|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Au pair på foreldremøte? | |||
| Jeg har opplevd au pair på foreldremøte |
|
6 | 3,82% |
| Jeg vet at noen på vår skole har sendt au pairen på foreldremøte |
|
1 | 0,64% |
| Jeg kjenner noen som har opplevd au pair på foreldremøte |
|
2 | 1,27% |
| Jeg har hørt om noen som kjenner noen som har opplevd au pair på foreldremøte |
|
2 | 1,27% |
| Ikke hørt, ikke sett |
|
136 | 86,62% |
Ikke hørt eller sett, men har lest VG og Tenker Mitt uansett.
|
|
10 | 6,37% |
| Deltakere: 157. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Au pair på foreldremøte?
Jeg tviler ikke på det. Det er sikkert sant, men er det virkelig greit å fortelle om slike ting man får vite i jobb til andre? Jeg hadde ikke likt at barnehage- eller skoleansatte fortalte om hvordan vi har det hjemme til vennene sine.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#182 |
|
Dig for victory!
|
Jeg reagerte da jeg leste det. Jeg tenker at det er over streken - jeg kan godt fortelle løsrevne, mer generelle ting fra jobbhverdagen min, men det der var så detaljert at jeg synes det var mer enn bare litt uproft å fortelle ei venninne.
|
|
|
|
#183 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hæ? Det er ikke alltid vi har kunnet gå på foreldremøte, det har faktisk hendt, ikke så rent sjelden, at jeg har hatt foreldremøte selv, vært på kurs eller tatt fag utenom full jobb med studietid til 20 akkurat den kvelden, samtidig som mannen har vært på kurs eller på reise. Da har vi hatt nok med å skaffe barnevakt. Sist foreldremøte var jeg på kurs fra 15 til 17.30, skulle egentlig vært der til kl 20, men rakk et foreldremøte kl 18 istedet. Og vi har bare ett skolebarn...
|
|
|
#184 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Au pair på foreldremøte?Det finnes en ør-ør-ørliten overklasse i Norge som har vokst opp med barnepiker og så oppdrar sine barn ved hjelp av barnepiker. Noen av dem bruker au pair til den jobben, i motsetning til å bruke sørlandspiker slik man gjorde før (da fikk barn denne sjarmerende skarre-R-en som var populær en tid, uten at de plukket opp noen vulgær dialekt. :fniser: )
|
|
|
#185 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det var omtrent akkurat det jeg skulle til å skrive. Det er da virkelig ikke innafor å fortelle om sånne ting til venninnen sin.
|
|
|
|
#186 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Au pair på foreldremøte?Eg synest det høyrest ut som om pedagogisk ledar-venninna di er veldig lite oppdatert på teieplikta, Simone. Uansett - slike historiar blir veldig spesifikke. Mitt poeng var bare at eg synest "Au pair!
Då eg jobba som lærar var realiteten ein heilt anna. Ein får kun kompensasjon for det ein er pålagt å jobbe på kveldstid. Det at det i mange fag ikkje er mogleg å gjennomføre og gjere ein god jobb på 44 timar og dermed ender opp med å jobbe kveldar og helger er ein i større grad realiteten. Eg føler meg ikkje forplikta til å seie det motsette, men eg kjenner at belastninga ved å ha komprimert arbeidsåret til 39 veker, er så stor gjennom arbeidsåret at yrket verken opplevest som gullkanta eller attraktivt.
|
|
|
|
#187 |
|
Det er sikkert i grenseland for kva ho har lov til, men ho sa aldri navnet på dei og sidan eg bur på andre sida av landet kan eg ikkje vite kven det gjeld utifrå beskrivelsen av situasjonen heller.
|
|
|
#188 |
|
Sv: Au pair på foreldremøte?Og eg kan jo legge til at ho fortalte det først etter at ho hadde slutta i barnehagen og flytta frå Bærum. Taushetsplikta gjeld nok likevel, men eg syns likevel at det er litt formildande.
|
|
|
#189 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Kanskje ikke, men jeg kjenner at underbevisstheten begynner å gjette. :bor i lederland, og hadde en jente med to au pairer i bhg:
|
|
|
#190 |
|
Bedreviter
|
Ikke sant. Nå ligger jo denne historien åpent ute på internett og er ikke lenger bare kjent for noen som bor på "andre siden av landet"; nå er den også potensielt kjent for naboene til denne familien og alle deres slektninger. |
|
|
|
|
|
#191 |
|
flisespikker
|
Ja, for eksempel at dem man forteller historier til ikke nødvendigvis er like diskrete med hvem de forteller dem videre til.
|
|
|
#192 |
|
|
Ja, jeg blir i grunnen mer og mer irritert på den der.
|
|
|
|
#193 |
|
Historie, og historie fru Blom. Eit par setningar som eventuelle naboar og slektninger nok kjente til frå før.
|
|
|
#194 |
|
Drømmer
|
Jeg reagerte på det samme. |
|
|
|
|
|
#195 |
|
Bedreviter
|
Nei, og det kan man jo heller ikke forvente, vel? Jeg synes ikke det hefter noe videre skyld ved den som videreforteller historien, egentlig. Ansvaret må jo ligge hos den som ha taushetsplikten. |
|
|
|
|
|
#196 |
|
flisespikker
|
Ja, klart.
|
|
|
#197 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Au pair på foreldremøte?Enig. Og så må jeg bare få presisere at jeg heller ikke er enig i Rines kommentar om at man bør kunne ta seg fri, jeg har stor forståelse for at folk ikke kan ta seg fri når det skal være. Men jeg regna i grunnen med at det var en bevisst overforenkling, og som lærer ser man dessverre også tilfeller av folk som åpenbart burde fulgt opp ungene bedre, så helt på jordet var ikke den kommentaren. Tror dog ikke det er det helt store problemet blant FPs medlemmer...
|
|
|
|
#198 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Au pair på foreldremøte?Ein har ikkje mindre teieplikt av at ein har slutta i jobben. Eg synest det er altfor detaljert til å vidareforteljast.
|
|
|
|
#199 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Har jeg? :forvirret:?
|
|
|
#200 |
|
Sv: Au pair på foreldremøte?Beklager, Candy. Eg trudde at det var du som starta tråden, men det var det jo ikkje!
|
![]() |
|
|