Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-10, 22:14   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

En skal ikkje stikke under en stol den stemninga en kjenne på i en slik setting. Den er fin. Vi drakk Chablis på Operataket søndag, hadde ikkje vore samme greia om kjæresten drakk cola. Kanskje eg er rar.

Jeg er enig. Jeg kunne ikke tenkt meg å finne en mann som ikke likte å gå tur heller. Eller en som måtte trene hver dag. Det går vel rett og slett på at man har behov for å bli møtt på noen fellesting. Men jeg tenker også at dersom det skjedde noe så han ikke kunne drikke mer, hadde ikke DET ødelagt forholdet.

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 21:37   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Heldige meg da, som har funnet en mann som ikke synes det er et problem, som faktisk forelsket seg i en avholdskvinne. Som lever fint med at vi ikke drikker ei flaske vin eller en utepils sammen.

OG jeg liker ikke blåmuggost eller oliven heller. (og allerede avklart, alkohol, te eller kaffe) Men jeg liker sol da....

Gammel 07-09-10, 21:39   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror også det hadde vært komplisert å vært sammen med noen som ikke hadde noenlunde samme forhold til alkohol som meg. Avholds hadde vært komplisert, ekstremforbruk hadde vært komplisert.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:27   #4
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg tror også det hadde vært komplisert å vært sammen med noen som ikke hadde noenlunde samme forhold til alkohol som meg. Avholds hadde vært komplisert, ekstremforbruk hadde vært komplisert.

Enig i dette

Min første samboer hadde et altfor høyt alkoholforbruk, noe som førte til at jeg nesten ble totalavholds en periode.

Ellers synes jeg selvsagt ikke at det er sjokkerende at noen ikke drikker.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 21:42   #5
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vin er jo også ei slags interesse. En velge jo ut i frå preferanser. Eg hadde jo heller ikkje vore sammen med en mann som berre las Donald, som berre såg amerikanske komedier på film eller som ikkje kunne slått meg i TP.

Gammel 07-09-10, 21:44   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men om noe skjedde som gjorde at han ikke lenger tålte alkohol feks, hadde ekteskapet gått dukken da? Jeg er jo i den situasjonen. Jeg kunne drikke mengder før, nå blir jeg svindårlig av en rusbrus. Det kom etter vektoperasjonen. Jeg kan sitte på do med løs mage og smerter (for å si det rett ut) i timesvis etter et par rusbrus eller vinglass, feks. For meg er det heldigvis ikke noe problem i og med at jeg nesten aldri drikker uansett da.

Gammel 07-09-10, 21:46   #7
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg hadde sjølvsagt ikkje vore mindre glad i han i en slik situasjon! Men vi hadde vel mista noko? På samme måte som vi hadde mista noko om eg blei blind og vi ikkje kunne sjå film sammen. Men sammen hadde vi nok vore.

Gammel 07-09-10, 21:48   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg ser den altså.

Gammel 07-09-10, 22:16   #9
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg liker ikke vin, øl eller kaffe. Vin er jeg blitt kurert av i ungdommen og ikke smakt det siden. Pepsi Max er best til mat.
Men jeg er ikke avhold, noe alkohol liker jeg.

Gammel 07-09-10, 22:20   #10
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror faktisk ikke jeg kunne vært sammen med en som drakk brus hele tiden jeg, og heller ikke med en som pleide å tygge tyggegummi. Vel, når jeg tenker meg om er det mange ting... Jeg er nok veldig sær.

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:23   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva som hadde skjedd hvis han sluttet å drikke vet jeg jo ikke, men vi hadde i hvert fall ikke blitt sammen om ikke begge drakk alkohol.

Gammel 07-09-10, 22:40   #12
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Hva som hadde skjedd hvis han sluttet å drikke vet jeg jo ikke, men vi hadde i hvert fall ikke blitt sammen om ikke begge drakk alkohol.

Det hadde nok ikkje vi heller gitt.

Gammel 07-09-10, 22:42   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Skjønner den. Jeg kunne jo feks. aldri i mitt bare liv blitt sammen med en som røyker.

Gammel 07-09-10, 22:45   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Du og jeg er ikke akkurat match made in heaven, Iset. Bortsett fra at jeg hadde fått alle olivenene.

Gammel 07-09-10, 22:55   #15
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du og jeg er ikke akkurat match made in heaven, Iset. Bortsett fra at jeg hadde fått alle olivenene.

Og all vinen.

Gammel 07-09-10, 23:03   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg tror nok vi hadde gått overens allikevel.

Gammel 07-09-10, 22:55   #17
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh - nå fikk jeg lyst på rødvin & oliven.

Gammel 07-09-10, 22:57   #18
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk også lyst på en hel masse av denne tråden. En hel masse vin og gøy.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:59   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

... og all kaffen. Hm.

Iset?

Gammel 07-09-10, 23:03   #20
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg fikk også lyst på en hel masse av denne tråden. En hel masse vin og gøy.

Du må slutte å amme.

Emneord
alkohol, avholdsfolk, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:31.