Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere tørketrommel?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har dere tørketrommel?
Ja 242 79,34%
Nei 63 20,66%
Deltakere: 305. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-08, 13:33   #181
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere tørketrommel?

Vi har tørketrommel kombinert med vaskemaskin. Altså, det er samme trommelen.
Skikkelig dårlig kjøp
Tørker jo ikke tøyet...

Gammel 23-07-08, 13:37   #182
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Ja det har jeg, men bruker den aldri. Jeg synes den er helt unødvendig enda jeg har lass med skittentøy.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 13:42   #183
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Nei, det har jeg ikke, men skulle gjerne ha hatt det, er lei av stive handklær, sengeklær osv + at det blir så fuktig i huset

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 13:56   #184
Muskat

Muskat sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja vi har tørketrommel og hadde ikke klart oss uten.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 01:11   #185
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Både og! Vi har kombinert vaskemaskin/tørketrommel, men bruker trommelfunksjonen lite. Men vi har også fellesvaskeri i kjelleren hvor vi kan bruke en stor fin trommel.

Gammel 28-07-08, 03:20   #186
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nettopp. ALLE jeg kjenner som ikke har tørketrommel har heller ikke barn. Når man har barn er det ikke lenger snakk om "luksus" men ofte et reelt behov. Vi har ikke plass til tørkestativ, overhodet ikke. Da må det stå midt i stua, og gjerne TO stykker siden vi vasker så mye klær. Nei takk, det ser jo helt jalla ut.
Fjernt å påstå at det er en luksusting, men det måtte jo komme fra en mann.

Jeg har lett for å påstå at tørketrommel er en luksusting og jeg er kvinne, med tre barn og hovedansvaret for klesvasken. Da vi hadde liten leilighet og bare en unge hadde vi et soverom som vi presset tørkestativet inn på. Senere hadde vi tre barn og rekkehus i to etasjer. Tørkeplass både ute (tørkestativ) og under trappa opp. Når du ikke har slike fasiliteter til tørking som det vi hadde og har, er vel tørketrommel en nødvendighet.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 07:40   #187
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke tørketrommel fordi jeg ikke vil ha, ikke fordi det er luksus. Jeg hater plagg som er tørket i tørketrommel. Håndklær feks, går det jo ikke ann å tørke seg tørr med uten å gni seg ihjel.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 10:55   #188
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Har verken barn eller tørketrommel. Kommer ikke til å kjøpe trommel før det blir tvingende nødvendig, og har ikke planlagt trommelinnkjøp før junior ankommer i høst. Vi har stort hus og eget vaskerom, og derfor mer enn nok plass til å tørke klær på gamlemåten. Greit å spare miljøet så lenge man kan.

Jeg synes allikevel ikke at trommel er luksus, kanskje heller at det er luksus ikke å være avhengig av det.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 21:51   #189
Pippilopp
I tenkeboksen

Pippilopp sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pippilopp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Tørketrommel har vi. Bruker den kun til sengetøy og håndklær, eventuellt til tørk av treningstøy, men ikke til klær ellers. Synes klærne mister både farge og hold, men det er bare min mening.

Gammel 28-07-08, 23:12   #190
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har tørketrommel, kjøpte den da S ble født. Bruker den til sengetøy, håndklær og S sitt tøy. Vi hadde ikke klart oss uten med barn, men hadde jeg hatt et digert hus med masse tørkeplass ute og inne skulle jeg klart meg.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 21:28   #191
Skvetten
Passiv

Standard

Tørketrommelen og jeg skilte lag da huset ble solgt. Det handlet rett og slett om at leiligheten er så liten at den ikke fikk plass, desverre.

Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 21:38   #192
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På vaskerommet mitt som er i en foreløpig uinnredet kjeller så tar det nesten en uke før vaska tørker, så det er et must.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 22:30   #193
Plutti
Superaktiv

Plutti sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Jepp, hadde ikke klart meg uten

Plutti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 22:32   #194
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Corbeille er litt kul
Standard

Ja, det har vi

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 23:27   #195
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, vi har.
Den blir kun brukt til håndklær og noen ganger sengetøy.
Også hvis jeg kjapt MÅ ha noe tørt.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 23:41   #196
Kate

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke.

Gammel 12-08-08, 23:41   #197
Gammel bruker
Passiv

Standard

Ingen barn og ingen tørketrommel her i huset.

Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 23:50   #198
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har og bruker den til nesten alt. Da den gikk i stykker for en tid tilbake holdt jeg på å bli gal.

Men da jeg hadde baby hadde jeg gammeldags vaskekjeller to trapper ned med halvautomatisk vaskemaskin og ingen tørketrommel og syntes det gikk kjempefint, så jeg antar at min trommelavhengighet er et resultat av latskap kombinert med skapt behov.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 00:16   #199
Solblomst
Passiv

Standard

Jepp, det er kjekt å ha.

Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 00:23   #200
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jepp

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:24.