Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-14, 13:53   #1
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Når jeg leser dialogen mellom Katta og Esme så skjønner jeg at jeg aldri kunne ha blitt lege. Jeg har også alt for mye å gjøre, og det kommer stadig ting jeg skulle ha gjort/skulle ha gjort bedre og biter meg i rompa. Men tross alt, det er jo ingenting viktig som har skjært seg i en slik sammenheng, bare en eller annen mindre produktleveranse. Allikevel går det innpå meg at jeg ikke har kontroll. Kan bare forestille meg når man må prioritere vekk syke mennesker fordi man ikke strekker til.

Hurra for alle som gjør en suveren innsats i helsevesenet!

Gammel 05-02-14, 14:17   #2
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Hurra for alle som gjør en suveren innsats i helsevesenet!

Tiltredes!

Gammel 28-02-14, 13:24   #3
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg håper Sigrid Bonde Tusviks innlegg er med på å vekke engasjement om reservasjonsretten.

Skrekkscenarioet er at dattera mi vokser opp i et samfunn der det er fryktelig skammelig å ta abort, mens det er dritlett å få en kirurg til å pynte på tissen.

Gammel 28-02-14, 13:37   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg håper Sigrid Bonde Tusviks innlegg er med på å vekke engasjement om reservasjonsretten.

Skrekkscenarioet er at dattera mi vokser opp i et samfunn der det er fryktelig skammelig å ta abort, mens det er dritlett å få en kirurg til å pynte på tissen.

Jeg synes også det var utrolig bra skrevet av Sigrid.

Jeg har faktisk veldig lyst til å gå i tog i år, men så kolliderer det med noe annet jeg bare være med på.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 14:02   #5
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vil også gå i tog, og har aldri gjort det før. Men så har datteren min bursdagsselskap... utrolig dumt at det kræsjer.

Også ble jeg skikkelig sur av B. Høies intervju om at de som er sinte mest sannsynlig har misforstått. Jeg har ikke misforstått noe som helst. *rasende*

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 14:14   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må jo si at jeg synes at både Høyre (og Høie) begynner å bli patetiske i denne debatten. det er jo relativt lett å se at dette er hestehandel som handler om å beholde makt og som IKKE handler om en nyoppstått bekymring for de stakkars fastlegenes samvittighet. Jeg ble så sur av å lese om hvordan Vampus bortforklarer eget valg og litt patetisk peker på SV når hun konfronteres med at noe av det første hun gjør på stortinget, er å stemme mot sine egne, godt kjente overbevisning.

Denne er festlig og to the point:

http://www.opplysningskontoret.org/?p=12605

her er Vampus' blogginnlegg:

http://vampus.blogspot.no/

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 28-02-14, 14:17   #7
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan finne man ut hvor nærmeste tog er?

:bor ikke akkurat i Oslo..:

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 14:56   #8
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes slike hestehandler er helt utrolig irriterende. Jeg stemte ikke Høyre i siste valg, men har gjort det før. Hadde jeg visst de skulle gått inn for et slit forslag, ville jeg ALDRI ha stmet på dem. Jeg hadde følt meg utrolig lurt.

Gammel 28-02-14, 15:11   #9
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skjer om Høyres representanter melder seg ut av partiet for å slippe å stemme mot overbevisning? Kan man sitte som uavhengig representant, slik man kan i kommunestyret?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 16:13   #10
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Det Vampus-innlegget må være verdensrekord i ansvarsfraskrivelse.

Gammel 28-02-14, 17:00   #11
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Det Vampus-innlegget må være verdensrekord i ansvarsfraskrivelse.

Ikke sant?

Jeg har liksom hatt litt håp for henne - hun mener og står for - men bare før Stortinget, tydeligvis.

Gammel 28-02-14, 19:34   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://doremusnor.wordpress.com/2014...nsrettsstaten/

Ikke det helt store innlegget i debatten, men fornøyelig likevel.

Gammel 28-02-14, 19:48   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 21:01   #14
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 20:45   #15
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Takk katta.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 13:28   #16
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Susanne Kaluza har her gjort det enkelt for folk å selv sende inn høringssvar:

http://www.susannekaluza.com/?p=8501

Til en viss grad tror jeg individuelle svar er bedre enn masseproduserte svar, men en innsending er bedre enn ingen. Så folkens; send inn!

Selv registrerer jeg at erna synes det er "meget spesielt" at folk gikk i tog bak reservasjonsrettparolen. Det synes jeg er utrolig nedvurderende.

Gammel 10-03-14, 13:32   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble så enormt provosert av hun der Dagrun Eriksen syns det var pinlig at reservasjosnretten fikk så stor motstand. Pinlig! Jeg kjenner jeg blir helt sånn skingrestemmerasende. Er hun den nye Apelthun Sæle?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 22:13   #18
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg ble så enormt provosert av hun der Dagrun Eriksen syns det var pinlig at reservasjosnretten fikk så stor motstand. Pinlig! Jeg kjenner jeg blir helt sånn skingrestemmerasende. Er hun den nye Apelthun Sæle?

Enig. Saken er viktig nok til at KrF valgte å presse den gjennom, hvorfor er det da pinlig å engasjere seg i den?

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 23:13   #19
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Dagrunn Eriksen kan brenne. Jeg ble ikke bare provosert, jeg ble fly forbannet. Jeg ble ikke så rent lite forbannet av Ernas hersketeknikk når hun mener det er spesielt at reservasjonsretten får så mye oppmerksomhet, når kvinner utsettes for vold og annet, andre steder.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 16:33   #20
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Jeg synes det er pinlig at Erna preSterte å furte, at dagrun mente at det finnes verreting i verden og ikke minst så er jeg kjempeskuffet og ganske himlende over at vampus/Heidi Nordby Lunde er frekk nok til å klage over at venstresiden har tatt over kvinnedagen. Merkelig når hun for bare ett år siden gikk betingelsesløst ut MOT reservasjonsrett. Høyre-damene burde skamme seg som ikke bare har solgt sjela si, men som i tillegg tillater seg å furte fordi andre har litt mer integritet enn dem. Skamme seg, burde de.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:01.