Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #10

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-22, 18:45   #201
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.477
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Tjorven: det er sånn jeg hadde det med meg selv.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv  
Gammel 24-01-22, 18:49   #202
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.966
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det er ikke akkurat et gruff, men i dag har jeg veldig lys til å snakke med mamma. Som døde i oktober. Jeg kommer sikkert til å ha lyst til å snakke med henne resten av livet.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 24-01-22, 18:57   #203
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.502
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvorfor er bankID nede så mye?

Da den våkna igjen ga den meg koden "Sur mobil"

Timar er aktiv nå  
Gammel 24-01-22, 19:00   #204
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.716
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Jeg fikk Varsom peker. Det er jo meg det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 24-01-22, 19:11   #205
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.502
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg fikk Varsom peker. Det er jo meg det.

Timar er aktiv nå  
Gammel 24-01-22, 19:20   #206
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.739
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Bihuler.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv  
Gammel 24-01-22, 19:22   #207
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.898
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Omgangssyke av verste sort på den allerede hardt prøvede tenåringen. Er det mulig liksom. Vi tar korona anytime. Bah..., dette har ikke Nakstad varslet om. Ligger og skjelver og verker i magen på 4.time. Jeg vasker og tørker og pjusker. Tenk, at jeg trodde dette uhumsket på kloden var utryddet til nå.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 24-01-22, 19:44   #208
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.443
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Jeg vil ikke inn i hamsterhjulet med faste aktiviteter, treffpunkt, øvelser og faste ting hver dag. Jeg trivdes så godt med de løse dagene vi har hatt de siste to årene.


(Ungene har hatt sine aktiviteter og vært på skolen stort sett hele tiden)

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 24-01-22, 19:53   #209
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.088
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det er ikke akkurat et gruff, men i dag har jeg veldig lys til å snakke med mamma. Som døde i oktober. Jeg kommer sikkert til å ha lyst til å snakke med henne resten av livet.

Samme her, pluss ett år. Savner henne så utrolig mye.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv  
Gammel 24-01-22, 20:06   #210
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.716
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Jeg vil ikke inn i hamsterhjulet med faste aktiviteter, treffpunkt, øvelser og faste ting hver dag. Jeg trivdes så godt med de løse dagene vi har hatt de siste to årene.


(Ungene har hatt sine aktiviteter og vært på skolen stort sett hele tiden)

Med unntak av jobb, hvis du har hatt hjemmekontor, kan du ikke det da?

For oss er det ekstremt viktig å ikke ha masse avtaler, vi er patetisk usosiale, men vi får dekket det sosiale behovet på jobb. Det har aldri vært aktuelt at ungen skulle ha aktiviteter noe mer enn 1-2 ganger i uka, med mindre han kan komme seg til og fra selv. Nå ser jeg mange skriver/sier at de gruer seg til den normalt aktive hverdagen, men for meg virker det rart, bestemmer man ikke slikt selv?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 24-01-22, 20:32   #211
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.095
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Samme her, pluss ett år. Savner henne så utrolig mye.

Jeg savner også å prate med Mutter'n om alt mulig rart. Det kan jeg for så vidt gjøre, men hun har en god stund nektet for å være mammaen til noen som helst.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 24-01-22, 20:49   #212
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.443
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Jo, bestemmer jo selv. Ungene har bare en aktivitet hver og så har jeg min egen hobby i tillegg. Og så er jeg en sånn som sier ja til verv og slikt. Er absolutt blitt flinkere til å si nei, men det blir jo litt likevel. Det har vært rolig, møter og avtaler digitalt. Nå må jeg jo snart treffe folk igjen fysisk.

Og så har jeg egentlig godt av å treffe folk (og liker det sånn egentlig) og ikke bli helt enstøing som har vært tendensen til nå.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 24-01-22, 20:57   #213
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.095
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Jeg blir steike gal av å ha kuldefølelse på venstre siden konstant. Det er i albuen/underarmen og fra venstre hofte og hele veien nedover til og med ankelen. Det er blitt værre siste 1-2 månedene. Og bare yttersida.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 24-01-22, 21:27   #214
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Hadde ikke trodd jeg skulle skrive dette..

