Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-07, 13:29   #181
Evita
Superduperaktiv

Evita sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Og jeg er blitt kjempe flink til å få mannen til å vaske speilet og doen selv. Står du når du tisser, får du jammen vaske etter deg også. Funker kjempe fint..

Denne likte jeg, tror jeg innfører en slik regel her også

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 18:32   #182
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Det samme løste min kjære samboer med å sette seg ned for å tisse.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 18:34   #183
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Superior: Jeg får ikke lov til å prikke deg (igjen, ennå), så jeg svarer her: Dampvaskeren fungerer ypperlig som hyllefyll. Jeg har brukt den bittelitt på kjøkkenet, men ikke vært i nærheten av å gjøre badet gullende rent med den. Håper å få litt inspirasjon/et spark i ræva av min mor, som nå er på besøk.

Gammel 09-11-07, 18:48   #184
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil ha rydde og vaskehjelp! Helst ei som går rundt her hele dagen lang vasker og rydder og lager mat og tørker barna i stumpen! *Vil ha ferie snart*

Gammel 09-11-07, 23:06   #185
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Nå skal det sies at vi ikke har flyttet absolutt alt ennå, og det kan hende det blir litt lettere å komme i orden når vi har bokhyller, skap og sånn. *håpe*

Hilsen Sokk, husmor i unntakstilstand

Og i dag hadde vi hyret et flyttebyrå til å flytte pianoet for oss, men da de kom til ny-huset med det begynte alle fire (!) flyttemennene å klø seg i hodet og måle og tenke, og kom til slutt fram til at de ikke fikk pianoet opp trappa til stua.

Enn så lenge kan vi ha huskonserter i gangen nede, der pianoet nå står og sperrer veien... Over helga kommer det en kranbil for å heise det inn verandaveien. Farvel, penger! :vinke:

(Det nytter i hvert fall ikke å rydde så lenge det står midt i veien...)

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 20:32   #186
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Vasker du juledukene alt NÅ?

JEG skal i allefall levere de store juledukene til rensing i morgen.

"Hvorfor gjøre ting selv, når andre kan gjøre det mye bedre"

*må gå og ta kveldsstellet til hybelkaninene*

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 21:50   #187
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det passet fint med denne tråden nå! Siden jeg har hatt eksamner og sånt i det siste, tok jeg meg helt fri i dag og var hjemme. Siden jeg har vært mye på skolen har det hopet seg opp litt med ting hjemme, så i dag har jeg virkelig vært flink!

Jeg har:
- ryddet alle rom og puttet div ting i boden
- kastet endel
- pakket sammen endel leker og alt tøy i str 92 og puttet det i boden
- støvsuget, støvtørket og vasket i alle rom
- vasket skapene på kjøkkenet
- bakt to vanlige brød og et bananbrød
- kjørt 3 vaskemaskiner og hengt opp tøy
- kjørt oppvaskmaskinen og vasket opp resten av det skitne
- laget middag (salat)

Da Snuppa og sambo kom hjem fra idrettsskolen koste vi oss med salat som vi plukket selv fra skåler. Snuppa syns det var kjempestas å få velge selv, og koste seg skikkelig.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 22:26   #188
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Jeg har:
- ryddet alle rom og puttet div ting i boden
- kastet endel
- pakket sammen endel leker og alt tøy i str 92 og puttet det i boden
- støvsuget, støvtørket og vasket i alle rom
- vasket skapene på kjøkkenet
- bakt to vanlige brød og et bananbrød
- kjørt 3 vaskemaskiner og hengt opp tøy
- kjørt oppvaskmaskinen og vasket opp resten av det skitne
- laget middag (salat)

Da Snuppa og sambo kom hjem fra idrettsskolen koste vi oss med salat som vi plukket selv fra skåler. Snuppa syns det var kjempestas å få velge selv, og koste seg skikkelig.

Høh! Du har tatt deg fri i dagesvis du!
Det går da ikke an å gjøre SÅ mye på ÈN DAG!!

Gjør det?

Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 10:43   #189
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

I dag har jeg surfet på fp

Og satt på en maskin, men har ikke somlet meg i dusjen enda, så det går vel oppi opp.
I går gikk jeg hele dagen hjemme i pysjen, altså, jeg var i dusjen når kællen kom hjem rundt 14

Gammel 15-11-07, 12:10   #190
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har bestemt meg for å bruke kvelden i kvel til å fikse opp litt hjemme så det er pent før helgen.

Målet er:
Skifte sengetøy
Sette på 2 vaskemaskiner, helst 4
Rydde bort rotet på stuebordet
Vaske badet
Rydde på kjøkkenbenken

Og hvis jeg er skikkelig kjapp, så rekker jeg å sykle en tur etter på.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 12:18   #191
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Oi, det var godt ambisiøst Knerten.

Jeg må få hengt opp vasken fra i går... Og helst sette på en eller to nye, men det kommer an på tørkekapasiteten/størrelsen på de ulike vaskerundene.
Ganggolvet er usmakelig møkkete, og soverommet må ryddes og støvsuges dersom sambo ikke skal få allergisjokk. Ettersom jeg kvier meg for å gjøre alt i løpet av helga, så er det vel bare å sette i gang der det brenner mest.

Dette var altså planer for i kveld - får heller sende oppdatering når jeg ser hva som faktisk ble gjort...

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 12:29   #192
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hehe, jeg har to vaskemaskiner, så det burde gå greit med fire stk i løpet av kvelden egentlig.

Så har jeg funnet noen geniale og flotte engangskluter fra Jif eller noe, som jeg feier over badet med. Kjapt og greit og det blir veldig pent. Plutselig er badet gjort på 5-10 minutter

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 12:47   #193
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

I går handlet jeg ferdig kalendergavene til barna. De får gave annen hver dag. Så pakket jeg dem inn og festet dem til kalenderen. Det tok jo et hav av tid.
Føler at jeg er ute i veldig god tid nå.

Så bakte jeg to brød.

(også trente jeg)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 12:52   #194
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Vasket alle gulv

Gammel 15-11-07, 13:20   #195
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trodde dette var en tråd for dårlige husmødre, jeg.

Dere har jo blitt flinke!

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 19:52   #196
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Jeg trodde dette var en tråd for dårlige husmødre, jeg.

Dere har jo blitt flinke!

Ikke la deg blende av at en og en gjør flere ulike ting.
De aller flinkeste kan vi jo skremme vekk med en dobbel hygelkanin.
Min skryteliste kan forlenges med støvsuging og vask av gang og trapp. Har også vasket badet, inkludert dusjkabinettet. Blei så varm at nå sitter jeg i undertøyet og stilige røde crocs.

Sist redigert av tink : 16-11-07 kl 09:49.
Gammel 15-11-07, 22:17   #197
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

IOA:

Takk for mindreverdighetshusmorkomplekset du gav meg nå.

Gammel 18-11-07, 20:09   #198
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Standard

Jeg har hatt min mor på besøk i snart to uker. Hun har vasket ned badet, skrubbet stekeovn og komfyr skinnende ren, vasket kjøkken, ryddet, støvsugd og holdt det i orden her. Og, ikke minst, laget middag så og si hver dag. Det har vært luksus, det. Hun drar hjem igjen på onsdag.

Jeg har vasket klær, da, og er faktisk a jour på det området. Det er da noe.

Gammel 18-11-07, 20:42   #199
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

IOA:

Takk for mindreverdighetshusmorkomplekset du gav meg nå.

Bare hyggelig! Det fungerer bare hvis man samler opp over lang tid, som jeg har gjort i eksamensperioden.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 09:56   #200
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Standard

Sambo har skrudd opp en ny utslagsvask på vaskerommet - så nå øyner jeg håp om en mer fornuftig løsning på det rommet.

Ellers fikk jeg endelig ryddet og støvsuget soverommet i går kveld. Reint sengetøy i ryddig rom hjelper på søvnkvaliteten!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:21.