Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har du kontakt med skytsengelen din?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Jeg har kontakt med min skytsengel
Ja, denne/disse hjelper meg stadig. 10 6,02%
Nei, jeg tror ikke på/har ikke slike evner. 52 31,33%
Tull, tøys og fiskesprøyt. 104 62,65%
Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-12, 11:40   #181
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsengelen din?

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

Skal jeg gå rundt sånn som dere gjør nå fordi jeg ikke liker sport og ikke kan unngå overskrifter?? Seriøst?? Hahaha, ja da får dere jaggu bare ha det sånn. Finnes ikke synd i dere!

Du synes altså overskrifter om fotball og skiskyting er direkte provoserende?

Gammel 20-02-12, 11:42   #182
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal jeg gå rundt sånn som dere gjør nå fordi jeg ikke liker sport og ikke kan unngå overskrifter?? Seriøst?? Hahaha, ja da får dere jaggu bare ha det sånn. Finnes ikke synd i dere!

Du har virkelig ikke skjønt poenget. Skal vi overse alt vi ikke liker, alt vi blir provosert av og alt vi ikke er enig med? Da går verden fremover, du!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 11:44   #183
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Skal vi overse alt vi ikke liker, alt vi blir provosert av og alt vi ikke er enig med? Da går verden fremover, du!

I alle fall kan FP legges ned med en gang.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 12:32   #184
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Jamen, herrefred da! Hva er problemet med at noen tror på engler??

Ikke rart det er krig i verden.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 12:32   #185
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Du tøyset litt nå/tok litt hardt i med vilje, jah?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 12:37   #186
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fremdeles ikke skjønt poenget nei. Jeg foreslår at du leser diskusjonen en gang til, kanskje ekstra godt på Toffskij, Hattifnatten og Ulvefar sine innlegg.

Kortversjonen: Null problem at noen tror på engler. Stort problem med at man ønsker å tjene seg rik på det, uten å være villig til å ta i mot kritiske spørsmål.

Gammel 20-02-12, 12:41   #187
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Husfruen er litt kul
Standard

Jeg har lest. Og jeg kan fortsatt ikke se at det er så mye verre enn mange andre ting her i verden.

Gammel 20-02-12, 12:41   #188
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis engler finnes, hvorfor er det da krig i verden?

Gammel 20-02-12, 12:42   #189
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvis engler finnes, hvorfor er det da krig i verden?

Engler har ennå ikke fått innvilget stemmerett.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 12:45   #190
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg har lest. Og jeg kan fortsatt ikke se at det er så mye verre enn mange andre ting her i verden.

Og det var vel heller ikke poenget.

Merkelig innstilling at man bare skal reagere på det verste. Interessant å overføre den logikken på andre felt. Skal vi se, folkemord er verst, så da er det ikke vits i reagere på ett og annet bildrap.

Gammel 20-02-12, 12:46   #191
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Denne sangen er nesten påkrevd, synes jeg:

(Kilde: youtube.com)

Gammel 20-02-12, 12:48   #192
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg foretrekker denne:

(Kilde: youtube.com)

Gammel 20-02-12, 12:51   #193
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

....there must be an angel, looking for mye key..:nynner:

Jo, den duger den også.

Gammel 20-02-12, 13:43   #194
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er litt enig. Jeg syns det blir veldig mye av det samme som annen, ren svindel.

Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 14:57   #195
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg er litt enig. Jeg syns det blir veldig mye av det samme som annen, ren svindel.

Men så lenge det finnes krig så er det ikke så farlig at folk svindles. Eller drepes for den del. Ett enkelt drap er jo bagatellmessig i forhold til krig. Først må få slutt på krigen, så drepingen, og så langt nede på listen får vi ta oss av stjeling og svindel. Men, altså krig først.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 15:00   #196
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Men så lenge det finnes krig så er det ikke så farlig at folk svindles. Eller drepes for den del. Ett enkelt drap er jo bagatellmessig i forhold til krig. Først må få slutt på krigen, så drepingen, og så langt nede på listen får vi ta oss av stjeling og svindel. Men, altså krig først.

Er det kriger som er startet først, eller å ikke starte nye? :ser svindel inn i diskusjonen igjen:

Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 15:00   #197
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Njo, forskjellen er vel at resten av kongehuset stort sett ikke er så involvert i hverken den ene eller den andre formen for svindel....

Gammel 20-02-12, 19:00   #198
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Så det "vi" her på FP syns er ille, er at Märtha utnytter svake og halvdumme sjeler ved å ta betalt for dette? Er det slik å forstå?

Hvis hun med vilje villeder noen, så er det så sin sak. Men det lille jeg har sett, gjør at jeg syns hun framstår som oppriktig. Dette er noe hun selv tror på. Jeg tror ikke hun bevisst går inn for å lure og svindle noen.

Akkurat det gjør meg mildere innstilt til henne og hennes bedrifter enn til for eksempel SMS-lån hvor effektiv årsrente kan komme opp mot nærmere 800%. Der er det virkelig snakk om å utnytte mennesker i en sårbar situasjon. Og vi trenger da vitterlig ikke å gå så langt heller. Kredittkortselskapene er beryktet for å pushe kredittkort og kreditt på mennesker som slett ikke er kredittverdige.

I utgangspunktet syns jeg ikke det er noen grunn til å kritisere hennes økonomiske motiver mer enn det er grunn til å kritisere prester som tar opp kollekt i kirken som skal gå "til menighetens arbeid".

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 19:28   #199
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det der er jo en superklisjé. Nesten på høyde med "Forstå det den som kan".

Jeg har lenge lurt på dette, hva er greia med å bruke så utslitte uttrykk? Føler man at det sikkert er smart siden det brukes så ofte? At det er noe trygt og godt over å ikke skrive noe originalt?

Jeg lurer oppriktig på dette.

Gammel 20-02-12, 19:34   #200
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Husfruen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det der er jo en superklisjé. Nesten på høyde med "Forstå det den som kan".

Jeg har lenge lurt på dette, hva er greia med å bruke så utslitte uttrykk? Føler man at det sikkert er smart siden det brukes så ofte? At det er noe trygt og godt over å ikke skrive noe originalt?

Jeg lurer oppriktig på dette.

Jeg skriver det jeg føler for å skrive der og da. Behøver ikke tenke at det er kult eller noe sånt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:19.