|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
| Se resultatene: Har du bunad | |||
| Ja, jeg har bunad(er) |
|
181 | 80,44% |
| Nei, jeg har ikke bunad, men jeg vil gjerne ha en |
|
22 | 9,78% |
| Nei, jeg har ikke bunad, og vil heller ikke ha en |
|
22 | 9,78% |
| Deltakere: 225. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
By the Sea
|
Sv: Har du bunad
Ingenting som å kanalisere annet stress inn i bunadsaggresjon! Lykke til på eksamen!
|
|
|
#182 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du bunadDet er søren ikke rart nordmenn har lite sympati til overs for flyktninger o.l når vi er så opptatt av å bekymre oss for guttemammaer og stakkarene som går med kjole på søttende mai. |
|
|
|
|
|
#184 |
|
By the Sea
|
Step away from the princesse room! :lister seg baklengs vekk fra temaet:
|
|
|
#185 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Ingen boden-kjoler, ingen hytte.
|
|
|
#186 |
|
flisespikker
|
Sv: Har du bunadMasse eksamenssympati, Fjonka!
|
|
|
#187 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Har du bunadHar aldri hatt bunad, og aldri hatt lyst på heller inntil for et par år siden.
|
|
|
#188 |
|
Fortynnet
|
Sv: Har du bunadJa tusen takk. |
|
|
|
|
|
#189 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Har du bunadJeg leser også til eksamen (og surfer litt), fem dager igjen her også. Så all sympati for både eksamen, manglende prinsesserom og manglende bunad oversendes, Fjonka. |
|
|
|
|
|
#190 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Har du bunadJeg har bunad, to jenter (men ingen som vil ha prinsesserom
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#191 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Har du bunadIngen boden-kjole, ingen hytte, to døtre (riktignok anti-prinsesse, og hvorav den ene går i treningsbukse på skolen), ingen eksamen, men 2(3) bunader og en høy, slank mann som tar seg godt ut i sin. Føler jeg har kommet sånn noenlunde greit ut av det så langt.
|
|
|
#192 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Har du bunadOm jeg regner med de to hverdagsbunadene jeg har arvet, har jeg til sammen FEM bunader! Det bør veie opp for Boden-kjolene jeg mangler. |
|
|
|
|
|
#193 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Men har du prinsesser i hus? Og eksamen?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#194 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Har du bunadNoen ganger føler jeg meg litt formløs i bunad. Det skal liksom ikke så mye til før jeg er like bred som jeg er lang. Men det er i grunn verd å ta den på seg, bare for å være en torn i kjødet for dem som ikke liker utlendinger i bunad. Jeg burde sånn sett gå mer i den.
|
|
|
|
#196 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Finnes de også?
|
|
|
#197 |
|
Personlig pessimist
|
Å, jada. Det diskuteres med jevne mellomrom på forum, og jeg tror selv i en diskusjon her på FP at jeg leste at enkelte mener man bør ha røttene godt planta i norsk jord for å gå i bunad.
|
|
|
|
#198 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Men dine røtter er da godt plantet her? |
|
|
|
|
|
#200 |
|
By the Sea
|
Dette diskuterte jeg i norskundervisningen min i forbindelse med en Knausgårdartikkel vi jobbet med - og jeg hadde da en hel klasse som lo godt og hjertelig av tanken på at det skulle være noe annet enn veldig hyggelig at de som ønsket det brukte bunad på 17. mai. Så det er håp i nye genereasjoner!
|
![]() |
|
|