|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnJeg håper min gutt vil ha bunad når han blir voksen. Nå er han 5 og fast bestemt på at bunad er tingen og det skal han ha. Men det spørs vel om det ikke endrer seg.
|
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnGutten min (8) har bunad og føler seg veldig fin når han har den på. Faren har også bunad, så da er de liksom tøffe og karslige sammen, når de har på seg bunadene sine, og sammenligner kniver, mansjettknapper, diskuterer hvilke knapper i klaffebuksa som må åpnes når man skal på do etc.
|
|
|
#3 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnGuttene her får tilbud om bunad, men ikke før de er ferdig utvokst. De får dress til konfirmasjonen.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnFinnes det ikke festdrakter i str. konfirmant? Noen av de litt dyrere versjonen er jo ganske fine.
|
|
|
|
#5 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Konfirmasjonsgave til eget barn
Men noen er jo helt ferdig utvokst i den alderen da. Det er jo greit å se den enkelte an.
|
|
|
#6 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnJeg har ikke vokst en centimeter siden konfirmasjonen jeg heller. Og det tok jo nesten 15 år før den var ubrukelig. Så sånn sett er det jo ikke bortkastet, jeg hadde mange fine år i den før den ble stuet bort.
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnJeg går fremdeles i konfirmasjonsbunaden, men jeg sydde ny til bryllupet i tredveårene. Veldig glad for det.
|
|
|
#8 |
|
ctrl+z
|
Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnFor meg har alltid konfirmasjonsbunaden vært et manifest på alt jeg ikke er lenger.
|
|
|
#9 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnHusker jeg så i et forum (her??) en replikk fra en sydame som tok mål av en konfirmant "Vi får legge til godt med stoff til å legge ut, for du må ikke tro du får beholde den figuren her, jenta mi!!" - etter sigende med munnen full av knappenåler. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnHaha, den tror jeg er her inne fra, ja.
|
|
|
#11 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnJeg har ikke måttet gjøre noe med beltestakken min, men jeg må vitterligen være 20 kg mer enn den gang |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnMin bunad er idiotisk utformet og må passe veldig akkurat.
|
|
|
#13 |
|
maler
|
Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnMin bunad passer i og for seg såvidt fortsatt etter utsying, men det er en sånn evig krisestemning på vårparten med tanke på om jeg får den igjen. Jeg ønsker meg egentlig en ny som ikke er så akkurat.
|
|
|
#14 |
|
Er frisk!
|
Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnMin bunad passer utmerket etter 22 år. Har ikke sydd verken ut eller inn. Har gått opp 3 kg siden dengang, men det går fint.
|
|
![]() |
|
|