Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-21, 09:50   #181
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg har kjøpt adventskalender fra Rituals til sønnen, og kjæresten har kjøpt seg en dårlig legokalender..
Jeg kommer til å lage noe kalenderaktig til dem likevel. Bare noe bittelite. Kanskje en lakriskule pr dag til kjæresten og en liten sjokoladefigur til sønnen?
Men jeg vil lage noe. Det er så koselig.

Vi har aldri tatt av på gaveinnkjøp, og jeg forsøker å spre kjøpene på et par, tre lønninger, så det er ikke så mye stress med det her. Og vi driver ikke og vasker i tide og utide. Desember er bare kos.

16-åringen fikk nettopp ny telefon, og den er å regne som julegave. Jeg skal finne på noe som kan pakkes inn og legges under treet også, men det blir bare lite.
Også har jeg kjøpt te i fin boks til to venninner.

Jeg skal gruble litt på hva de andre skal få, og når jeg har det klart skal jeg ta en fridag og handle og kose meg.
Vanskeligste i år blir kjæresten. Aner ikke i det hele tatt hva han skal få.

Sist redigert av Kirsebær : 12-10-21 kl 09:57.
Kirsebær er ikke aktiv  
Gammel 12-10-21, 09:56   #182
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må lage kalender til borteboeren. Sånn at hun kan få den med seg når hun er på besøk og jeg slipper å bruke masse penger på å sende.

Jeg kommer nesten bare til å kjøpe bøker i presang. Jeg gleder meg til en lang og hyggelig lørdag formiddag på Norli med å plukke gaver.

Nå skal jeg snart ta høstferie og det er kommet juleblader i butikken og jeg skal unne meg et juleblad på veien til fjellet og kose meg med det mens jeg strikker votter som skal i kalenderen til borteboeren.

Blå er aktiv nå  
Gammel 12-10-21, 10:02   #183
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Nå skal jeg snart ta høstferie og det er kommet juleblader i butikken og jeg skal unne meg et juleblad på veien til fjellet og kose meg med det mens jeg strikker votter som skal i kalenderen til borteboeren.

Jeg kjøpte med meg KK jul i går og har planer om å kose meg med det etter trening i kveld Må ha et lite blaff av julestemning i oktober Etterpå roer jeg meg en måneds tid Jeg har kjøpt gaver som skal sendes utenlands og ellers har jeg litt strikkeplaner. Yngstedatter på 19 er tidlig ferdig med sine eksamener i desember. Hun er veldig opptatt av juleforberedelser, så jeg tipper hun kommer til å fikse mye av det som skal gjøres før jul hos oss i år

Gammel 12-10-21, 10:15   #184
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julegave til kjæresten er jeg også helt blank på.

Gammel 12-10-21, 10:19   #185
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har veldig ambivalente følelser for jula, så en tråd som fokuserer på kosen er fint!

Jeg gleder meg til å fikse kalender til kidsa. 10-åringen fikk beskjed om at han ikke lenger får både pakkekalender og legokalender, for han er uansett godt under middels interessert i legokalenderen. Men det var veldig viktig for ham at han får pakkekalender, eller mammakalender som han sier, og at lillesøsteren får også. For meg er pakkekalender selve symbolet på rikdom, noe jeg aldri var i nærheten av få som barn, og det gleder meg stort å være i en situasjon der jeg kan fikse det for mine barn.

Ellers har jeg sagt i fra til mannen at vi i år skal ha en forventningsavklaring på forhånd og sørge for en så stressfri jul som mulig.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 12-10-21, 12:22   #186
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Her ble en stor bør løftet av mine skuldre da jeg i helga fant ut at nær, men energisugende, familie skal reise bort i jula. Vi får besøk av annen nær familie, men de er sånne som jeg slapper av sammen med så det blir en helt annen stemning med de på besøk. Så får det heller være at hvis alle gjestenes hunder også skal være med så får vi fire bikkjer i hus. Det går vel det også. Om ikke annet er det helt uaktuelt å drive noen form for vasking av huset FØR jul.

