|
|||||||
| Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å skaffe seg hund
Sandnes. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Å skaffe seg hundNydelig valp!! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Å skaffe seg hundJeg ser det er et par i denne traaden som har havaneser/havanais. Vi lurer seriöst paa aa faa oss en slik, og saa langt har jeg bare lest positive ting om dem, ting som passer perfekt til oss (hunden passer i by/leilighet, familievennlig, leken, relativt lett aa oppdra, kosete, trofast, röyter ikke, lukter ikke). I tillegg er de jo ekstremt söte, og valpene ikke mindre enn til aa spise opp. Jeg har lest at man maa stelle pels og öyne/öre. Det er OK. Jeg er ogsaa hjemmevaerende, saa den blir lite alene. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Å skaffe seg hundJeg har hatt en Havanais, en hann. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Musk
Det med aa velge en med litt mörkere farger har jeg lest om, ja, men det er jo ikke alltid man kan velge og vrake. Naar det gjelder tissing paa morgenen, har jeg heldigvis en mann som helt frivillig staar opp veldig tidlig, saa det skal vi vel faa til. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Å skaffe seg hundJeg har en svart havanais-tispe, og hun er en superhund.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Å skaffe seg hundI følge vår oppdretter er baåde hanner og tisper veldig hengivne. Tispene er vanligvis litt mindre enn hannene. Løpetiden er helt grei, det er minimalt med søl fordi hun holder seg ren selv. Jeg bader henne ca. hver 14. dag - hun liker dte ikke, men finner seg i det. Men lidende mine.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Musk
Sv: Å skaffe seg hundTakk til deg, ogsaa. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Sv: Å skaffe seg hundJeg vil tro du kan både jogge og gå lang tur, er det hunder som ikke kan det |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Å skaffe seg hundMan kan absolutt jogge med dem og gå lange turer. Sykle med dem et annet sted enn å ha dem i sykkelkorg fungerer ikke. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Musk
Takk igjen. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Tenk på at hunder levde i huler, de syns det er koselig og det er deres trygge sted der de ikke trenger å være like mye på vakt. Å ha et hel leilighet som hule år eierne er bordet kan være tungt for en del hunder. Tenk så mye plass å passe på! I tillegg er det veldig greit i valpeperioen når de kn tygge på ting og endevende både det ene og andre. Å venne hunden til bur er å hjelpe dere som familie og hunden til reiser osv. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Musk
Jeg har hört om flere smaa hunder som ikke orker lange turer eller korte joggeturer, men aner ingen detaljer. Derfor spör jeg, og dette höres jo fint ut. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfrik
Sv: Å skaffe seg hundDet ville jeg aldri tatt med en hund på. Og ihvertfall ikke en valp. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Musk
Sv: Å skaffe seg hundHva med aa fly med en saann liten hund, forresten? Har lest at hunder under 5 kilo kan tas med i kabinen paa flyet. Erfaringer noen? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Å skaffe seg hundJa til alt.
|
|
|
|
|
#17 |
|
Musk
Jeg synes strikk i luggen er kjempefint og sött, jeg, men mannen min mente det var uaktuelt. Den tid den sorg. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Å skaffe seg hundSe så søte havanaisene er:
|
|
|
|
|
#19 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Å skaffe seg hundVi har en hann - en sprek og artig kar. Han er så vant med å få turer (vi er fire i familien som går tur med han), at han nok er blant de havanaisene som forventer å få tur hver dag. De trenger ikke alltid være så lange, men noen skikkelige turer i løpet av uka blir det - i tillegg til mindre turer som ungene tar. Hunden er med mannen på joggetur ca. en gang i uka, han følger far uten problemer - det er kun den tobeinte som blir skikkelig anpusten. ;-) |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Å skaffe seg hundMin elsker heldigvis buret sitt og ligger rolig der (og snorker) hele natten.
|
|
|
![]() |
|
|