Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilket kjønn ønsket du helst?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvilket kjønn ønsker/ønsket du helst?
Før første barnet ønsket jeg jente 99 61,88%
Før første barnet ønsket jeg gutt 48 30,00%
Før andre barnet ønsket jeg jente 69 43,13%
Før andre barnet ønsket jeg gutt 40 25,00%
Før tredje eller flere barn ønsket jeg jente 33 20,63%
Før tredje eller flere barn ønsket jeg gutt 13 8,13%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-14, 21:32   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?

Ja hormonelle forskjeller er det,det ser jeg og det gir ulikheter på gruppenivå, men man vet likevel aldri noe om personlighet basert på kjønn når det kommer til individene.

Om en mann er opptatt av blomsterdekor og hårstyling forklares det aldri med kjønn. Er han opptatt av jakt er det "fordi han er typisk mann".

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 21:33   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi må rett og slett slutte å tillegge barn personkarakteristikker og egenskaper basert på kjønn, og slutte å snakke stygt om kjønn som gruppe.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 21:38   #3
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi må rett og slett slutte å tillegge barn personkarakteristikker og egenskaper basert på kjønn, og slutte å snakke stygt om kjønn som gruppe.

Nå var du skikkelig kjerring, eller real mann som snakker rett fra levra.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 21:43   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Nå var du skikkelig kjerring, eller real mann som snakker rett fra levra.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 21:42   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Bossy" eller "leadership skills"?

Gammel 08-03-14, 21:44   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De sosialiseres ganske bra inn i forventede fritidssysler også. Og når man skal finne på noe hyggelig med jentene sine velges i hvertfall i dette området helt andre aktiviteter enn når man skal finne på noe med guttene. Man forventer fra de er ganske små at de interesserer seg for helt ulike ting, noe av det må jo være med å gjøre forskjellene større enn de ellers hadde vært. Og jeg vet at det ikke er enstemmig vedtatt at man skal prøve å gjøre disse forskjellene mindre akkurat.

Gammel 08-03-14, 21:48   #7
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

De sosialiseres ganske bra inn i forventede fritidssysler også. Og når man skal finne på noe hyggelig med jentene sine velges i hvertfall i dette området helt andre aktiviteter enn når man skal finne på noe med guttene. Man forventer fra de er ganske små at de interesserer seg for helt ulike ting, noe av det må jo være med å gjøre forskjellene større enn de ellers hadde vært. Og jeg vet at det ikke er enstemmig vedtatt at man skal prøve å gjøre disse forskjellene mindre akkurat.

Nei dessverre.

Gammel 08-03-14, 23:39   #8
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kan ikke si at jeg kjenner meg veldig igjen i en del av beskrivelsene/tankene som fremkommer i denne tråden.

Jeg har aldri hatt preferanser i forhold til kjønn for egen del (som jeg skrev tidligere var det kun den siste gangen vi hadde et lite håp om jente slik at Storesøster kunne få en søster, men for oss var det jo underordnet hvilket kjønn det var). Jeg har aldri fått reaksjoner på dette, og jeg har heller aldri reagert over at andre ikke har hatt preferanser.

Når det gjelder samværet med barna preges det av både personlighet og kjønn, men det er bare to av mange faktorer som spiller inn. Det ene barnet er veldig likt meg så vi kan godt bruke tid sammen bare fordi vi trives godt i hverandres selskap uten å gjøre noe spesielt. Det andre barnet liker mye kos, og det gjør jeg også, så vi kan kose oss med at jeg stryker på ryggen/koser i håret. Og så hender det at jeg og eldstejenta bruker tid sammen bare fordi vi liker å dolle oss på håret/kikke på klær, og det har ingen av de andre (foreløpig) interesse av. Men jeg bruker jo mye tid sammen med eldstejenta på andre ting en jenteting. Og de andre barna på andre ting enn det jeg interesserer meg for eller den personligheten jeg har.

Siden vi hadde en lang prøverhistorie før vi fikk barna kan det absolutt ha vært medvirkende til at vi ikke tenkte så mye over viktigheten av hvilket kjønn barna hadde. Og så startet vi med én av hver så det har liksom aldri vært en viktig faktor, men jeg må jo si at jeg er utrolig glad for å ha fått oppleve begge deler. På samme tid kan jeg ikke sette fingeren på hva som er så ulikt, men ulikheter på barna basert på kjønn er det absolutt. (I personlighet er Lillebror og Storesøster veldig like, men jeg ser også likheter mellom Storebror og Lillebror basert på kjønnslige(?) egenskaper.) Selv om vi som regel har mange venner, av begge kjønn, på besøk her merker vi forskjell om det kun er jenter eller kun er gutter her, enda så små de er (5 år).

