|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken yrkesgruppe irriterer deg mest?kontrollører fra NRK som kommer på kveldstid når man skal slappe av, OG har betalt avgift!
|
|
|
#182 |
|
Har en bolle i ovnen
Medlem siden: Oct 2009
![]() |
Sv: Hvilken yrkesgruppe irriterer deg mest?
Mulig jeg formulerte det litt feil
|
|
|
|
#183 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Og de selvsamme byråkratene som faktisk aldri klarer få med seg at min mann har fritak fra å betale lisensen, og kan bevise det, noe han må gjøre hver pokkers gang de ringer på døra for å kontrollere om vi har tv og har betalt.
|
|
|
#184 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken yrkesgruppe irriterer deg mest?Telefonselgere er veldig irriterende, spesielt siden vi har reservert oss mot slikt. |
|
|
|
|
|
#185 |
|
|
Sv: Hvilken yrkesgruppe irriterer deg mest?Jeg ble egentlig veldig, veldig sjarmert av en taksameterbilsjåfør en gang. |
|
|
|
|
|
#186 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Hvilken yrkesgruppe irriterer deg mest?NAV klinker til innimellom. For tre år siden, mens jeg var akademisk løsarbeider og søkte på stipendiatstillinger kom jeg i kontakt med en saksbehandler som først var litt opprørt over at jeg trodde jeg søkte jobb når det vitterlig het doktorgradsstudent... Og når hun etter et par telefoner var blitt overbevist om at det til tross for tittelen innebar lønnsslipp og å stå opp om morran så mente hun at jeg ikke hadde rett på noe så lenge jeg ikke søkte på alle aktuelle jobber -jeg måtte ikke tro jeg kunne velge og vrake som jeg ville bare fordi jeg likte biologi best... Se, her var flere stipendiatstillinger jeg kunne søke på: Kjemi, medisin, astrofysikk...
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Sist redigert av Ulvefar : 27-10-09 kl 13:45. |
|
|
|
|
|
#187 |
|
Mother of Dragons
|
Haha! Hahaha! Det er ikke sant!
|
|
|
#189 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Men vet du egentlig hva slags jobb han egentlig refererte til?
|
|
|
#191 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Er nok det. NAV Nittedal.
|
|
|
|
#192 |
|
Har bakt søte kaker
|
Vi må ha hatt samme taxisjåfør. Hadde vært på naschspiel langt uti periferien og skulle ta taxi hjem til leiligheten min som lå i Pilestredet. Taxisjåføren spurte om jeg skulle på jobb, og jeg kunne ikke annet enn å smile og svare ja.
|
|
|
#193 |
|
Yes, we can!!
|
Eller nå man faktisk ikke HAR tv, og helst vil bli trodd på det. Og ikke nødvendigvis ønsker husransakelse.
|
|
|
#194 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Det var jeg også ute for! Jeg hadde faktisk ikke tv en stund, og kontrolløren ville inn å se!
|
|
|
#196 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvilken yrkesgruppe irriterer deg mest?Selgere. Alle varianter.
|
|
|
#197 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har møtt en liknende Nav-ansatt i Trondheim. Da jeg sa hvilken utdanning jeg har (hovedfag i en samfunnsvitenskapelig disiplin) kunne jeg formelig høre at hun tenkte "oj... hva er det? dette har jeg aldri hørt om! hva gjør jeg nå?!". Hun kunne tilby meg å begynne på vgs da, bygg&anlegg-linja eller kokk. |
|
|
|
|
|
#198 |
|
Fartsfantom
|
Den samme beskjeden fikk jeg som lærer. Jeg er ikke allmennlærer, men utdannet fra universitetet med fransk, nordisk og statsvitenskap i kretsen. NAV-personen mente at jeg kunne søke på en mattelærerstilling ved en ungdomsskole. Jeg var jo lærer og kunne derfor undervise i alle fag måtte jeg vite, og at det ikke spilte noen rolle om jeg kom til å VILLEDE/VRANGLÆRE i stedet for å veilede elevene - se det spilte ingen rolle. Ei heller at jeg ikke hadde matte i fagkretsen og bare av den grunn ikke har lov til å undervise i faget. |
|
|
|
|
|
#199 |
|
Fartsfantom
|
Har vi møtt på samme person, mon tro? |
|
|
|
|
|
#200 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi får nesten håpe på det; det er for ille hvis dette er nivået av kunnskap om høyere utdannelse hos Nav-ansatte. |
|
|
|
![]() |
|
|