Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Du må ikke finne på å amme"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-07, 23:19   #1
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Noen kommentarer sier mest om avsender. *oppsummerer*

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 11:23   #2
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er trist at Elin og Enhjørning (og kanskje flere) ikke tar dette mer på alvor. Innlegget til Desembermamma er verd en tusing.

Gammel 15-11-07, 11:48   #3
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns det er trist at Elin og Enhjørning (og kanskje flere) ikke tar dette mer på alvor. Innlegget til Desembermamma er verd en tusing.

Som sagt, jeg synes ikke saken er veldig alvorlig. Jeg synes som mest at han har driti seg ut. Jeg synes mange overdramatiserer (det har vært ganske stille siden dagen derpå....) og jeg synes det blir storm i vannglass. Det står jeg for.

Det betyr ikke at jeg er en person som driter i alt, ikke reagerer og ikke tar noe alvorlig. Jeg så for eksempel den australske dokumentaren om Mullah Krekar på NRK i går. Da ble jeg skremt og jeg føler at jeg MÅ reagere. Men hva kan man gjøre?

Gammel 15-11-07, 11:51   #4
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan godt finne på å hisse meg opp over dumme og lite gjennomtenkte uttalelser.
Engasjementet mitt er det ingenting i veien med.

Jeg sier bare at akkurat dette her er noe de aller fleste vil finne ut av selv når tiden er inne.

Som jeg nå har sagt til kjedsommelighet: Selvfølgelig var det tåpelig sagt og uttrykk for en uhyrlig kultur jeg ikke vil være bekjent med, det er ikke det jeg mener.

Jeg kan godt forstå at noen reagerer, men jeg selv synes ikke det er så mye å bry seg med, fordi JT er den han er og jeg tror de aller fleste er i stand til å tenke selv, uten hans "ekspertråd".

Gammel 15-11-07, 11:52   #5
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Gaia forklarte forøvrig mitt synspunkt aldeles utmerket.

Gammel 15-11-07, 12:05   #6
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er like trist at oppegående folk ser ut til å se på Top Models (og dermed være med på å gi seertall til fjortis søppel tv uten dimensjoner) og i det hele tatt klarer å ta noe som helst alvorlig som kommer derfra.

Nå har jeg snakket med 7 jenter jeg trodde kanskje kunne være i målgruppen til dette programmet og 4 av de følger med på Top Models. De lo like mye av disse utalelsene som det alle andre burde gjøre også, dette ble bare rett og slett for dumt.

Selvfølgelig skal man ikke undervurdere medias påvirkning på unge mennesker spesielt og man kan jo starte med å boikotte dusteprogrammer der konseptet er å finne den "peneste" jenta.

Men TV3 oppnådde vel akkurat det de ville, økte seertall til finalen

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 12:16   #7
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg synes det er like trist at oppegående folk ser ut til å se på Top Models (og dermed være med på å gi seertall til fjortis søppel tv uten dimensjoner) og i det hele tatt klarer å ta noe som helst alvorlig som kommer derfra.

Jeg ser på Top Model og mye annen søppel-TV.
Om jeg tar det så veldig seriøst, er vel en annen sak.
(Men det er klart: Jeg tror på "mumbojumbo" også, så det blir vel opp til den enkelte å vurdere hvor oppegående og opplyst jeg er. )

Men du har et poeng der du beskriver ditt inntrykk av hva "målgruppen" mener, det understreker mitt eget poeng, nemlig at det ikke er så veldig mange som tar dette programmet veldig seriøst i utgangspunktet.

Sist redigert av Enhjørning : 15-11-07 kl 12:21.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 16:28   #8
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg ser på Top Model og mye annen søppel-TV.
Om jeg tar det så veldig seriøst, er vel en annen sak.
(Men det er klart: Jeg tror på "mumbojumbo" også, så det blir vel opp til den enkelte å vurdere hvor oppegående og opplyst jeg er. )

Men du har et poeng der du beskriver ditt inntrykk av hva "målgruppen" mener, det understreker mitt eget poeng, nemlig at det ikke er så veldig mange som tar dette programmet veldig seriøst i utgangspunktet.

For all del, jeg ser på masse søppel-TV også, uten tvil men denne type programmer klarer jeg bare ikke se på, det blir rett og slett for dumt. Særlig med så uproffe aktører som det de norske er, Tyra Banks var i alle fall en halvtdyktig person til å lede programmet men den norske versjonen er bare pinlig å se på.

Ellers mener jeg du treffer spikeren på hode med hva du sier om målgruppen til programmet (som vel er jenter mellom 15-24 år) - de er ikke så dumme i hodet sitt som mange ser ut til å tro de er.

Gammel 15-11-07, 15:56   #9
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men TV3 oppnådde vel akkurat det de ville, økte seertall til finalen

Det de ville? Mener du at dette var planlagt fra TV3 sin side?

Og by the way; de syv du spurte er ikke representative for målgruppen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 16:22   #10
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det de ville? Mener du at dette var planlagt fra TV3 sin side?

Og by the way; de syv du spurte er ikke representative for målgruppen.

Planlagt og planlagt fru blom, jeg har jobbet lenge nok i tv bransjen til å vite at ALL PR er god PR! Jo mer blest i media jo bedre, flere folk benker seg til sofaen for å se hva alt oppstyret handler om osv osv

Selvfølgelig er ikke 7 personer representativt men i motsetning til deg så velger jeg å tro at de fleste 17 åringer ikke er hjernedøde idioter som tar et slikt program for noe annet en det det er.

