|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
This is normal!
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Jeg lurer på en ting:
![]() |
![]() |
#182 |
maler
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?
![]() |
#183 |
Mother of Dragons
|
Det tror jeg absolutt på. Når mine mannlige kollegaer breker seg til og mener ar det er få kvinner i vår spesialitet "fordi det er for tøft" så sier jeg at det er bullshit og at de tøffeste vurderingen er i gyn og ped og der er også vaktbelastningen knallhard. Vår jobb er psykisk tung på helt annet vis.
![]() |
#184 |
maler
|
Ok, dagens dumme spørsmål og avsporing: Hva er psykisk tungt i deres jobb?
![]() |
#185 |
Mother of Dragons
|
Det som er psykisk tungt er til dels det enorme arbeidspresset og at man må jobbe fort-fort-fort hele tiden og prioritere hele tiden hva man skal bruke tiden på. For vi rekker aldri alt. Det ligger dårlige folk på avdelingen og man driver og skal gjøre diagnostikk over telefon mens man opererer og helst skal konsentrere seg om det. En annen ting som også er veldig tungt som ingen andre tenker på er at i forhold til bløtkirurgi hvor egentlig ingen kan vite hva du har gjort, så går man gjennom alle røntgenbilder og alle beslutninger og operasjoner på røntgenmøte og da blir alt gjennomkritisert og diskutert, og man er liksom ikke spesielt greie om det heller. Mange ortopeder gruer seg til røntgenmøtet kan man si.
![]() |
#186 |
maler
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Ah, det husker jeg fra turnus, hvordan skjeve hofteskruer ble kritisert. Selv konfliktsky sørlendinger tok det ganske hardt altså. Jo, det der kan jeg forstå. Vi har også heftig tempo, men vi opererer ikke, vi må bare ta det som kommer veltende over oss, av og til bokstavlig talt.
![]() |
#187 |
Mother of Dragons
|
Ja. En nær slektning av meg er anestesilege, og de har jo også høyt tempo og "farlige" situasjoner som oss, men fordelen hos dem er at når pasienten har kommet ut av narkosen og er ute av intensiven så er det sjelden det kommer noe senere.
![]() |
#188 |
maler
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Vi hadde det der litt på røntgen også, redselen for å overse noe. Jeg har det til en viss grad nå også, bildene mine ligger der jo for evigheten på et vis. Går det feil vei og jeg burde sett det er det lett å være etterpåklok. Men ultralyd er likevel mer dynamisk. Tross alt.
![]() |
#189 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Ida Jackson seier fint det eg tenker om denne saka:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Off the map.
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Når jeg leser dialogen mellom Katta og Esme så skjønner jeg at jeg aldri kunne ha blitt lege. Jeg har også alt for mye å gjøre, og det kommer stadig ting jeg skulle ha gjort/skulle ha gjort bedre og biter meg i rompa. Men tross alt, det er jo ingenting viktig som har skjært seg i en slik sammenheng, bare en eller annen mindre produktleveranse. Allikevel går det innpå meg at jeg ikke har kontroll. Kan bare forestille meg når man må prioritere vekk syke mennesker fordi man ikke strekker til.
![]() |
#191 |
Fola Blakken
|
Tiltredes!
![]() |
![]() |
#192 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Jeg håper Sigrid Bonde Tusviks innlegg er med på å vekke engasjement om reservasjonsretten.
![]() |
#193 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg synes også det var utrolig bra skrevet av Sigrid.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Fersk i gamet
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vedig godt skrevet synes jeg. Har heller ikke gått i tog siden jeg ble trillet rundt i vogn på tidlig 80-tall, men i år skal jeg gå. Har til og med kjøpt meg røde strømper for anledningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Jeg vil også gå i tog, og har aldri gjort det før. Men så har datteren min bursdagsselskap... utrolig dumt at det kræsjer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Jeg må jo si at jeg synes at både Høyre (og Høie) begynner å bli patetiske i denne debatten. det er jo relativt lett å se at dette er hestehandel som handler om å beholde makt og som IKKE handler om en nyoppstått bekymring for de stakkars fastlegenes samvittighet. Jeg ble så sur av å lese om hvordan Vampus bortforklarer eget valg og litt patetisk peker på SV når hun konfronteres med at noe av det første hun gjør på stortinget, er å stemme mot sine egne, godt kjente overbevisning.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
can-jur
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Hvordan finne man ut hvor nærmeste tog er?
![]() |
![]() |
#198 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Jeg synes slike hestehandler er helt utrolig irriterende. Jeg stemte ikke Høyre i siste valg, men har gjort det før. Hadde jeg visst de skulle gått inn for et slit forslag, ville jeg ALDRI ha stmet på dem. Jeg hadde følt meg utrolig lurt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
can-jur
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Hva skjer om Høyres representanter melder seg ut av partiet for å slippe å stemme mot overbevisning? Kan man sitte som uavhengig representant, slik man kan i kommunestyret?
![]() |
![]() |
#200 |
Make it count!
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Det Vampus-innlegget må være verdensrekord i ansvarsfraskrivelse.
![]() |
|
|