Jeg var jo neddopet og påvirket av antipsykotiske medisiner i 9 år. Nesten ingen gode følelser og hver gang noe var vanskelig ble det mer medisiner.. store doser valium og mye injeksjoner (annenhver dag i perioder)

Så ble det jo slutt i fjor, og jeg våknet.
Oppdaget livet rundt meg.

Men nå raser det.. litt for mye som skjer samtidig og som ikke akkurat er autisme vennlig, jeg er sliten og traumepåvirket.

Så nå ønsker jeg meg bare tilbake til medisin rusen. Og å si at jeg ønsker meg tilbake til det skremmer meg egentlig.

Strengt tatt burde jeg vert innlagt på psyk, men det er psyk som er hovedårsak til at det er vanskelig nå (så kommer utfordringene med at det er litt i bof i tillegg) så man kan jo ikke dra til psyk med selvmordstanker fordi det er jo laget av de! Forøvrig sp bryr deg seg ikke og skriver meg ut neste dag..

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 24-01-22, 22:17   #215
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.665
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Kamp. Har du noen du kan snakke med?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 24-01-22, 22:21   #216
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.905
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Med unntak av jobb, hvis du har hatt hjemmekontor, kan du ikke det da?

For oss er det ekstremt viktig å ikke ha masse avtaler, vi er patetisk usosiale, men vi får dekket det sosiale behovet på jobb. Det har aldri vært aktuelt at ungen skulle ha aktiviteter noe mer enn 1-2 ganger i uka, med mindre han kan komme seg til og fra selv. Nå ser jeg mange skriver/sier at de gruer seg til den normalt aktive hverdagen, men for meg virker det rart, bestemmer man ikke slikt selv?

Når man blir endre krever gjerne aktiviteter litt mer enn 1-2 treninger og nei man velger ikke det selv i grunn.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 24-01-22, 22:29   #217
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kamp. Har du noen du kan snakke med?

Bof ser problemet. Foreldre ser problemet..

Lever omtrent time for time.. legger meg snart og håper å sove noen timer i natt så kontakter de leder her og ser om de ikke kan få inn litt ekstra folk sånn at jeg har 1-1 her en periode (selv om det er veldig vanskelig). Men jeg er jo uansett tilbake om maks en uke om jeg legges inn og jeg er enda verre da.. det er også friutgang osv der jeg vil komme inn så det vil jo overhode ikke funke der heller, en feil setning der så ja.. da er det over.

Sånn er det å være plsssert i «feil kategori» på psyk.. dessverre.. eller jeg er ikke der nå, diagnosen er riktig nå men jeg var der før og personene er de samme så de tolker atferd likt enda.

Dog ikke som psykotisk lenger.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 24-01-22, 22:32   #218
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.716
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Når man blir endre krever gjerne aktiviteter litt mer enn 1-2 treninger og nei man velger ikke det selv i grunn.

Nei, men da velger man oftest i hvor stor grad man som forelder vil delta i de aktivitetene.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 24-01-22, 22:57   #219
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.443
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Jeg trekker tilbake hele guffen. Makan. Er det ikke lov å guffe over at man gruer seg litt til de faste rutinene som en hverdag i normaltilstand medfører. Jeg nevnte da ikke med et ord at jeg fulgte eller deltok i alle aktivitetene. Det var summen og tilbake til alle forventninger om at det også sikkert kommer at nå må vi ta igjen for det som vi har gått glipp av og må gjøres med engang. Nesten som alle avslutningene før jul og sommer tilsammen samtidig.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)

Sist redigert av Fersken : 24-01-22 kl 23:02.
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 24-01-22, 23:01   #220
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.212
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Tror det er mange som gruer seg til hverdagsstress, Fersken. Det blir fort hektisk med jobb, reisevei, egne og barnas aktiviteter. Selv er jeg i den fasen hvor det livet snart er over og vet ikke helt hva det skal bli av meg nå når det å følge opp barn ikke er en aktivitet lenger.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no