Gammel 15-11-07, 16:31   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Planlagt og planlagt fru blom, jeg har jobbet lenge nok i tv bransjen til å vite at ALL PR er god PR! Jo mer blest i media jo bedre, flere folk benker seg til sofaen for å se hva alt oppstyret handler om osv osv

Selvfølgelig er ikke 7 personer representativt men i motsetning til deg så velger jeg å tro at de fleste 17 åringer ikke er hjernedøde idioter som tar et slikt program for noe annet en det det er.

Som nevnt tidligere tror jeg ikke man må være hjernedød eller idiot for å tro på at ammingen "ødelegger" puppene. Det eksisterer mange myter om akkurat det, så jeg synes det var veldig greit med en reaksjon og en påfølgende avkrefting.

Gammel 15-11-07, 18:52   #12
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes som alltid det er pussig å se en rimelig avslappet diskusjon stadig bli avbrutt av folk som reiser seg opp og med dirrende pekefinger peker mot andre deltakere og roper "DERE ER SÅ HYSTERISKE!"

Av en eller annen grunn er det det jeg ser for meg i denne tråden.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 20:15   #13
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Gammel 16-11-07, 07:03   #14
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke lest hele denne tråden, og så innslaget først i går.
Han sa ikke at hun ikke skulle gi barnet morsmelk, han sa: " Du må ikke amme, du må "melke" (husker ikke ordrett) deg å gi melken på flaske."
Han sa altså IKKE at morsmelken skulle gå til spille, men at hun skulle tømme brystene selv, for så å gi barnet melken på flaske.

Hva er problemet?

Gammel 16-11-07, 11:30   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

All PR er god PR - hvis alt som er viktig er penger og berømmelse.

Sånn fungerer ikke min verden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 11:35   #16
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

All PR er god PR - hvis alt som er viktig er penger og berømmelse.

Sånn fungerer ikke min verden.

Ikke min heller men for kommersielt tv som TV3 så er absolutt dette GULL verdt - kunne ikke vært bedre PR for de og programmet!

Gammel 16-11-07, 11:38   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke min heller men for kommersielt tv som TV3 så er absolutt dette GULL verdt - kunne ikke vært bedre PR for de og programmet!

Det er jo ikke en bra ting at tv3 tjener penger på å komme med påstander om amming og pupper som er feil, men dog, flotte overskrifter i media.

Allikevel hadde det vært verre om vi bare hadde tenkt, jaja, det er jo bare en tussete stylist. Reaksjonene som har kommet er det eneste som har vært bra med denne uttalelsen. Myter har blitt avkreftet i media, og Jan Thomas er fremstilt som en sopp. Fint!

Gammel 16-11-07, 11:46   #18
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er jo ikke en bra ting at tv3 tjener penger på å komme med påstander om amming og pupper som er feil, men dog, flotte overskrifter i media.

Allikevel hadde det vært verre om vi bare hadde tenkt, jaja, det er jo bare en tussete stylist. Reaksjonene som har kommet er det eneste som har vært bra med denne uttalelsen. Myter har blitt avkreftet i media, og Jan Thomas er fremstilt som en sopp. Fint!

Men hele poenget er jo at Jan Thomas var en SOPP lenge før han kom med dette idiotiske utsagnet og det visste jo alle! Det er jo fantastisk PR han har fått denne uken, forsider på avisen og han skal på tv og snakket om dette osv. Fantastisk for bankkontoen hans og for programmet han lager! Det er jo nettopp det som får publisitet "medie produktet" Jan Thomas!

Gammel 16-11-07, 11:50   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Men hele poenget er jo at Jan Thomas var en SOPP lenge før han kom med dette idiotiske utsagnet og det visste jo alle! Det er jo fantastisk PR han har fått denne uken, forsider på avisen og han skal på tv og snakket om dette osv. Fantastisk for bankkontoen hans og for programmet han lager! Det er jo nettopp det som får publisitet "medie produktet" Jan Thomas!

Nei. Jeg tror det er der vi er uenige.

Du sier at alle visste at JT var en sopp, jeg mener at han (tro det eller ei) kan påvirke mange unge pikehjerter med en modelldrøm i hodet.

Han er jo, som det står OVERALT, en shjempeschjent stylist som har jobbet med Sharon Stone.

Det ytre er viktigere enn noensinne. Klær, sminke og hår er essensielt for om man er "hot eller not". Unge tar opp forbrukslån som aldri før for å kunne fronte en livsstil som de egentlig ikke har råd til, det skal nemlig se fint ut på utsiden. Å overføre denne holdningen til amming synes jeg er skummelt.

Gammel 16-11-07, 13:10   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Nå er jeg fornærmet på oh, so many levels.

For det første. Du og jeg kommer nok aldri til å skrive like innlegg Elin, ikke engang hypotetisk.

For det andre. Det tilsier at jeg skal kunne skrive din type innlegg uten å få de reaksjonene du pleier å få. Her har jeg ikke noe bedre å komme med enn det noe juvenile: Ja, lissom.

For det tredje. Få pes for å se TopModel? Ja, jeg har fått både "nuvel" og diverse annet, men som sagt igjen og igjen, jeg ventet på Akutten!

For det fjerde: Hva har mullah Krekar med dette? Egentlig?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:11.