Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggingstråden 2014

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-14, 14:53   #181
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det har jeg hvertfall sett med typiske etterpåklatter.

Jeg skjønner jo det hvis noen av barna har flyttet ut og andre ikke, men jeg kjenner jeg er litt usikker på 16-åring og ni-åring, liksom.
Det ville føltes veldig rart å bare sende ut et bilde av ham.
Eller er det bare jeg som er litt overfølsom for det der STE-opplegget?

Gammel 03-10-14, 14:55   #182
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg skjønner jo det hvis noen av barna har flyttet ut og andre ikke, men jeg kjenner jeg er litt usikker på 16-åring og ni-åring, liksom.
Det ville føltes veldig rart å bare sende ut et bilde av ham.
Eller er det bare jeg som er litt overfølsom for det der STE-opplegget?

Ja, her var aldersforskjellen større. 10 år, og den eldste var utflyttet.

Jeg har tenkt tanken på våre også, selv om aldersforskjellen bare er 5 år. Det kan jo tenkes at eldste ikke er så interessert når han er 15? Men den tid den sorg, da får jeg se hva det evt. blir til.

Gammel 03-10-14, 14:57   #183
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har også et ste-barn, eller jeg da. Hun er nå 25 og selv mamma. Men hun har vært med på julekortene våre inntil for etpar år siden. Men hun stiller gjerne opp på sånne julekort-seanser da. Regner med at hun selv sender ut egne julekort av sin familie i år.

Gammel 03-10-14, 15:13   #184
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gruer meg til jul i år, det har jeg aldri gjort før. Det er andre jula etter samlivsbruddet, i fjor var det jul "som vanlig". I år aner jeg ikke hvordan vi skal gjøre det, det er masse usikkerhetsfaktorer som hvor svoger og svigerinne skal være, hvor eks-svigerforeldre skal være, hva faren min går med på, eksens nåværende osv. Jeg vet ikke engang hvordan jeg skal gjøre det med julekalenderen, ungene er mest hos meg men de er jo ikke her hver dag.

Gammel 03-10-14, 15:38   #185
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Acsa:

Julekortbilde har jeg ikke klart, men i dag har jeg plukket ut tolv bilder som skal til fotokalender. Pleier å være halv pris på sånt i oktober så mye å spare der.

Gammel 03-10-14, 15:50   #186
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Min manns lillebror har tre barn med 11 års forskjell mellom eldst og yngst, de to eldste er barn fra min svigerinnes tidligere ekteskap (altså hans stebarn). De to eldste har alltid vært med på julebildene de også. Hvorvidt spesielt den eldste gjennomfører det med tvang vet jeg imidlertid ikke.
Jeg må innrømme at jeg kommer til å presse litt for å få alle med på julebilder. Vi snakker ikke store anstrengelser her, kun se normal ut i 5 minutter mens jeg tar noen bilder. De kan til og med få slippe å pynte seg hvis det oppleves riktig ille. Jeg ser ikke for meg at jeg vil sende julekort hvor ikke alle barna er med, det ville føles rart selv om flere sikkert ville forstått årsaken.

Gammel 03-10-14, 15:51   #187
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Acsa: Det høres ikke greit ut. Håper alt ordner seg.

Gammel 03-10-14, 17:00   #188
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Dere som har barn med litt aldersspenn, er det vanlig at man begynner å sende ut julekort med bare den minste/de minste etterhvert?

Yngste er 6 mnd, eldste er 18 år. De to eldste er mine, de tre yngste våre. Totalt uaktuelt å sende bilde uten alle -tenker det først er aktuelt når de har flyttet ut.
Forøvrig får mine nye svigerforeldre kalender til jul der også deres ste-barnebarn er med. Jeg foreslo et år at de skulle få med bare de "ekte", men det syntes de var helt uaktuelt.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-14, 19:38   #189
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Hva er en Unicef-bestemor?

Det er kontantstøtte til gamle, se Unicefs verdensgaver! Det er altså en veldedig gave, men man får et kort fra Unicef som man kan gi mottaker for å forklare hva pengene går til.

Gammel 03-10-14, 23:54   #190
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier ikke sende julekort, og tror ikke det blir i år heller, og ihvertfall ikke med ungene på. Stesnuppa blir ikke med på den type bilder, og jeg får meg ikke til å sende ut julekort med bare ett av barna på. Da blir jeg i hvertfall en veldig tydelig STEmor.

Dere som har barn med litt aldersspenn, er det vanlig at man begynner å sende ut julekort med bare den minste/de minste etterhvert?

Tenkte jeg bare skulle sende bilder av hunden.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 00:18   #191
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen mener at vi kanskje bør invitere sine foreldre til jul (de som aldri kommer på besøk ellers), så jeg er evt skilt når dere andre spiser ribbe og pinnekjøtt. Evt full på rødvin.

Men julekort blir det. Eldste på 20 er enig.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 00:58   #192
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes man kan sende julekort både med og uten barn og med og uten voksne barn osv. Det var først i fjor jeg lagde julekort med bilde av ungene på. Før det har det vært miks av hjemmelagde og kjøpte, alt etter tid og lyst. I år er jeg ikke sikker enda. Søskenbilde tatt i barnehagen ble ganske "riktig" i år så kanskje jeg bruker det til julekortene. Men egentlig hadde det vært kjekkest å sende ett av oss alle fire når vi først er i den gata.

Har hatt lyst til å ha en bok å lese i desember med ungene, noe julete med ett kapittel hver dag, og nå har jeg funnet noe som kan fungere supert for oss: Skal rett og slett kjøpe/låne pulverheksa og julenissen. Gleder meg! Har lånt og lest veldig mange av bøkene i serien i det siste. Ekstra stas når mannen leser før leggetid for ungene(er vi hjemme så er vi med alle fire) for han har så ulike og gode stemmer på karakterene.

Acsa: Håper du/dere finner en løsning som kan fungere fint for dere alle.

Gammel 04-10-14, 07:00   #193
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har både Pulverheksa og julenissen og en "24 dager til jul" fra Go'boken, om ikke to varianter.

Bill.mrk: To barn, fire bokklubbmedlemsskap.

Men det er kjekt å lese julebøker da!

Gammel 04-10-14, 09:35   #194
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi har en bok fra loppismed 24 korte fortellinger, har også lyst på goboken sin.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 09:46   #195
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Tenkte jeg bare skulle sende bilder av hunden.

Vi har hatt kattene med på i allefall ett julekort. Så når ungene ikke vil med får de innta julekortene for fullt.

Gammel 04-10-14, 16:12   #196
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva slags adventskalendere finnes der ute? Bortsett fra Flax, sjokolade (de små firkantede som smaker rart) og lego.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 16:13   #197
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har de litt forskjellig: http://lekmer.no/search/?q=adventskalendere

Gammel 04-10-14, 19:27   #198
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Noen som har tips om en god sjokoladekalender? Ikke til barn, men til voksen.

Gammel 04-10-14, 19:28   #199
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Noen som har tips om en god sjokoladekalender? Ikke til barn, men til voksen.

Hva med Lindt eller Anthon Berg?

Gammel 04-10-14, 19:30   #200
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hva med Lindt eller Anthon Berg?

Får jeg kjøpt de på nett?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.