Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hva synes du om juksebunader til barn?
De er helt flotte! 57 36,54%
De er grelle! 17 10,90%
Jeg bryr meg virkelig ikke... 21 13,46%
Noen av dem er fine, andre er mindre fine. 61 39,10%
Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-07, 21:03   #181
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?

Sexy er ikke det første jeg tenker på heller. Sikkert fordi min mann ikke er noen bunadsmann, det er vel en fattigmannstrøst.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 21:04   #182
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Absolutt et brus- og isplagg!

Brus og isplagg med en anelse ketchup.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 21:04   #183
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Absolutt et brus- og isplagg!

Og pølse, båttur, sklie, føyse, klatre og sparke fotball-plagg. Det er da barnas dag.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 21:05   #184
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nova, her.

Sexy er ikke det første jeg tenker på heller. Sikkert fordi min mann ikke er noen bunadsmann, det er vel en fattigmannstrøst.

Fnis.

Gammel 18-05-07, 21:07   #185
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Mannfolk blir svært sexy, synes jeg!

Noen blir det, ja - men ikke alle. Og det kommer an på bunaden også. Noen bunader finnes ikke sexy - f.eks. Follo mannsdrakten (sorry hvis jeg fornærmer noen nå...)

Mannen min synes forøvrig at damer i stakk er stor stas...

Gammel 18-05-07, 21:09   #186
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Særlig om det ikke er ullstilongs under stakken. Fnis.

Gammel 18-05-07, 21:10   #187
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Mannen min syns ikke det, vi snakket faktisk om det igår. Så smaken er nok forskjellig der. Jeg syns både kvinner og menn kan være fine og staselige i bunad, men akkurat sexy er ikke ordet som faller meg inn.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 21:13   #188
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Særlig om det ikke er ullstilongs under stakken. Fnis.

Eller hvis den har, som bunaden til ei venninne, hvite ullstrømper til opp på låra som holdes oppe med gammeldagse strømpeholdere.... Slett ikke dumt.

Gammel 18-05-07, 21:16   #189
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt enig! Alle damer jeg kjenner mener dette - synd mannen ikke er interessert i å skaffe seg bunad ...( jeg får titte på de andre! ).

Gammel 18-05-07, 21:18   #190
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

(jeg får titte på de andre! ).

Det var det mannen min oppdaget at jeg gjorde. Dermed ønsket han seg bunad også.

Gammel 18-05-07, 21:25   #191
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Fint! Da får jeg dem for meg selv.

Ikke helt for deg selv, jeg syns også menn i bunad er sexy

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 21:41   #192
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er nok den avslappeste. Mine unger leker i bunadene. Det er da et brusplagg.

Snuppa fikk velte seg i sandkassa i går enda broren min har konfirmasjon i morgen. Vi vasket bunaden i går kveld, så den er klar til bruk i morgen.

bina: Snuppa og jeg har brukt/skal bruke bunaden 3 ganger bare denne våren. I tillegg skal Snuppa ha den på hos fotografen. Jeg kommer fra Telemark, og bruker bunaden i alle anledninger jeg kan.

Bunaden Snuppa har fått kostet 6000, skjorta sydde mamma. Bunaden er beregnet å vare til hun blir ca 8-9 år. Og hver bunad varer i flere generasjoner, så det er flere enn henne som skal bruke den. Pris delt på antall ganger den kommer til å bli brukt blir ikke avskrekkende høy, med andre ord.

Blondie: Jeg sikler også etter menn i bunad!

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 22:05   #193
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I hvert fall i Telemarksbunadene. Det er vel ikke noe så stramt som en vest-Telemarksbunad til en mann vel.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 22:10   #194
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var og hentet min niese i stad, og der lå det nydelige 17. maiantrekket hennes fra i går framme. "Å, er det du som har så flott drakt," spurte jeg - politisk korrekt, slik jeg har lært her inne. "Det er ikke drakt, tante, det er bunad," repliserte 6-åringen.

Man kan si hva man vil om festdrakter, men selvfølgelig kalles de bunad på folkemunne. I alle fall i mitt lag av folket.

Sist redigert av Bluen : 18-05-07 kl 22:29.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 22:27   #195
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Enig. Jeg synes det er mye snobberi rundt bunader, og det irriterer meg langt mer enn hvorvidt enkelte rimelige barnefestdrakter måtte være grelle. Hvis jeg kunne ertet på meg noen forståsegpåere ved å kle jenta mi i festdrakt fra Obs, så gjerne for meg. .

Enig!

Gammel 18-05-07, 22:30   #196
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?

For meg er det en utrolig at noen kaller drakter kjøpt på Obs for bunad.

Da bør du sjekke bunadtråden.... utrolig mange drakter der også som kalles bunad og forresten,who cares? Jeg forstår virkelig ikke snobberiet rundt dette jeg, og det til tross for at jeg antakeligvis har en skikkelig snobbe-bunad (om det er noe som heter noe så teit som det) med min Hardanger-bunad.

Gammel 18-05-07, 22:39   #197
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men heter det ikke festdrakt da? Ikke juksebunad? Festdrakter skal vel ikke være kopier av bunader heller, det er jo egne folkedrakter.

Nemlig!

Det overrasker meg at folk synes å tro at veldig mange folkedrakter heter bunad også.... Ta en kikk i bunadsbøker, så kanskje man finner ut at man faktisk ikke har " annet enn" en fesdtrakt!! Er det liksom Gud forby det også da?

Jeg skulle gjerne ramse opp endel norske folkedrakter/festdrakter som pr. definisjon IKKE er bunader, men da blir sikkert noen snurt....

Gammel 18-05-07, 22:43   #198
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Når jentungen til den enslige moren med dårlig råd borti gata her, stråler over at nå har hun også endelig bunad så kunne det ikke falle meg inn å rynke på nesa over at det liksom ikke er "fint nok" eller "ordentlig bunad".

Jeg vet ikke, jeg. Jeg synes at barn som stråler fordi de føler seg fine er rørende og blir nesten litt provosert over holdninger som er egnet til å ta fra dem den følelsen.

Datteren her i huset har forresten fått en slik festdrakt av bestemoren sin til jul, så hun gleder seg vilt til å bruke den for aller første gang. Jeg håper hun slipper å møte på unger som har blitt fortalt at det ikke er "fint nok" av foreldrene sine.

Jeg skjønner ikke helt at man kan klare å se på f.eks. et barnetog med glade barn som roper hurra og vurdere utifra antrekk sånn. Jeg skjønner rett og slett ikke at det er dit tankene går for noen og tenker vel i mitt stille sinn at de har misforstått totalt.

Flott innlegg!
Jeg er så enig med deg! Bedre kan det vel ikke sies!

Gammel 18-05-07, 23:03   #199
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer selvsagt an på mannen da, men jeg synes iallfall at min mann er sexy både med og uten bunad
Nå har han hvite elgskinnsnikkers og det synes jeg er hakket mer sexy enn vadmelsnikkers. Husker vi var på et fornemt fødselsdagsselskap for noen år siden, og en kjent eldre homse ble veldig betatt av min manns elgskinnsbukser.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 00:27   #200
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Flott innlegg!
Jeg er så enig med deg! Bedre kan det vel ikke sies!

Jeg syntes selv at jeg sa det bedre.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38.