Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2009

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-09, 10:35   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

I vinterferien har jeg lagt jobben på hylla, og lest Rebecca av Daphne de Maurier, en gammel klassiker, som faktisk er kjempespennende på sitt fornemme vis. Språket r også facsinerende, med exhaust i stedet for eksos og baller for ball i flertall...anbefales!

Gammel 27-02-09, 15:52   #2
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1. Liza Marklund - Paradiset
2. Liza Marklund - Prime Time
3. Liza Marklund - Nobels Testamente
4. Liza Marklund - Livstid
5. Gunhild Øyehaug - Vente, blinke Hva skal jeg si om denne? Synes den bølget frem og tilbake mellom fullstendig meningsløs og helt grei, men innimellom glimtet den til med litt humor. Litteraturhenvisningene ble for fjerne for meg, og måten de ulike personene hang sammen på ble nesten for påtatt. Kanskje fordi vi ble så lite kjent med noen av dem? Jeg fikk rett og slett litt "flink pike viser fortellerteknikker"-følelsen. Og så syntes jeg at Kåre var en skikkelig dust Alt i alt ikke en bok jeg ville kjøpt igjen.

Sist redigert av mosol : 02-03-09 kl 22:20. Årsak: Vesentlig skriveleif
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 22:14   #3
Koiane
hullteppe

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Koiane har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg slutter her og sletter derfor alle mine 21 innlegg

Sist redigert av Koiane : 20-08-10 kl 13:00.
Koiane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 11:02   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koiane, her.

Heter det ikke baller i flertall da?

Ikke når det er snakk om et ball, altså et selskap.

Gammel 01-03-09, 20:49   #5
Koiane
hullteppe

Standard

Sist redigert av Koiane : 20-08-10 kl 13:00.
Gammel 02-04-09, 14:43   #6
Koiane
hullteppe

Standard

Sist redigert av Koiane : 20-08-10 kl 13:03.
Gammel 21-05-09, 12:03   #7
Koiane
hullteppe

Standard

Sist redigert av Koiane : 20-08-10 kl 13:02.
Gammel 02-03-09, 16:38   #8
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Så sånn var det ja. Det var maskeradeball det var snakk om her ja, de flotte ballene på Manderley...

Gammel 09-03-09, 12:39   #9
mami
Aktiv

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
mami har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har akkurat lest My story av Chapelle Corby

Gammel 10-03-09, 21:36   #10
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Så mye dere leser! Fint at dere skriver kommentarer også, for jeg får veldig mange boktips her.

1. Drømmehjerte av Cecilia Samartin, likte den veldig godt. Levende beskrivelser.
2. Costa del Sol av Bjørn Esben Almaas - interessant lesing.
3. A Spot of Bother av Mark Haddon - veldig morsom og lettlest.

De jeg husker hittil, men jeg skal oppdatere når jeg kommer på flere.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 12:58   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå må du snart bremse litt, tiddelibom! Jeg får vondt i samvittigheten når jeg ser på lista di.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 13:12   #12
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Nå må du snart bremse litt, tiddelibom! Jeg får vondt i samvittigheten når jeg ser på lista di.

Hehe lurer på om jeg har fått listemani? Men det hjelper veldig å ta med barnebøker, ser jeg!

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 20:28   #13
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Karsten og Petra
Karsten og Petra
Karsten og Petra
Karsten og Petra
Karsten og Petra
Karsten og Petra

*tar med barnebøker*

Gammel 13-03-09, 20:42   #14
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Karsten og Petra
Karsten og Petra
Karsten og Petra
Karsten og Petra
Karsten og Petra
Karsten og Petra

*tar med barnebøker*

Jeg kan føye på med Postman Pat, Barbapapa, Go'bokens ABC og 123-bøker og Tassen.

Gammel 15-03-09, 13:13   #15
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

1. Gert Nygårdshaug: Mengele Zoo - fantastisk bok - hverken mer eller mindre

2. Gert Nygårdshaug: Himmelblomsttreet - nok en god bok, likte godt tidsperspektivene i boka, må få lest, Afrodites basseng, siste i serien, også.
3-9. Gert Nygårdshaug: Krimserien hans om Freddrik Drum og Skarphedin Olsen, ganske morsom serie, en del morsomme plott og en vanvittig sjokkopplevelse å lese bok nummer 5 Cassandras finger - bøkene må leses kronologisk.
10. Lisa Marklund: En plass i solen - spennende
11. Jan Gilluo: Den indre fiende - sterk bok om terrorlovgivning, tankevekkende og godt plott
12. Robert Wilson: The deception of Blood - siste i Inspector Falcón serien, sterk og god avslutning, godt plott og en direkte fortsettelse på forrige bok.
13-19 - Hele Harry Potter serien -morsom å lese i ett.

