Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Liker du campinglivet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-08, 23:49   #181
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du campinglivet?

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

At denne tråden er umulig å avspore..

Alle vil campe, vet du.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 23:52   #182
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når man har liten vogn og lite gulvplass (slik det gjerne er i de med rundsitter i midten) så er det veldig fint med disse hvor man kan slå opp underkøya slik at barnet får lekeplass nede, men kan sove oppe. Trur eg. Husker ikke hvilke vogner som har den løsningen, Hobby og Dethleffs? Bakdelen er at man får mindre lagringsplass da.

Men sånn ellers så synes jeg at vi skal trøkke til med FP-treff på svenskegrensa neste år. Ja, campingtreff selvsagt. Blir vi kastet ut av forumet da mon tro? For ruinering av forumets image?

Gammel 28-07-08, 23:54   #183
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Guniss: Multitasking på høyt plan.

Balanse: Ja det er jo tydelig. Kanskje jeg skal kaste meg på trenden jeg og. :knis:

Gammel 28-07-08, 23:58   #184
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Når man har liten vogn og lite gulvplass (slik det gjerne er i de med rundsitter i midten) så er det veldig fint med disse hvor man kan slå opp underkøya slik at barnet får lekeplass nede, men kan sove oppe. Trur eg. Husker ikke hvilke vogner som har den løsningen, Hobby og Dethleffs? Bakdelen er at man får mindre lagringsplass da.

Men sånn ellers så synes jeg at vi skal trøkke til med FP-treff på svenskegrensa neste år. Ja, campingtreff selvsagt. Blir vi kastet ut av forumet da mon tro? For ruinering av forumets image?

ER MED!

Trenger jo ikke lekeplass inne, for man ferierer jo bare når det er fint vær, go da leker barna ute.

Neida, flere av de vognene vi har sett på har den løsningen.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 00:02   #185
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

ER MED!

Trenger jo ikke lekeplass inne, for man ferierer jo bare når det er fint vær, go da leker barna ute.

Neida, flere av de vognene vi har sett på har den løsningen.

Eller ungene leker i forteltet, mens far steker vafler ved siden av, i øs pøs regnvær. Veldig koselig det og faktisk.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 00:04   #186
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke alle som har fortelt. :campingsjuske:

Gammel 29-07-08, 00:11   #187
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må jo ha et telt. Eller. Skal ha sånn tak(markise) som man bare "ruller" ut og fester vegger på. Vil ha det enkelt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 00:14   #188
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Vi har bare en sånn liten markise foran vogna som vi har fått av mamma. Gidder ikke bruke 15 000,- på et fortelt før vi vet om campingvogn er en blivende greie for oss. Men vi har forholdsvis stor vogn da (780 lang), og da er ikke behovet for fortelt like prekært.

Gammel 29-07-08, 00:15   #189
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Må jo ha et telt. Eller. Skal ha sånn tak(markise) som man bare "ruller" ut og fester vegger på. Vil ha det enkelt.

Etter turen vi har vært på nå så har jeg i alle fall funnet ut at jeg ikke skal ha markise. Det ser veldig lettvint og enkelt ut, men takke meg til fortelt i dårlig vær. Eller så måtte jeg hatt muligheten for begge deler. Og det er vannvittig mye skjeve markiser ute og går, og jeg kunne ikke skjønne hvorfor det. Forklaringa fikk jeg av Zip forrige uke på tur. Når det regner står den skjevt pga. at vannet skal renne av, og når det er fint vær så står den skjevt for å skygge for sola samtidig som en ikke stanger i markisa når en skal inn i vogna.

