|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Hvordan organiserer dere som har samborer/ektefelle økonomien? | |||
| Vi har fullstendig felles økonomi |
|
85 | 42,71% |
| Vi har felles regningskonto og separat økonomi for mat og eget forbruk |
|
18 | 9,05% |
| Vi har felles økonomi for faste utgifter og mat, men separat økonomi for eget forbruk |
|
78 | 39,20% |
| Vi har fullstendig separat økonomi |
|
18 | 9,05% |
| Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
can-jur
|
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomi
Jeg gjør det. I vår kontakt med andre bedrifter, fotballag, korps, skole og barnehagen så er det helt hipp som happ hvilken telefon info sendes til og mannen er en sløving til å sjekke sms og flere ganger har viktig info blitt avglemt.
|
|
|
|
#183 |
|
maler
|
|
|
|
#184 |
|
By the Sea
|
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomiJeg åpner heller ikke sjelen min per sms men jeg skriver nå en gang en melding ment for mottakerens øyne, ikke en offentlig kunngjøring.
|
|
|
#185 |
|
maler
|
Det blir litt som at jeg har tilgang til familiens post også, det ligger jo der. Men jeg åpner det jo ikke uten å ha fått beskjed om det likevel.
|
|
|
#186 |
|
maler
|
Ja, men det er forskjell på å I TEORIEN ha tilgang på det (altså at man ikke føler behov for å legge brevene i en safe etter å ha mottatt dem rekomander for å dra parallellen fra postverket videre) og at man faktisk gjør det? De fleste av oss som sier man har tilgang på hverandres dingser vil jo ikke gå inn for å lese mail og meldinger?
|
|
|
#187 |
|
By the Sea
|
Nettopp. Jeg har tilgang på mannens telefon og mail men leser aldri.
|
|
|
#188 |
|
maler
|
Er det mange som har skrevet det da? Det endel har prøvd å få frem er at meldinger popper opp på låst skjerm. Mail kan finne på å bli lest høyt hvis telefonen er koblet på handsfree i bilen.
|
|
|
#190 |
|
can-jur
|
Vi har kun felles Mail ja. Dog i hvert vårt navn men mannen har vel sjekket Mail 2 ganger på 15 år så det skulle vært stusselige tilstander om ikke jeg sjekket den mailen som står i hans navn. All Mail går inn i samme mailprogram og sjekkes samtidig. På en ulåst pc hele familien har tilgang til. Jeg tror vi lever en kjedelig liv altså. Vår Mail en 60% reklame, 35% bedriftsmail og resten er info om verv og fritidssyssler for barna.
|
|
|
|
#191 |
|
can-jur
|
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomiMen altså! Jeg lover at om noen skulle begynne å sende meg personlige meldinger så skal jeg si i fra om at det ikke går.
|
|
|
|
#192 |
|
Tittel og tittel....
|
Det hadde jeg gjort, men jeg hadde tatt hensyn til at andre faktisk kan lese meldingene. Det er ikke et stort problem for meg. Jeg har en venninne som jeg vet deler veldig mye til mannen sin, da understreker jeg at jeg ikke vil at han skal vite noe om det er noe. Som regel spiller det ingen rolle for jeg hadde sikkert fortalt han det samme om han var der.
|
|
|
|
#193 |
|
heimføing
|
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomiJeg har opplevd å ringe et styremedlem (enslig dame) og diskutere en sak som gikk spesifikt på bl.a. personer og deres økonomiske forhold, og etter å ha diskutert lenge og vel så hører jeg en annen stemme sier "heia -ea-". Viste seg at tlf var på høyttaler og besøket hennes (som var noen jeg kjente) hadde hørt hele diskusjonen vår og alle argumentene mine. Da ble jeg månebedotten over at hun ikke hadde sagt fra. |
|
|
|
|
|
#194 |
|
Bedreviter
|
Det er standardinnstillingene på en iPhone, hvilket betyr at man bare må akseptere at de aller fleste iPhone-brukere har det slik, enten fordi de syns det er praktisk, fordi de ikke gidder å bytte eller fordi de ikke har den fjerneste anelse om hvordan det gjøres eller at det i det hele tatt er mulig. Sist redigert av Teofelia : 15-03-15 kl 11:41. Årsak: I overkant stort bilde |
|
|
|
|
|
#195 |
|
Fortynnet
|
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomiJeg vet at det er standardinnstillingen og at det er veldig vanlig å beholde den. Men det hindrer ikke at jeg syns begge deler er utrolig lite lurt. |
|
|
|
|
|
#196 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Nei, men det hadde ikke spilt noen særlig rolle om jeg gjorde det. Ingen av oss mottar noe særlig privat på sms og hvis han skal gi en kort beskjed til moren sin, bruker han like gjerne min mobil som sin egen.
|
|
|
|
#197 |
|
kamerat
|
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomiNå fikk du meg til å forandre meldingsinnstillingene mine, Fjonka! (Det var sikkert på tide, siden jeg har uansett irritert meg i evigheter over å få to lydvarsler om hver sms.
|
|
|
#199 |
|
Bedreviter
|
Det står du jo selvsagt fritt til å mene, men det er jo også utrolig lite lurt å ikke ta hensyn til at dette er virkeligheten for svært mange, når man skriver en SMS. (Jeg antyder ikke at du ikke gjør det, Fjonka. Det var bare en generell kommentar.) |
|
|
|
|
|
#200 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomiJeg savner akkurat den muligheten til å forhåndsvise meldingen på låst skjerm. Det er faktisk det eneste jeg savner fra iPhone etter å ha gått over til Android.
|
|
![]() |
|
|