Holder på med
20. Anne Holt: Presidentens valg - greit plott foreløpig, hun skriver litt stotrete, men det er lett å følge med for en ammetåket hjerne.
21. ? Falcon : Havets Katedral - denne leses på lydbok sammen med mannen når vi kjører langturer - fantastisk historie så langt.

Gammel 24-03-09, 20:39   #16
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

1. Jan Mehlum: Det ingen vet - Spennende bok, men det gikk litt tråttere å lese etterhvert synes jeg. Handlingen er mest fra Tønsberg og siden jeg er oppvokst like i nærheten så kjenner jeg igjen steder, noe som på en måte gjorde den litt ekstra bra å lese.

2. Elizabeth Rossiter: Sitronhavens hemmelighet - Denne boka leste jeg for første gang for mange år siden. Den er skrevet en gang på 80-tallet. Jeg husket ikke noe av handlinga, bare at jeg har lest den 2 ganger tidligere og at den var spennende. Og spennende var den fortsatt.

3. Liza Marklund: En plass i solen- Jeg har lest en bok tidligere av denne forfatteren og likte den ikke. Derfor har det ikke fristet å lese noen flere av henne. "En plass i solen" glemte jeg å avbestille fra bokklubben. Ganske irriterende. Men, så hørtes den jo litt spennende ut da jeg leste hva den handlet om og jeg tenkte at jeg fikk gi den en sjanse. Og det er jeg glad for. En utrolig spennende bok! Hvert ledige øyeblikk måtte brukes til lesing av denne boken. Anbefales!

4. Håkan Nesser: Skyggene og regnet - Jeg likte boka. Det eneste som var litt irriterende var at det var litt vel mye hopping i tid, fram og tilbake og hit og dit hele tiden.

5. Andrea Maria Schenkel: Drapsgården - Litt skuffet. Siden den hadde fått så gode kritikker og ble tildelt krimprisen for beste tysk krimroman i 2007 hadde jeg nok for store forventninger. Jeg kjedet meg litt mens jeg leste den.

6. Mo Hayder: Fuglemannen - Veldig spennende!

Gammel 15-03-09, 14:04   #17
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

1. Ute og stjæle hester - Per Petterson
2. Snømannen - Jo Nesbø
3. Livstid - Liza Marklund
4. Marekors - Jo Nesbø
5. Blodsbånd, bok nr 40 i serien Ingebjørg Olavsdatter av Frid Ingulstad
6. Frelseren - Jo Nesbø
7. Boktyven - Markus Zusak
8. Sorgenfri - Jo Nesbø

Gammel 29-03-09, 22:35   #18
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

2. Snømannen - Jo Nesbø
4. Marekors - Jo Nesbø
6. Frelseren - Jo Nesbø
8. Sorgenfri - Jo Nesbø
9. Menn som hater kvinner - Stieg Larsson- Veldig spennende, litt treg de første sidene men så klarte jeg nesten ikke å legge boken fra meg.

Gammel 02-04-09, 22:42   #19
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

2. Snømannen - Jo Nesbø
4. Marekors - Jo Nesbø
6. Frelseren - Jo Nesbø
8. Sorgenfri - Jo Nesbø
9. Menn som hater kvinner - Stieg Larsson - Veldig spennende, litt treg de første sidene men så klarte jeg nesten ikke å legge boken fra meg.

10. Jenta som lekte med ilden - Stieg Larsson - Måtte straks ut å kjøpe neste bok. Nå må jeg bare få tid til å få tak i siste bok.

Gammel 11-04-09, 17:10   #20
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Standard

2. Snømannen - Jo Nesbø
4. Marekors - Jo Nesbø
6. Frelseren - Jo Nesbø
8. Sorgenfri - Jo Nesbø
9. Menn som hater kvinner - Stieg Larsson- Veldig spennende, litt treg de første sidene men så klarte jeg nesten ikke å legge boken fra meg.
10. Jenta som lekte med ilden - Stieg Larsson - Måtte straks ut å kjøpe neste bok. Nå må jeg bare få tid til å få tak i siste bok
11. Tyskerungen - Camilla Läckberg

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53.