Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hobbyskrytetråden V

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-12, 12:29   #181
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Veldig fin Oslo-anorakk, Appelsin!!

Gammel 29-08-12, 15:11   #182
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ferdig med denne

og har kjøpt grått garn til Skappel-genseren.
Jeg er egentlig dønn imot sånne ting "alle" skal gjøre, men her ga jeg etter for min indre overbevisende skarpe masete stemme.

Gammel 29-08-12, 15:33   #183
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fin, Katinka!

Jeg har strikket Pickles julefinkjole i største utgave. Oppskriften sier 8-9 år. Jeg fulgte den, med noen små endringer - opp en halv pinnestørrelse, lange ermer, noen flere masker i ermene for å få bedre rom i armhulen, og litt lengre halsparti. Brukte også en annen garntype - Pickles extra fine merino, et aldeles nydelig garn.

Den ble bra! Blir flere av disse finkjolene kjenner jeg.

Mhhhh vent, jeg er ikke klar!

Nå kan du ta bilde mamma.

Knapp i nakken

Gammel 29-08-12, 23:05   #184
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg hadde jo ein tråd om dåpspresang. Og bestemte meg for å hekla eit teppe. Så eg satte i gong. Og det gjekk litt fortare enn kva eg hadde trudd. Så eg er vist ferdig. Men eg er ikkje fornøgd. Så enten kjøper eg eit nøste i ein av dei mørke fargane og hekler nokre rader til oppe og/eller hekler ein kant rundt heile sulamitten.

Gammel 30-08-12, 17:01   #185
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Veldig mye fint her inne

Jeg har strikket en fargesirkel, et skikkelig bli-glad-sitteunderlag. Fargene er litt blasse på bildet, de er mye friskere irl.

Så er jeg nettopp ferdig med en babydress til ei venninne som venter baby snart. Den har ikke fått knapper ennå, venter til jeg vet om det blir jente eller gutt. Tenkte den skal få noen spreke knapper siden dressen er så nøytral i seg selv

Gammel 30-08-12, 17:08   #186
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har strikket denne Setesdal selekjolen. Modellen er mitt barneban.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg liv cecilie.jpg (96,1 KB, 34 visninger)
Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 30-08-12, 19:45   #187
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

så fine plagg! Jeg likte godt det sitteunderlaget, Bayone!

Jeg er nettopp ferdig med nok et Fragile Hearth sjal, jeg har virkelig falt for dette sjalet - resultatet blir så flott! Jeg bruker et kidsilk-garn jeg har kjøpt på etsy Jeg kan virkelig anbefale denne oppskriften. Jeg er i gang med et annet sjal av samme designer, og det tegner til å bli flott det også.

Og som "vanlig" - håpløst å få tatt gode bilder av slike sjal uten å ha minst et par ekstra hender. Det har ikke jeg.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg sjal1.jpg (205,5 KB, 337 visninger)
m^2 er ikke aktiv  
Gammel 30-08-12, 21:35   #188
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nydelig m^2!!!

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 30-08-12, 21:43   #189
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

M2 (finner ikke det tegnet som skal være i mellom)

Utrolig lekkert det der? Funker det med vanlig Kid-silk som man får kjøpt her hjemme tror du. Drops eller Rowan for eksempel?

Og er det like mye jobb som det ser ut til å være?

Gammel 30-08-12, 22:25   #190
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja og nei
Funker helt sikkert med et hvilket som helst tynt garn, og mindre arbeid enn det ser ut til

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 31-08-12, 00:52   #191
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

m^2, de sjalene dine er altså så nydelige.

Heiko er ikke aktiv  
Gammel 31-08-12, 00:55   #192
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har endelig hatt et par dager med sying, det er mange måneder siden sist.
Til min store begeistring har jeg funnet meg et omslagkjolemønster som jeg har justert litt på, den vil jeg bruke mye fremover.

Og en i det gamle gode mønsteret.

Heiko er ikke aktiv  
Gammel 31-08-12, 14:35   #193
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Så mange fine ting!

Jeg har strikket et sett med lue og pulsvarmere som jeg har tyvlån-designet selv. Jeg har kalt settet Selandria, oppkalt etter den blå blomsten i Tordivelen flyr i skumringen:

Mer info om garn og inspirasjonskilder på www.fuglemamma.blogspot.com.

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 31-08-12, 22:42   #194
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Da har jeg fått fart på symaskinene igjen etter en aldri å liten sommerferie.

Først ut er et sett jeg har sydd i gave til en nyfødt baby. Ble veldig fornøyd med begge deler.

og så har jeg sydd et putetrekk til storesøster.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC_4314.jpg (39,9 KB, 10 visninger)
Filtype: jpg DSC_4318.jpg (39,6 KB, 7 visninger)
Filtype: jpg DSC_4320.jpg (42,9 KB, 8 visninger)
Filtype: jpg DSC_4324.jpg (51,2 KB, 10 visninger)
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 02-09-12, 13:34   #195
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjekkasgenser til en halvannetåring:

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 02-09-12, 22:28   #196
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Endelig ferdig

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 02-09-12, 22:34   #197
m^2

m^2 sin avatar

Standard

:myser: Laminaria uten nupps?

Fin!!

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 02-09-12, 22:39   #198
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Nydelig, Jålebeinet!

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 02-09-12, 22:44   #199
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Så flott, Jålebeinet! Hvilket garn har du brukt? Og hvor vanskelig er det å strikke uten de spissene?

Gammel 02-09-12, 22:54   #200
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

:tusentakk:

Jeg har brukt Fin som er 50 % babyalpakka og 50 % silke. Spissene var ikke vannskelig i det hele tatt. Sjalet er strikket omvendt av andre sjal, så volangene nederst ble strikket sist. Men for meg så nyttet det ikke med et øye på tvskjermen og ett på mønsteret

Oppskriften finner du ved å google Knitty og laminaria.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.