Gammel 12-10-21, 13:08   #187
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror jeg har landet på kalendere til de tre eldste. 18-åringen vil ha Flax-kalender, men siden den er såpass rimelig så får han litt ekstra pakker i tillegg på adventssøndagene. Han har noen spesielle boxere og sokker han liker veldig godt men som er ganske dyre pr. stk, så det blir det. Fjortisen ønsker seg modelltraktor-byggesettkalender, og 12-åringen ønsker seg fidgetkalender. Minsten får Fisher Price Little People Nativity-set (der er det 14 ulike figurer) pluss litt andre småting (sokker, smokker osv).

Lorien er ikke aktiv  
Gammel 12-10-21, 15:18   #188
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Jeg nekter å stresse med jul (eller andre høytider), og har plukket de tradisjonene jeg synes er verdt innsatsen, og har valgt vekk det jeg ikke gidder.
Blir veldig bra på den måten.

Shun er ikke aktiv  
Gammel 12-10-21, 16:31   #189
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Har noen observert adventskalendere hos Normal ennå?

Gammel 12-10-21, 17:33   #190
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Har noen observert adventskalendere hos Normal ennå?

Ja, de hadde i Sandvika.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 12-10-21, 17:40   #191
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg er så fornøyd med å ha funnet gave til mannen. Det vil si- det blir jo egentlig til oss begge. Jeg har bestilt hotellovernatting med to lunsjer, en tre-retters middag og frokost til oss en helg i januar. Det aller beste er at venninna mi har gjort det samme til sin mann, og disse to mennene er skikkelig gode venner, så de kommer til å bli så glade begge to

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 12-10-21, 17:48   #192
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er så utrolig idéløs når det kommer til venninnegaver i år! Føler liksom at de har fått alt før i en eller annen variant… Har tre venninner jeg pleier å kjøpe til, hun ene ønsker seg alltid lakris i alle tenkelige og utenkelige former hvert år, så hun er lett match. Men de andre to er verre. Noen som har gode tips? Begge er ganske nøkterne og sporty damer som liker å være ute på tur. Begge har hund og begge har ganske nylig flytta inn i nytt hus.

Lorien er ikke aktiv  
Gammel 12-10-21, 18:57   #193
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også blank på vennegavene i år. Jeg føler vi har «brukt opp» alt. Men jeg tror vi går for noe spiseligi år også. I fjor kjøpte vi gavepakkede flasker med eplecider fra en bekjent som lager og selger.

Gammel 13-10-21, 22:39   #194
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøpte saft med julesmak i dag siden vi aldri rakk teste i fjor. God saft, men den smakte ikke julebrus akkurat.

Gammel 13-10-21, 23:10   #195
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fant melkefri sjokoladekalender i dag, som babyen på 20 mndr skal få. Bare til opplysning, så dere kan starte krangelen.

Input er ikke aktiv  
Gammel 14-10-21, 00:24   #196
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg fant melkefri sjokoladekalender i dag, som babyen på 20 mndr skal få. Bare til opplysning, så dere kan starte krangelen.

Hvor fant du det?
Laktoseintolerant datter i hus

Dog. De får pakkekalender altså, men sjokoladenisse som vi pleier ha en del av er jo med melk.

Gammel 14-10-21, 00:35   #197
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Venninnegaver: Kusmi har to limited edition juleteer. En Tsarevna med krydder, appelsin og lakris, den andre noe med Paris, med sitron, appelsin og krydder (begge svarte teer). Fin bokser, hørtes gode ut. Vet ikke om de fås i Norge?

Fant dem her: https://www.kusmitea.com/us/organic-...l?v=21711A1170

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 14-10-21, 06:06   #198
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hvor fant du det?

Dog. De får pakkekalender altså, men sjokoladenisse som vi pleier ha en del av er jo med melk.

De har fra moo free

https://www.allergikost.no/sjokolade...dventskalender

Gammel 14-10-21, 07:07   #199
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hvor fant du det?

Tror helsekost selger melkefrie kalendre. Sunkost har ofte.

Gammel 14-10-21, 07:31   #200
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

De har fra moo free

https://www.allergikost.no/sjokolade...dventskalender

Det er denne jeg kjøpte ja. Jeg synes ikke melkefri sjokolade er noe godt, med unntak av veldig mørk, vegansk, men babyen blir sikkert fornøyd.

Finnes det vanlige kalendere med god sjokolade jeg kav kjøpe til storebror, med unntak av de veldig dyre, som Kinder og sånn?

Input er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:42.