|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem
Ja, jeg vet Bialetti har elektriske kanner. Min far hadde en gang i tiden en sånn og var fornøyd med den, meg bekjent.
|
|
|
#2 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblemSelvfølgelig er kaffekapslene et miljøproblem. Håper det snart blir en god innsamlings- og resirkuleringsordning på det.
|
|
|
#3 |
|
kamerat
|
Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblemJeg er veldig fornøyd med min Bialetti Elettrika.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblemÅ, en sånn vil jeg ha! Har bare sett den vanlige varianten. Ellers har de faktisk elektriske mokkakanner på Biltema av alle steder, men den funker finfint! Bialetti er nok bedre, dog.
|
|
|
|
#5 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblemMen nå har jo Java sagt at jeg ikke får kjøpe noe mer.
|
|
|
#6 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg nekter fortsatt for at de 2 kiloene med plastavfall som vår kaffemaskin akkumulerer i året utgjør den store bøygen i klimautfordringen, men klart every little bit counts og hvis noen vil bidra i kampen ved å ikke ha kaffemaskin så er det vel bare fint. Vi bidrar på andre måter. Ved for eksempel å ikke dra til syden på tre år, ved å bare en bil og en ipad på deling. Vi arver tøy, har sparedusj, sparepærer, lager grønnsakssuppe, har busskort til hele familen og går og sykler på jobb.
|
|
|
#7 |
|
stressmonster
Jeg synes ikke egentlig det er noe jeg skulle måtte rettferdiggjøre verken for meg selv eller andre. Hadde artikkelen tatt for seg at et høy forbruk av elektriske artikler er skadelig for miljøet og at vi burde tenke oss om før vi kjøper ipad til hver av ungene og tre pcer, wii, kjøkkenmaskin, vannkoker og ny telefon hvert år. Ja, da hadde det ikke vært et problem, men artikkelen peker på kaffemaskinen og den som et stort problem. Jeg mener faktisk at den bare er en liten del av problemet. De fleste husholdninger som har dem har bare en og de må ikke byttes ut i hytt og dynevær.
|
|
|
#8 |
|
stressmonster
|
![]() |