|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Barnehage i romjula?Vi blir nå spurt om oppmøtetidspunkt generelt. Barnehagen har åpningstider fra 06.45. Men da er det aldri noen som kommer. Så vi har blitt bedt om å si fra om vi kommer før klokka 07. Alltid. Jeg syns det er helt greit. Det er kanskje ett eller to barn som blir levert så tidlig, så jeg ser ikke poenget med at de ansatte skal være der grytidlig når det ikke kommer unger før tre kvarter senere.
|
|
|
#182 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?
Herregud noe så frekt! Og ja, det høres jo direkte himmelsk ut for et barn å være hjemme i hele 8 uker, 4 uker med hver av foreldrene, i stedetfor å feks. kunne reise på en ferie med HELE familien i 2-3 uker og så komme tilbake til vennene sine og leke. Jeg hadde spydd av sinne om noen av de ansatte i barnehagen hadde sagt noe sånt.
|
|
|
#183 |
|
Ringskrømt
|
Helt enig, det er det merkeligste argumentet jeg har hørt i hele min tid. Like merkelig som at jeg håper folk kan ta hensyn til oss i helsevesenet og kanskje droppe sykdom og akutt skade nå i jula. Synes ikke mer "synd" på barnehageansatte enn andre yrkesgrupper. |
|
|
|
|
|
#184 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg syns ikke man skal ta hensyn til barnehageansatte som sådann, men jeg syns faktisk man kan gi beskjed dersom barnet ikke kommer. Jeg klarer ikke helt å se at det er et problem.
|
|
|
|
#185 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Her skal 3-åringen i barnehagen i romjulen, rett og slett fordi jeg tror han får det kjekkere der enn hjemme med meg og tvillinger som kun sover ved trilling. Jeg får ikke til å ta meg så godt av ham som jeg vil når jeg er alene med alle 3, og han er litt for liten til å skjønne og ta hensyn til det.
|
|
|
|
#186 |
|
Ringskrømt
|
Så klart, og selv om det har blitt kommentert tidligere i tråden, trodde jeg det var common sense at man holder avtaler. Jeg vet at ikke alle gjør det, men satser på at det er et mindretall det er snakk om. Mitt svar er til de som holder unga hjemme fordi barnehagepersonellet skal få avspasere. |
|
|
|
|
|
#187 |
|
Absolut ateist
|
Hvorfor er det merkelig? Her har vi en liten barnehage med 17 barn og tre ansatte. Iben har gått der i over to år og de er rett og slett flotte mennesker og gjør en super jobb. Jeg syns det er rett og slett å vise dem respekt ved å tilby dem fri i julen når jeg (og andre) har muligheten til det. Jeg syns ikke det er det spor merkelig å ta medmenneskelige hensyn, selv om det er jobben deres. Jeg tror definitivt de syns det er veldig flott å kunne ha muligheten til å ta en lengre juleferie selv og det unner jeg dem. Så ja, ikke merkelig, men rett og slett en del av juleånden. Ser ut som en del flere her kunne trenge seg en bit av den.
|
|
|
#189 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Barnehage i romjula?Ja, det er mange som får betalt for både det ene og det andre. Horer til og med. Det betyr ikke at jeg syns at varmestuer er en uting.
|
|
|
#191 |
|
Multitaskingmaniac
|
Som jeg skulle sagt det selv.
|
|
|
#192 |
|
Tittel og tittel....
|
Det er nok mange som ikke gir beskjed. Det varierer fra år til år, noen år er foreldrene veldig flinke, andre år ikke.
|
|
|
|
#194 |
|
ctrl+z
|
Sv: Barnehage i romjula?Jeg er også strålende fornøyd med barnehagen og er glad i de ansatte, men jeg hadde likevel ikke hatt noen skrupler med å sende barnet dit i romjula hvis begge voksne hadde jobbet. Det er jobben deres.
|
|
|
#195 |
|
Absolut ateist
|
Det er vel ingen som stiller spørsmål ved at arbeidende, syke eller på annet vis trengende foreldre sender ungene i barnehagen, som sagt flere ganger før i denne tråden.
|
|
|
#196 |
|
ctrl+z
|
Sv: Barnehage i romjula?Jeg synes bare hele denne tråden er latterlig i den grad at andre skal bestemme når barna blir sendt i barnehagen. Barn er forskjellige, familier er forskjellige, det er det vel greit å ta høyde for? Jeg tilbringer så lite tid med barna mine nå som jeg jobber at jeg ikke ville sendt dem i barnehage når jeg selv var hjemme, men jeg har da overhodet ingen problemer med at andre gjør det. På tross av at dette betyr at de ansatte i barnehagen må jobbe i romjula. Er det virkelig verdens straff å jobbe mellom jul og nyttår?
|
|
|
#199 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Barnehage i romjula?Nei, det håper jeg da virkelig ikke, for jeg sier nå bare hva jeg syns er greit for min del. Og at litt medmenneskelighet går an selv om folk får betalt.
|
![]() |
|
|