Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takhøyde i forum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-08, 22:49   #181
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Han kan ikke ha ment rom-og-vodka.

Nei, det tviler jeg på.
Rom og cola, derimot...

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 22:50   #182
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Nei, det tviler jeg på.
Rom og cola, derimot...

Nei, det var ikke det heller. Det var noe med vodka. Vodka og cola? :blånn på drinker: Kanskje det var vodka og cola, og så koblet jeg cola og rom, og så ble det vodka og rom i hodet mitt?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 22:51   #183
Frantzen
Passiv

Standard

Nei, det tviler jeg på.
Rom og cola, derimot...

Der kom første leksjon og mye er herved allerede lært.

Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 22:52   #184
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vodka og cola? Alkisdrikk. (Drikkes i kaffekopp.)

Gammel 15-04-08, 22:52   #185
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brun pub, Liven. Brun pub. Det var nok vodka og cola.

Gammel 15-04-08, 22:54   #186
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Om det var brun pub, så er jeg ikke i tvil.

Så du noe til Harry Hole? Han drikker vel whiskey.

Gammel 15-04-08, 22:54   #187
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må bare kommentere en prikk jeg fikk, ikke for å henge ut (skal selvfølgelig ikke nevne nick, ikke for det, den er harmløs), men den fikk meg til å tenke. Prikkeren mener det er lav takhøyde for å tenke annerledes, og bruker meg og min rolle som hjemmeværende som eksempel.

Det er tydelig at vi oppfatter hva som er høy eller lav takhøyde forskjellig. Jeg har vært og er på mange forum, og jeg har aldri tenkt tanken at uenigheter brukerne imellom gjør noe med metrene fra gulv til tak. Forumet er preget av folket som henger her, og det er et veldig høyt snitt på FP, synes jeg. Jeg har kranglet så fillene fyker med diverese medlemmer her inne, men har av den grunn aldri vurdert takhøyden som lav, snarere høy som tillater oss å si det vi mener uten at noen sensurerer eller forbyr oss å si det.

Gammel 15-04-08, 22:54   #188
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Var der bare en time. På dagtid. Skal holde øynene åpne på fredag.

Gammel 15-04-08, 22:55   #189
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å være seriøs et øyeblikk. Jeg har til tider også synes at personangrepene har tatt av, men selvjustisen her på forumet har jeg aldri sett makan til noe sted, og jeg får mye mer makk av de evige forurettede som ikke makter å glemme gamle fornærmelser, enn de som til tider lar fingrene løpe av med seg i affekt, men som allikevel ikke kaller en tråd for noe annet enn en tråd, og starter med blanke ark og farjestifter neste dag.

Rørende enig med aC.
Lurt å ha noenlunde standarder for høflig omgangstone - men ubegripelig deilig med "blanke ark" -faktoren

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg føler meg mobbet. Jeg får ALLTID skylden, spesielt fra forumledelsen. Jeg syns alle burde be meg om unnskyldning.

Ja, du har fått mye (velfortjent) kjeft du, Sitron! Men jeg synes du har blitt så søt og rund i kantene i det siste? Har du forandret deg (åndelig selvutvikling, kanskje?? ) eller er det jeg som har blitt tilvendt?

...dog synes jo jeg at Kasia var morsom, så enten er jeg også åndelig ( ), eller så er det en helt annen forklaring på misforståelsen.

Klart du er åndelig - du vet, det er de som er i størst fornektelse ang sine tilbøyeligheter som er de sterkeste kritikerne.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Er det ikke sånn at "åndelig" og "åndfull" henger sammen, altså?

Åndelig, åndfull, åndsfraværende, Ånden som går - samma ulla.

Joda. Jeg kalte noen for "søte" i en tråd, vel vitende om hvor hissig jeg selv blir av å bli kalt det samme. Jeg angrer til og med littegranne.

Ah - I will cherish this moment for as long as I live!

Jeg er veldig flink som ikke sier de veldig frekke tingene jeg hadde tenkt til å si.

Jeg er stolt av deg!

Gammel 15-04-08, 22:56   #190
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Var der bare en time. På dagtid. Skal holde øynene åpne på fredag.

Hold meg oppdatert.

Skremmern: enig med prikkeren.

Gammel 15-04-08, 22:56   #191
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Du entrèt FP vet å fortelle om din manns observasjon om hvor mange utlendinger han hadde sett på Nav og du og han fikk en tankevekker pga det.