Når det er sagt tror jeg det er få foreldre der ute som går "over streken" når det gjelder å ønske seg det ene fremfor det andre, men at det fort kan bli oppfattet feil alt etter hvordan man formulerer seg. Jeg kan absolutt tro at noen er mest komfortable med tanken på å være mamma til det ene kjønnet fremfor det andre, men jeg tror også at det stopper ved tanken og at det for de fleste blir likegyldig så snart barnet er ute og i armene og man blir kjent med personen (selv om det måtte ta litt tid). I stedet for at det skal si noe om evt svakheter ved kjønnet sier det vel mer om personen som tenker dette - og ikke nødvendigvis i negativ forstand, men at de har bevisste/ubevisste issues som trenger litt bearbeidelse.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 09:40   #9
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er et veldig spennende tema det om hva som har mest innvirkning på oss av miljø og gener. Man kan jo ikke ta unger ut av samfunnet de bor i for å finne ut av det heller. Nå er ikke jeg så opptatt av om de spiller fotball eller ikke, men mer hvordan man tolker barnas oppførsel utifra kjønn og dermed gir den signaler om hva som er greit eller ikke.

Synes denne var ganske interessant å se http://tv.nrk.no/serie/schrodingers-...513/12-09-2013

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 11:39   #10
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er en systematisk nedrakking på alt som oppfattes som "feminint", "kvinnelig", "jentete". Det er nemlig ikke bra nok, bare fjas. Det som kommer i kategorien "guttene", derimot. Det er bra, det.

Bare se i denne tråden her og. Tenk om man får ei jente som liker rosa kjoler, liksom. Eller at det bare er jenter som er intrigemakere, dramatiske, gutter er realle osv.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 11:52   #11
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Det er en systematisk nedrakking på alt som oppfattes som "feminint", "kvinnelig", "jentete". Det er nemlig ikke bra nok, bare fjas. Det som kommer i kategorien "guttene", derimot. Det er bra, det.

Bare se i denne tråden her og. Tenk om man får ei jente som liker rosa kjoler, liksom. Eller at det bare er jenter som er intrigemakere, dramatiske, gutter er realle osv.

Det stemmer ikke helt. Det er mye nedrakking på gutter og det som folk mener er guttete egenskaper også.

Gutter er ikke bare reale. Gutter er bråkete, sitter ikke i ro og det er forferdelig å arrangere guttebursdager. Gutter er voldelige og utagerende.
Hankjønn er også av natur mindre flinke til å strikke, sy, vaske klær, legge fram matchende klær til barna, sortere sokker, lage hverdagsmat og huske på bursdager og andre merkedager.

Det er "typisk mannfolk" å ikke være flink med husarbeid.

Jeg har reagert på mange utsagn her på forumet og i andre sammenhenger hvor menn av voksne kvinner fremstilles som evneveike som gruppe. Skal vi ha reell likestilling må vi sannelig komme opp av den grøfta også.

Gammel 09-03-14, 11:55   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Det stemmer ikke helt. Det er mye nedrakking på gutter og det som folk mener er guttete egenskaper også.

Gutter er ikke bare reale. Gutter er bråkete, sitter ikke i ro og det er forferdelig å arrangere guttebursdager. Gutter er voldelige og utagerende.
Hankjønn er også av natur mindre flinke til å strikke, sy, vaske klær, legge fram matchende klær til barna, sortere sokker, lage hverdagsmat og huske på bursdager og andre merkedager.

Jeg har reagert på mange utsagn her på forumet og i andre sammenhenger hvor menn av voksne kvinner fremstilles som evneveike som gruppe. Skal vi ha reell likestilling må vi sannelig komme opp av den grøfta også.

Det har ikke vært noen i denne tråden som har sagt at de ikke ønsket seg gutter på grunn av [insert negativ kjønnsgeneralisert uttalelse om gutter] i denne tråden.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 11:57   #13
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det har ikke vært noen i denne tråden som har sagt at de ikke ønsket seg gutter på grunn av [insert negativ kjønnsgeneralisert uttalelse om gutter] i denne tråden.

Nei det sa jeg ikke heller. Det inviterer ikke vinklingen til denne tråden til heller, men det har vært mange eksempler tidligere.

