. Det vi vet er at når barna er sultne så tar det prioritet foran alle andre ting i hele verden samme søren hva det er snakk om. Og om alle mulige grep er tatt og barna fortsatt er sultne så har i som samfunn en jobb å gjøre, for det er helt uakseptabelt.

Dog er det ganske mange som roper på velferdsstaten der behovet ikke er reelt, men oppstår ut fra dårlig prioritering og derfor må det gjøres en vurdering av hva som er hva.

  Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 18:45   #202
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Enig. Velferdstaten skal ikke rydde opp. Det må man gjøre sjøl.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 18:48   #203
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Ikke rydde opp hva? Er det ikke nettopp det velferdsstaten gjør, rydder opp og legger til rette og er sikkerhetsnett?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 18:54   #204
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

En skakkjørt eller dårlig økonomi må man rydde opp sjøl, og ikke basere seg på at staten skal ordne opp. Det gjør den nemelig ikke. Sosialstønaden er så dårlig at den knapt er til å leve av, men det blir forventet. Man får ikke mer. Man må evt selge hus, refinansiere lån, skifte jobb, søke om arbeidsavklaringspenger hvis helsen er for dårlig til at man klarer å jobbe. Kjøpe brukt i stedet for nytt. Handle på tilbud, lage maten sjøl. Be om hjelp for psykiske problemer om man har det. Det kommer ingen fe og rister med tryllestaven, og syter man seg hos nav ser de på en som om en var gal. Jeg har hatt utfordringer langt over ørene, men har måttet rydde opp sjøl. Det fins nemelig ingen som automatisk stiller opp og hjelper, samme hvor ille man har det.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 19:29   #205
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Nå ser jeg programmet. Og jeg har inntrykk av at mangel på tiltak og kunnskap er et like stort problem som mangel på penger. Og at mismotet er en like stor kilde til lite energi som lite og feil mat. Men slik er det vel ofte tenker jeg? Når man føler at man lever på grensen av det som går an, blir det mismotet som tar overhånd og man greier ikke ta de grepene som skal til. Jeg skjønner det veldig godt, og jeg har det med å havne i den grøfta selv. Og et image som fattig er ikke så greit å håndtere psykisk tenker jeg, det virker slik familien er fremstilt som om barna bærer en alt for stor del av den psykiske byrden av den økonomiske situasjonen.

Jeg skal jammen meg også prøve å leve på et sånt budsjett for å se om det er mulig for oss. Ikke på sikt, men som et forsøk. Det er kanskje det? Endel her på fp hadde jo latterlige lave matbudsjett, de er kanskje rett og slett veldig gode.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 19:42   #206
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien



Jeg skal ikke prøve det. Jeg husker mer enn godt nok den lange vurderingen den ene påsken jeg skulle være alene hjemme hvor jeg lurte så skrekkelig på om jeg skulle være helt sprø og kjøpe en kurv jordbær å kose meg med. Jeg hadde så lyst på de jordbærene at jeg nesten kan kjenne lukten av dem enda. Og jeg lot være.

  Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 19:46   #207
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.



Jeg skal ikke prøve det. Jeg husker mer enn godt nok den lange vurderingen den ene påsken jeg skulle være alene hjemme hvor jeg lurte så skrekkelig på om jeg skulle være helt sprø og kjøpe en kurv jordbær å kose meg med. Jeg hadde så lyst på de jordbærene at jeg nesten kan kjenne lukten av dem enda. Og jeg lot være.

Det skjønner jeg. Å ha så dårlig råd at 30 kr til jordbær blir stående som et eksistensielt spørsmål håper jeg at jeg ikke får oppleve. Jeg hadde det sånn en periode som student, men det er noe helt annet når man har ansvaret for barn. Og jeg kommer ikke til å slutte å kjøpe meg kaffe på dromedar heller, så sånn sett er det juks. Men å se om jeg kan presse matbudsjettet uten at det går utover kvaliteten er et interressant eksperiment i grunnen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 19:50   #208
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.208
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men å se om jeg kan presse matbudsjettet uten at det går utover kvaliteten er et interressant eksperiment i grunnen.

Det var det jeg også fikk litt lyst til å prøve. Jeg tror vi kan ha litt godt av det, siden vi har handlet mat uten noe egentlig budsjett i mange år. Ett problem er at vi har endel middagsgjester. Det blir kanskje verre å få inn på et sånt budsjett.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 20:06   #209
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Det var sånn hver måned. Aldri noensinne bruke ti kroner noe sted. En gang begynte jeg å grine når ungen ble bedt i bursdag uforutsett for jeg hadde akkurat hundre kroner for meg selv den ene helga og da forsvant de i gave og kort.

Det er lett å bli deppa da, men det er også en luksus man ikke kan unne seg.
Det gjelder å lage en plan og holde den knallhardt, så blir det bedre. Og det ble det, og jeg greide å berge huset.

  Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 20:56   #210
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg synes det blir feil å reagere på at hun har det fint hjemme og at hun har skolebilder av barna sine. Hun er fattig og skal ikke få lov til det.....

Kakjse har hun makset ut kredittkortet sitt, eller kanskje hun er flink til å spare for nettopp å kunne unne seg sånne ting
Kanksje ikke valg vi ville tatt, men...