Hva det måtte ligge bak den tråden aner jeg ikke, du forklarte ikke så mye videre. Som sagt mangel på utdypning av hva du egentlig mener gjør at man blir forvirret av hva slags signal er det egentlig du prøver å sende ut.

Nei, nå får du jammen meg slutte å tillegge meg meninger som jeg ikke har sagt! Her er tråden: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=31672

Min observasjon var innlegg til debatt. Det var en mening med å oppgi lite informasjon, slik at hver enkelt skulle dra en slutning ut fra det jeg skrev. Det er ofte slik man drar slutninger, ved at man observerer en situasjon og tolker det man ser.

Du må ikke ta alt innover deg, virker som du tar deg nær av at noen nevner mørkhudet eller noe i den duren.

Gammel 15-04-08, 22:57   #192
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg føler meg quotet.

Gammel 15-04-08, 22:59   #193
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hold meg oppdatert.

Skremmern: enig med prikkeren.

Skalvise. Jeg har endret innlegget mitt nå, mener du fremdeles det samme? :klønete:

Gammel 15-04-08, 22:59   #194
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler meg quotet.

Consider yourself quoted!

Gammel 15-04-08, 23:00   #195
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Nei, nå får du jammen meg slutte å tillegge meg meninger som jeg ikke har sagt! Her er tråden: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=31672

Hva slags meninger?

Gammel 15-04-08, 23:01   #196
Nebbia
Passiv

Standard

Og ja, jeg kan nok være klønete til å uttrykke meg. Er ikke like flink som enkelte andre her inne. Å hoste opp et ord som beskriver mørkhudete mennesker er jammen ikke lett. Noen blir fornærmet uansett. Mørkhudete, innvandrere (kan jo være hvite), fargede, benevne nasjonalitet (der er jeg grønn) osv.

Med mindre man snakker om pigmenter, ser jeg ikke hvilken relevans betegnelsen mørkhudede har. Dette er en like lite homogen gruppe som pensjonister eller barnefamilier. For å spinne videre på mitt integreringseksempel; ser man på kriminalstatistikk og andelen som har jobb, er det liten tvil om at pakistanere er langt mer integrert i samfunnet enn hva f.eks. somaliere er. Ved å bruke betegnelsen mørkhudede tvinger man disse gruppene inn i samme bås, og som innvandrere finner man sikkert like mange ulikheter mellom disse gruppene som mellom svensker og pakistanere. Det er lov å generalisere, men enkelte generaliseringer blir så forenklede at de rett og slett blir feil.

Rasister bruker samlebetegnelser som mørkhudede (dvs de ordlegger seg i litt annerledes), for å vise hvilke egenskaper som betyr noe når de setter innvandrere i bås. Når man bruker slike betegnelser selv, stiller man seg i en situasjon hvor det er veldig lett å bli misforstått.

Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 23:02   #197
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Hva slags meninger?

At jeg fikk en tankevekker.

Gammel 15-04-08, 23:04   #198
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Skalvise. Jeg har endret innlegget mitt nå, mener du fremdeles det samme? :klønete:

Jeg er enig med det siste avsnittet, men ser nå at det er dine ord, og ikke prikken.

Fordi du er hjemmeværende? Jadda.

Gammel 15-04-08, 23:05   #199
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser at innlegget mitt kommer post-avsporing, men allikevel...

Takhøyden og romsligheten blir ikke større fordi om vi gjentar ofte at den er her (eller der). Jeg trives godt på FP, men krever heller ikke så mye plass. Jeg beundrer all kunnskapen her inne, og det er mange, mange av brukerne som har egenskaper jeg gjerne lærer av.

Det betyr imidlertid ikke at jeg ikke ser at dynamikken her inne blir mer og mer lik dynamikken man finner i så mange grupperinger som består av primært damer. Greit det, men det føles bare av og til som om vi sitter med skylapper og tror vi er SÅ annerledes en andre fora vi liker å sammenlikne oss med.

Jeg synes forøvrig avsporinger med endeløse "morsomme" innlegg fra 3-4 brukere bare er irriterende og kjedelige.

Gammel 15-04-08, 23:05   #200
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

At jeg fikk en tankevekker.

Beklager du har rett. Det var ikke tankevekker. Men du tenkte ditt når han fortalte det. Om akurrat det er noe bedre aner jeg ikke.

Jeg må innrømme at jeg tenkte mitt da sambo kom hjem og fortalte om observasjonen.

Svar

Emneord
fjasing, forum, informativt, klassiker, selvjustis, takhøyde

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15.