Gammel 09-03-14, 11:59   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei det sa jeg ikke heller. Det inviterer ikke vinklingen til denne tråden til heller, men det har vært mange eksempler tidligere.

Poenget mitt er at det er nok av Jeg-ønsket-meg-gutt-fordi-[insert negativ stereotypi om jenter/kvinner] i denne tråden.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 09-03-14, 12:05   #15
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg har merket meg det samme, ikke bare her, men overalt ellers. Det er kanskje nettopp fordi jenter ofte er regnet som "førstepremien", og man sparker som kjent ikke nedover (i dette tilfellet, rakker ned på gutter eller det å ønske seg gutter), mens man gjerne gjør det oppover. Det er ikke uten grunn at det f.eks. er mer akseptert å snakke nedsettende om tynne kvinner enn overvektige, eller at det i komiserier ofte er en dum mann med en smart kvinne og aldri omvendt.

Gammel 09-03-14, 12:07   #16
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det er kanskje litt fordi jenter ofte er regnet som "førstepremien", og man sparker som kjent ikke nedover (i dette tilfellet, rakker ned på gutter eller det å ønske seg gutter), mens man gjerne gjør det oppover. Det er ikke uten grunn at det f.eks. er mer akseptert å snakke nedsettende om tynne kvinner enn overvektige, eller at det i komiserier ofte er en dum mann med en smart kvinne og aldri omvendt.

Seriøst?

Du har ikke vurdert at de som har sagt det, rett og slett mente det de sa?

Gammel 09-03-14, 12:12   #17
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nja. Mye av dette er "guttete" ting som vil gå over når de blir voksne. Og det at man ikke "klarer" å matche klær ol. ses ikke nødvendigvis utelukkende på som noe negativt. Dette er jo såkalte "kvinnelig" egenskaper. En mann kan være liksom dårlig med husarbeid og alliekvel være en dyktig arbeidstaker. Kvinner, derimot, de er liksom bare fjasete all over. Liker man blonder og rosa har man ikke noe å fare med ellers heller.

Og ta spåket vårt. Når man skal gjøre noe man kvier seg for da må man "manne seg opp". Man må ha "baller" nok. Mannlige ledere som setter ned foten er bestemte og myndige, kvinner er bitchy og hysteriske.

Sist redigert av Éowyn : 09-03-14 kl 12:20.
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 13:24   #18
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Nja. Mye av dette er "guttete" ting som vil gå over når de blir voksne. Og det at man ikke "klarer" å matche klær ol. ses ikke nødvendigvis utelukkende på som noe negativt. Dette er jo såkalte "kvinnelig" egenskaper. En mann kan være liksom dårlig med husarbeid og alliekvel være en dyktig arbeidstaker. Kvinner, derimot, de er liksom bare fjasete all over. Liker man blonder og rosa har man ikke noe å fare med ellers heller.

Og ta spåket vårt. Når man skal gjøre noe man kvier seg for da må man "manne seg opp". Man må ha "baller" nok. Mannlige ledere som setter ned foten er bestemte og myndige, kvinner er bitchy og hysteriske.

Samtidig unnskyldes kvinner lettere for svak framtrenden og dårlige livsvalg. En mann som gjentatte ganger roter seg opp i dårlige forhold, eller av en eller annen grunn ikke greier å følge opp barna sine blir mye lettere stemplet som tafatt, uten ryggrad eller idiot. Da kvinner gjør dumme valg eller svikter synes jeg det er langt mer rom for å si at det er jo ikke henne det egentlig går på, hun sliter nok med noe, eller har ikke hatt det så lett her i livet osv.

Stedet jeg bor på er ikke akkurat FP-land, det er mye tradisjonelle kjønnroller her. De mennene som blir pappa med ny partner (som de ikke lenger er sammen med) annethvert år eller så er det godtatt å rakke ned på mye mer enn damene som er med på den samme valsen.

Likeså tror jeg fortsatt små gutter slipper unna med mer bråk og herjing, og små jenter kommer mye lenger med piping og å gjøre seg hjelpesløse enn hva en gutt gjør.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 17:49   #19
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det store flertallet ønsker seg jo jenter, da.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 17:52   #20
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Men det store flertallet ønsker seg jo jenter, da.

Jepp. Men det er ikke mitt poeng i denne debatten. Mitt poeng er at det tydeligvis er helt greit å komme med negative jentestereotypier når man forklarer hvorfor man ønsket seg en sønn.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.