Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Noen som har begynt å tenke på julen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-09, 12:32   #1
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Allerede?

*sjokkert og imponert*

I fjor var jo dei utsolgt før vi kom til november, så da måtte jo eg.

Gammel 11-10-09, 12:36   #2
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Å ta vellykkede bilder av søsken er omtrent like lett som å spikre gele fast på veggen!!
Da har du vært heldig!

Synes ikke dette ble så verst? Litt rosa pynt i håret må en nesten regne med.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 18:52   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, for å summere for meg selv:

*Julekalendere er i boks
*36 julekort er laget så langt
*Det er så og si bestemt hvor vi skal være
*Julegaver til alle barn vi kjøper til er i boks
*juleKK er kjøpt inn

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 22:00   #4
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

*Julekalendere er i boks
*juleKK er kjøpt inn

*Bestilt julegave til brodern og svigerinne på nett

Gammel 18-10-09, 22:16   #5
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

*Julekalendere er i boks
*juleKK er kjøpt inn

*gave til brodern er bestilt på nett
*gave til begge gutta er i boks

Dette lover bra for resten av planleggingen og ikke minst fordeligen av pengebruken.

Gammel 22-10-09, 14:32   #6
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Hm, jeg jobber med saken.

• Kalendergaver til to kalendere er ferdig innkjøpt.
  • Jeg har strikket ferdig to gensere i julegave og holder nå på med et skjerf som og skal gis bort.
  • Ellers har antall innkjøpte gaver sneglet seg opp i hele tre stk.
  • OG, jeg har vasket ned kjøkkenet.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 14:40   #7
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Ikke fått gjort så mye enda, men noe.

-Julekortene ligger klare for sending.
-Julegave til lillemann er kjøpt inn.
-Gavene til julestrømpene til begge guttene er klare.
-Liste over hva jeg skal kjøp til hvem er nesten komplett.

Så var det bare resten igjen.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 20:01   #8
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor vi skal være julaften er veldig greit. Vi er hjemme, som alltid. Vi nekter å dra noen som helst sted på julaften, så våre foreldre er hos oss annet hvert år.

I år er det mine foreldre som kommer. For to år siden var også mine søsken og deres respektive her. Det var så utrolig hyggelig å være mange til bords, selv om det var fullstendig kaos under pakkeseansen.

Gammel 27-10-09, 13:56   #9
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ferdig med julekortene, bestilte hos Nfoto og de ble så fine! Har aldri vært så tidlig ute med julekortene før. Ellers... Nei, ikke stort. Men jeg har iallfall begynt å tenke på julen. Gleder meg!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 15:06   #10
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Knerten!
Nå husket jeg kaoset ditt fra sist jul.
Vi har litt samme tendenser her i huset, jeg tror ikke jeg turte å skrive om det i fjor og nå vet jeg ganske sikkert at min svigerinne er herinne på forumet også.. men shit, nå har de brutt opp og flyttet fra hverandre så jeg regner heeeelt sikkert med at vi får all julen hos oss... som vanlig.

De anskaffet hund i januar og den har fortsatt ikke "lært" å la være å tisse inne og de lar den hoppe opp i sofaer og senger så jeg vil ikke ha den herinne før de har lært den å la det være så derfor kommer den heldigvis ikke inn i huset så ofte. Men på julaften må den vel kanskje få være med?! Kanskje jeg skal si at den må ligge i gangen??!!
Så da blir nok vi 11 stykker tilsammen på julaften

Det går nok greit bare at vi er så mye sammen alle sammen i julen så jeg føler allerede at det er krise. Vi har pleid å samles 2.juledag + at Storebror har bursdag den 29 men en ting som er veldig klart er at vi ikke skal være sammen på nyttårsaften, noe vi også pleier å være....

Gammel 30-10-09, 08:45   #11
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Jeg er ferdig med julekortene, bestilte hos Nfoto og de ble så fine! Har aldri vært så tidlig ute med julekortene før. Ellers... Nei, ikke stort. Men jeg har iallfall begynt å tenke på julen. Gleder meg!

Flinking altså.
Gådd jeg må se og få knipset bilder, har ikke et eneste bilde som egner seg til julekort. :sær:

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 12:37   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vet ikke hvordan vi skal gjøre det med kalender i år jeg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 12:39   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tidligere har jeg dekorert en eske fra Ikea med julepapir så det ble en fin juleeske. Så har jeg lagt alle de nummererte pakkene oppi den og så har eldste plukket gaven sin hver morgen. Ganske greit, egentlig.

Gammel 11-10-09, 12:48   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kom på en idé og laget egen tråd.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 14:42   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har altså også kjøpt legokalender, takket være BM. Det ligger i hvert fall en hentelapp her, så jeg antar at jeg har fått bestilt NOE på tysk.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 21:59   #16
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Siden ungene skal til pappaen sin på julaften så har jeg tenkt å jobbe helligdagene i julen. Nå har jeg bestilt tur for meg og ungene til Vågsli i romjulen, det skal bli såå deilig å stå på ski og drikke kakao og bare slappe av der oppe. Håper på litt bra vær selvfølgelig, er rimelig kaldt i desember. I fjor var det -16 og strålende sol. Nydelig!

Gammel 14-10-09, 22:04   #17
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tenkt og tenkt. Jeg er ferdig med, og levert, julegave til min lille nevø. Men det er fordi min søster bor i Danmark og hun var hjemme på besøk denne uken. Greit å kunne levere gaven i stede for å sende den i posten.

Jeg vet sånn nogenlunde hva ungene og mannen skal få til jul, men resten er ute i det blå.

Når jeg tenker etter så HAR jeg begynt å tenke på julen.

Gammel 14-10-09, 22:42   #18
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ikke tenkt så meget, men døtrene mine foreslo at vi skal ha store bake- og julepyntdager her i desember. Det blir kos, men det er ikke riktig enda, heldigvis. Jeg skal dessuten blinke ut en dag hvor de skal få lære seg å sy lammerull. Tradisjonene bør videreføres, ikke sant?

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 00:24   #19
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Jeg har ikke tenkt så meget, men døtrene mine foreslo at vi skal ha store bake- og julepyntdager her i desember. Det blir kos, men det er ikke riktig enda, heldigvis. Jeg skal dessuten blinke ut en dag hvor de skal få lære seg å sy lammerull. Tradisjonene bør videreføres, ikke sant?

Jo, det syns jeg er viktig. Mine jenter er for små ennå, men å sy lammerull lærte jeg av min mor og mormor og for meg er det jul. Storesøster på 4 skal få være med på krumkakebaking sammen med meg og mamma i år - det er så utrolig koselig.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 14:10   #20
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kjøpt Lego City kalender til minsten.
Har også kjøpt endel kalendergaver til pakkekalender
Får kun i helgene siden han har City kalender.

Endel julegaver er kjøpt inn, nesten halvveis tenker jeg.
Resten er planlagt, vet sånn ca hva jeg skal kjøpe.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:56.