|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd #8I dag ble det fiskeboller i hvit saus, poteter og gulrøtter. Det var lenge siden. |
![]() |
![]() |
#182 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd #8Ovnsbakt salmalaks, ris og grønnsaker.
#184 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd #8Blir nok noe med laks her også.
#185 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd #8Sushi og tiramisu (den nyslåtte 18-åringens bursdagsmiddagsønske).
#186 |
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd #8I dag griller vi forskjellig: grillribbe, pølse, scampi, artisjokk og flere andre grønnsaker. Hjemmelaget potetsalat attåt.
#187 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd #8Lammestek, fordi det var det jeg fant i fryseren i går, fordi den bør spises og fordi jeg jobber hjemmefra.
#188 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd #8Her blir det grillpølser, lomper, potetmos og rester av potetsalat. Schikkelig spennende.. og mat som må spises opp.
#189 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd #8Flere barn ventet på besøk utover dagen, bl.a. en kresen liten kar, så da blir det pannekaker til middag. Jeg er ikke så begeistret for det så jeg spiser kanskje siste rest pastasalat i stedet for.
#190 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd #8I dag laget jeg pølsegrateng, på samme måte som mormor (min mamma), til yngstes store begeistring. Gulrøtter, blomkål og brokkoli ved siden av, vakte mindre begeistring dog. |
![]() |
![]() |
#191 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd #8Vi har fått ny grill og kjører på. I dag grilla vi karbonader og speilegg.
#192 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd #8Kjøpt pizzastein på Finn, gjett resten. |
![]() |
![]() |
#193 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd #8
Jeg har lest (sikkert her inne) at man skal bruke semule, ikke hvetemel. Men fikk ikke med meg om det er pga smak eller evne til å få bunnen til å slippe steinen.
#194 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd #8
Vi har pizzastål som ble innkjøpt i januar. Jeg har fått mange gode tips fra pizzatråden her inne. Derfor bruker vi bakepapir, og det gjør rengjøringen veldig mye enklere.
![]() |
#195 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd #8I dag skal vi spise vegetarmiddag. Knerten, mannen og jeg skal spise portobellosopp-burger med chevre. Snuppa liker ikke sopp, men får en vegetarburger basert på bønner isteden.
![]() |
#196 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd #8Vi bruker polenta på pizzasteinen, det pleier å bli bra. Det er visst grovere og slipper lettere. Det er mannen som er pizzasjef hos oss, men ofte jeg som rydder, og både pizza og stein er helt fine etter steiking.
![]() |
#197 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd #8Jeg skal sikkert spise opp middagsrester fra i går (stekte pølser, stekt løk og blomkålgrateng), mens gutta spiser en eller annen slags pasta. Noen må jo ta ansvar for matsvinnet når resten av familien er for kresne.
#198 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd #8I dag blir det stekt kylling og sopp og så lager jeg en eller annen god saus i pannen ut fra det jeg finner i skap. Tilbehør er potetmos, aspargesbønner og bakte gulrøtter.
#199 |
koko
|
![]() Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd #8Fiskeburger i pitabrød, salat og så tror jeg at jeg lager en karridressing.
Dårlige vitser har også livets rett. Sist redigert av Syrinx : 26-05-21 kl 17:02. |
![]() |
![]() |
#200 |
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd #8Har fiskekaker og scampi i kjøleskapet, så det blir nok det med diverse tilbehør.
|
|