Jeg ønsker selvsagt at alle skal kunne ha det fint hjemme og ha skolebilder av barna sine, (sistnevnte er forresten noe jeg ikke prioriterer å bruke penger på) men i en situasjon der ungene omtrent går for lut og kald spaghetti må jeg si at jeg ble overrasket over hvor på stell resten av omgivelsene var. Jeg er glad for at de ikke bor i en rønne og i tillegg ikke har penger til mat, men jeg personlig ville foretrukket ordentlig mat framfor masse dilldall i hjemmet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 20:58   #211
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.793
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Vi lever jo på rundt 4000 i måneden som brukes i dagligvarebutikker, som regel litt over. Vi lager nesten alt fra bunnen (med unntak av lasagne - liker virkelig Knorr sin bedre enn min egen), men vi kjøper brød. Jeg kunne nok kjapt spart bortimot en hundrelapp i uka på å kjøpe kneipp eller bake mine egne brød (bruker 5 brød i uka), men jeg er glad i kjøpebrødene og kjøper derfor dem.

Så jeg forstår ikke at det skal være så vanskelig, vi er to voksne og tre barn hvorav to av dem spiser nesten like mye som vi voksne (ja, de er storspiste) og en av dem bruker bleier.

Når det er sagt, hadde vært urkjipt å ikke ha 5 kroner til å "sløse" med som smilefjes snakker om. Men jeg forstår ikke hvordan hun bruker pengene hvis 4000 kr ikke rekker til relativt vanlig mat.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10

Sist redigert av oslo78 : 20-11-11 kl 21:05.
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 21:03   #212
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Oslo78: Jeg tror i grunnen ikke det største problemet var 4000kr i mnd, men at man har kommet inn i en ond sirkel der man føler seg litt maktesløs, også har man vent seg på litt ufornuftige løsninger. Det kan være vanskelig å komme deg ut av en slik tralt innimellom.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 21:06   #213
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.793
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Ja, det er egentlig det jeg prøvde å si. Det må være noe annet enn pengene som er problemet, for vi spiser GOOOD mat, altså.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 21:10   #214
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Ja, det er egentlig det jeg prøvde å si. Det må være noe annet enn pengene som er problemet, for vi spiser GOOOD mat, altså.

Og det er kanskje det som trigget mange av de negative kommentarene også. Det er nok mange som har et matbudsjett på +/- 4000 kroner uten å føle seg spesielt fattig av den grunn, og uten at barna sulter. Det blir litt sånn: Kaller du meg fattig? Når det i tillegg ser ut til at det kan være en del feilprioriteringer i husholdningen glemmer man kanskje at det er et program som først og fremst skulle handle om matlaging.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 21:14   #215
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.793
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Ja, vi kunne brukt 15000 kr på mat i måneden uten å få noen økonomiske problemer, så at vi bruker rundt 4000 kr på mat er høyst frivillig. Vi kjøper det vi har lyst på (og som er sunt - opptatt av kosthold), og da blir det rundt den summen.

Jeg regner med at summen vil øke ettersom ungene blir større, men vi er jo to voksne, så jeg tipper matforbruket ligner relativt mye på det denne familien trenger.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 21:15   #216
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.



Jeg skal ikke prøve det. Jeg husker mer enn godt nok den lange vurderingen den ene påsken jeg skulle være alene hjemme hvor jeg lurte så skrekkelig på om jeg skulle være helt sprø og kjøpe en kurv jordbær å kose meg med. Jeg hadde så lyst på de jordbærene at jeg nesten kan kjenne lukten av dem enda. Og jeg lot være.

Jeg kjenner igjen den der. Og selv om økonomien min i dag er på bedringens vei skeier jeg veldig lite ut. Ikke jordbær og ikke lørdagsgodt...ikke ditt og ikke datt. I perioder av livet kan det være sånn, for veldig veldig mange. Både enslige mødre og småbarns foreldre, tenåringsforeldre ikke minst. Det koster mye å ha tenåringer. Alt blir generelt mye dyrere.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 21:46   #217
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Hun hadde ganske store barn hadde hun ikke?
Det er stor forskjell på å brødfø 2 voksen og 3 små barn en 2 voksne og 3 store barn.
Hun var "heldig" og var eneste voksne og det gjør det litt billigere igjen (men man har da bare en inntekt...)
Jeg har ganske store barn og de spiser tidvis mer en meg til f.eks middag. Eldste gjør det forresten hver middag.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 21:57   #218
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.793
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Nå har jeg sett programmet, og det var jo helt tydelig den økonomiske sansen og ikke matlagingen som var problemet. Hun hadde jo ikke peiling på at 2 frossenpizzaer til 102 kr tilsammen faktisk er en temmelig dyr middag. Dyrere enn middagen vi hadde i dag som bestod av svinesteik, poteter, gulrøtter, broccoli og hjemmelaget saus. Den middagen kostet 65 kr for oss alle 5 - og vi har rester som jeg og eldstegutten kan spise på tirsdag (da er det bare vi to hjemme).

Syntes familien var helt herlig og er glad for at de fikk hjelp til å strekke pengene OG lage god og sunn mat!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 22:07   #219
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Er fisk billig? Hvor kjøper dere fisk?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 22:11   #220
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.793
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

På Rema 1000. Torsk i blokk, 18 kr for 400 g. Sei i blokk 18 kr for 600 g. Laksefilet, frossen fra Lerøy (skikkelig god) 47 kr for 600 g.

Laksen er ikke fryktelig billig, men vi har alltid laks en gang i uka i en eller annen form pga næringsstoffene. De andre fisketypene er jo rett og slett superbillige.

Synes frossenfisk er godt og tror den er like næringsrik som fersk. Grønnsaker beholder jo næringen sin når de frosses ned, og jeg kan ikke skjønne annet enn at det samme må gjelde for fisk?

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
enslig mor, fattig, hellstrøm


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no