|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: What's your cultural dealbreaker?
Jeg og mannen var en gang i middagsselskap hos en daværende kollega av han, der alle (de voksne) gjestene gikk fra bordet midt under middagen fordi de bare måtte se utstemminga på Big Brother. Vi kjente ingen av dem særlig godt, mannen og jeg ble bare sittende og se måpende på hverandre.
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Ikke sant ...
![]() |
#4 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: What's your cultural dealbreaker?:stryker Miley fra 8-retteren jeg hadde tenkt å invitere henne til:
![]() |
#5 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Like greit, MGP passer best til pizza.
![]() |
#6 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: What's your cultural dealbreaker?Danseband er nok veldig nærme for min del.
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
Det er sant. Det er nesten en dealbreaker for meg også, hvis det skjer gjentatte ganger. Ikke slik og forstå at jeg ikke vil være venner med vedkommende mer, men hvis TV-en har stått på de siste tre–fire gangene jeg har vært på besøk, så kvier jeg meg faktisk for å besøke personen igjen. (Men jeg møter gjerne vedkommende på kafé eller hjemme hos meg altså.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Borte
|
![]() Sv: What's your cultural dealbreaker?Det er jo vanskelig å oppretteholde nære vennskap og relasjoner om man er på kollisjonskurs gjeldende det rent kulturelle. Min erfaring er at da er man ikke særlig kompatible samtalepartnere heller, og det er greit nok å møtes for overfladisk samvær/for at ungene skal leke/whatever, men noe dypt vennskap og de fine samtalene blir det aldri av sånt.
![]() |
#9 |
flisespikker
|
Ja. Det var jo mye kortere og mer konsist enn mitt.
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: What's your cultural dealbreaker?Jeg har jo ikke postet selv i det hele tatt, jeg bare lagde tråden i full fart fordi jeg syntes det var et morsomt spørsmål. Det er jo ikke overraskende at de aller fleste - i likhet med "originalen" på avclub.com - sier at de er skeptisk til "folk som ikke er interessert i kultur" eller "folk som ikke synes kultur er viktig", og ikke at de ikke kan være venner med folk som liker f.eks. Miley Cyrus eller ikke liker Game of Thrones. For det er jo selvsagt i drøyeste laget å helt avskrive en person fordi de ikke har samme smak som en selv.
![]() |
#11 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: What's your cultural dealbreaker?Man bonder jo generelt veldig godt gjennom felles kulturopplevelser, ja. F.eks. har jeg et mye nærmere forhold til min ene søster gjennom mange øyafestivaler enn hva vi har klart å utvikle på familiemiddager.
![]() |
#12 |
Protonterapeut
|
Dere er hjertelig velkommen!
![]() |
#13 |
Shake it out!
|
![]() Sv: What's your cultural dealbreaker?Jeg har plenty å snakke med min realityshow venninne. Men vi snakker aldri om realityshow for å si det sånn. Hun er veldig langt fra enkel og grunn, på tross av sin - for meg - grunne interesse for reality. Vi har mange andre felles interesser, og hun er det mest varme og hyggelige menneske jeg kjenner, med en fantastisk innsikt i mennesker og et brennende engasjement for ting hun tror på, og som opptar henne.
![]() |
#14 |
maler
|
![]() Sv: What's your cultural dealbreaker?Det er vel kanskje verre der man ikke har noe å diskutere engang enn der man er uenige om hva som er bra? Hvis de andre mener at en bok var uinteressant og virkelighetsfjern, men man selv mener det motsatte har man tross alt noe å snakke om. Det er verre når man møter "bok?" (Men jeg er glad enkelte av mine venner og kollegaer holder ut med meg selv om jeg reagerer med
![]() |
#15 |
Shake it out!
|
![]() |
#16 |
Borte
|
![]() Sv: What's your cultural dealbreaker?Det finnes jo ingen fasit på hva som gjør at man får stor sympati for noen og lite sympati for andre, men jeg ser at jeg oftere finner gode venner i den gruppen som ikke er kulturelt ignorante. Utdanning syns jeg kan slå ut begge veier, det er ikke noe must at folk har utdanning for at vi skal ha kulturell fellesskap.
![]() |
#17 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: What's your cultural dealbreaker?Humor er veldig viktig, ja, kanskje noe av det viktigste. Mine nærmeste venner har alle samme humor som meg, og jeg ser heller ikke for meg at jeg kunne vært gift med en som ikke delte min form for humor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
By the Sea
|
Veldig morsomt at du nevner dette - for jeg tenkte akkurat på det samme selv!
![]() |
#19 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: What's your cultural dealbreaker?Det med humor er kjempeviktig. Jeg sliter med dette i forhold til noen i familien, og jeg merker at det går ut over det sosiale. Jeg trekker meg unna for jeg takler dårlig den overhysteriske alt skal være så morsomt hele tiden tonen. For meg må humor komme naturlig og når den passer, heller en å være påtatt og hysterisk. For meg er dette viktigere en av vi liker de samme bøkene.
![]() |
|
|