Gammel 29-07-08, 09:44   #190
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil ha (kjøpe ) denne:
http://www.finn.no/finn/car/object?f...pos=16&tot=119

Gammel 29-07-08, 10:47   #191
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg vil ha (kjøpe ) denne:
http://www.finn.no/finn/car/object?f...pos=16&tot=119

Nice! Men alt for stor for vår bil. Og alt for dyr for vår lommebok

Denne er derimot etter vår lommebok og bil

Sist redigert av Dali : 29-07-08 kl 10:55.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 11:58   #192
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Denne er derimot etter vår lommebok og bil

Den så greit ut, da! Problemet med de store er nettopp at man ofte må ha ny bil også. Jeg må snart ha ny bil, men egentlig er campingvogn utelukket da. Jeg tenker meg nemlig en Prius, og de kan ikke dra vogn i det hele tatt. Så det blir vel meg i teltet, da.

En grunn til at jeg er er så fan av polar er at de har vannbåren gulvvarme og ekstra god isolasjon, slik at de kan brukes til vintercamping også. Det senker prisen veldig hvis man tenker pris pr brukte natt.

Gammel 29-07-08, 12:05   #193
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg campet i min barndom i camplett. Det var så hippiemorsomt at jeg vurderer å tørke støv av skaberakket.

:innrømmer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 12:08   #194
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg campet i min barndom i camplett. Det var så hippiemorsomt at jeg vurderer å tørke støv av skaberakket.

:innrømmer:

Der ser du, til og med du ble fanget inn til slutt. Da sees vi på treff i Sverige? :håpefulll:

Gammel 29-07-08, 12:08   #195
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Det er veldig mange fine vogner. Skulle veldig gjerne hatt ny/nesten ny vogn jeg også, men vi starter i det små med en 1994 modell. Ble ikke så verst når jeg fikk ut litt gardiner og pynt og byttet ut lampene i taket.

Husk at en må ha BE-sertifikat for å kjøre de fleste vogner. I "gamledager" fikk en de automatisk, men selv jeg som tok sertifikat for over 15 år siden må ta BE-sertifikat hvis jeg skal kjøre med vår vogn. Vi har stor bil, så vi kan egentlig dra ganske stor vogn med den.

Gammel 29-07-08, 21:10   #196
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

maribo, jeg vil gjerne ha tips om luftmadrass. Etter diverse forsøk ligger jeg fremdeles rett på bakken når morgenen kommer.

Gubben og jeg deler en 150 cm luftmadrass kjøpt på Jysk for noen år siden - er det Intex de heter tro? Storjentene deler en makan en. Har sånn elektrisk pumpe da, som kan kobles både til sigarettenner og vanlig kontakt (også fra Jysk).

Gammel 29-07-08, 21:11   #197
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Tusen takk, maribo. Da blir det Jysk i stedet for Europris.

Gammel 29-07-08, 21:49   #198
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Det er ordentlig underholdning noen gang når folk skal sette opp forteltet. Vi øvde på forhånd hjemme, men det er ikke alle som har gjort det har jeg sett. Lillebror er uslåelig. Når naboen vår skulle ta ned teltet i helga som var, så hentet han campingstolen sin og satte seg rett ved siden av for å se på.

Skulle gjerne hatt så stor vogn dere har Irma. De er flotte, men ikke noe og dra rundt dessverre.

Gammel 30-07-08, 10:50   #199
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der ser du, til og med du ble fanget inn til slutt. Da sees vi på treff i Sverige? :håpefulll:

Fnis. Nei.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 12:02   #200
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Etter turen vi har vært på nå så har jeg i alle fall funnet ut at jeg ikke skal ha markise. Det ser veldig lettvint og enkelt ut, men takke meg til fortelt i dårlig vær. Eller så måtte jeg hatt muligheten for begge deler. Og det er vannvittig mye skjeve markiser ute og går, og jeg kunne ikke skjønne hvorfor det. Forklaringa fikk jeg av Zip forrige uke på tur. Når det regner står den skjevt pga. at vannet skal renne av, og når det er fint vær så står den skjevt for å skygge for sola samtidig som en ikke stanger i markisa når en skal inn i vogna.

Yep, me har vinterfortelt når me har den på vår faste plass på fjellet og stort sett markise på tur. Skal kjøpe oss hvertfall ein sidevegg til markisa. Ypperlig for vårt bruk. . Har ganske god plass i vogna så behovet for fortelt er ikkje så stort da syns me.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:28.