Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Irmas kokebok (med bilder)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-11, 23:31   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

hmmm, slurp.
Tror jeg skal la denne sida ligge å slenge så sambomannen kan få noen fikse idéer.

Jeg har nettopp sendt tråden på mail til sambo.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 19:44   #2
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Lagar denne no eg

Men me kom litt seint i gang med bakinga. Er det greit om eg ventar med å lage glasuren/toppingen til i måro? Eller må det gjerast asap?

Sliter med denne hersens eggedosisen. Eg får ikkje piska den sånn at den blir stiv/fast. Kva gjer eg feil? I dag måtte me gi oss pga. at mixmasteren gjekk varm

Selve kaken kan fint lages dagen i forveien. Den får faktisk mer smak og blir saftigere av å stå en stund i kjøleskapet.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 23:36   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flotte bidrag Fruktflua. De spelthornene fikk jeg veldig lyst til å prøve.

I dag laget vi Canneloni for første gang. Vi var på avslutningsgrilling i barnehagen, og tok med disse istedenfor pølser. Bildet er tatt på farten ut, men det ble etterhvert drysset parmesan oppå og servert en god salat ved siden av. Selv var jeg litt skeptisk, fordi det smakte et snev av selleri - noe jeg ikke kan fordra. Deler den allikevel, for det kan jo være andre som har mer medgjørlige smaksløker.

Cannelloni med kjøttfyll

Til 4 personer

225 g karbonadedeig
1 stor rødløk, finhakket
150 g små sjampingjong, hakket
1 fedd hvitløk, knust
½ ts malt muskatnøtt
1 ts tørkede blandede urter
2 ss tomatpuré
4 ss tørr rødvin
12 hurtigkokte cannelonirør
salt og pepper
blandet salat til servering

Tomatsuas
1 rødløk finhakket
1 stor gulrot, revet
1 selleristilk, finhakket
1 laurbærblad
1 ½ dl tørr rødvin
400 g hakkede tomater på boks
2 ss tomatpuré
1 ts sukker
salt og pepper

Til pynt
25 g ferske parmesanskav
1 plommetomat
1 frisk basilikumkvist

• Ha karbonadedeig, løk, sopp og hvitløk i en stekepanne. Stek på svak varme i 3-4 minutter. Bland inn muskatnøtt, urter, krydder, tomatpuré og vin. La det surre i 15-20 min. Avkjøl i 10 min.
  • Lag sausen slik: Ha løk, gulrot selleri, laurbærblad og vin i en gryte. Kok opp og la det surre i 5 minutter. Tilsett resten av ingrediensene til sausen, og kok i ca 15 minutter. Kast laurbærbladet.
  • Ha en firedel av sausen i bunnen av en ildfast form. Fyll canneloniene med kjøttblandingen, og fordel dem oppå sausen. Hell resten av sausen over. Stek i forvarmet stekeovn ved 200 grader i 35-40 minutter. Pynt med ost, tomat og basilikumkvist. Server.

Gammel 15-07-07, 14:18   #4
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag laget vi et brød som ligner litt på ciabatta i konsistensen. Skal heve over natten. Resultatet ble ikke helt slik jeg hadde tenkt, neste gang blander vi dill og poteter inni deigen. Uansett - brødene smakte nydelig, og passer fint til bl.a supper.

Brød med poteter og dill

2 brød

20 g gjær
vann
500 g hvetemel
1 ½ ts salt
8 middels store nypoteter, godt vasket
1 fedd hvitløk, skrelt og finhakket
smør og olivenolje til steking
30 g frisk dill uten stilker, finhakket

Løs opp gjæren i litt lunkent vann. Ta mel og salt i en bolle, og tilsett så vannet med gjær. Hell så i resten av vannet litt etter litt, mens du hele tiden blander, til deigen er passe tykk. La den hvile over natten.

Kok potetene i 5 minutter, la dem avkjøles, og del dem i fire. Stek potetbitene sammen med hvitløken i litt smør og olje til de er gyllenbrune. La dem avkjøle seg.

Smør et stekebrett. Del deigen i to, og trykk hver del ut over så de blir ovale. Sett brødemnene på stekebrettet, og la de etterheve i 1-2 timer.

Varm ovnen til 230 grader. Dekk overflaten av hvert brød med potetene, trykk de godt ned i deigen. Strø litt hakket dill over, og stek i ovnen i 25-30 min til brødene er gylenbune. La de avkjøle på rist.

Gammel 15-07-07, 19:28   #5
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Jeg har egentlig aldri vært særlig glad i pasta, men etter å smakt ordentlig pasta noen ganger har jeg fått smaken på det. Jeg har lenge "siklet" på en pastaoppskrift som så skikkelig god ut. Det var den også. Ren godis da, masse fett og masse smak.

Hjemmelaget pasta

til 4 personer

450 g durumhvetemel, pluss ekstra til dryss
2 ts salt
4 egg, sammenvispet
2 ss olivenolje

• Sikt melet i en stor bolle. Rør inn salt.
  • Lag en grop i midten av de tørre ingrediensene. Tilsett egg og olje. Rør det inn med en tresleiv. Etter et par minutter er deigen så hard at du må bruke hendene.
  • Ha deigen på en lett melet arbeidsbenk. Kna den i ca 5 min, eller til den er myk og elastisk. Dersom deigen er for løs, tilsetter du litt mer mel og fortsetter å kna. Dekk deigen med plastfolie, og sett den i kjøleskapet i 30 minutter. Dette gjør at deigen blir lettere å kjevle ut og holder seg sammen.
  • Kjevle pastadeigen tynt ut, og form den i ønsket fasong. Dette kan gjøres for hånd eller med en pastamaskin. Hvis du bruker maskin, blir resultatet alltid penere og tynnere, men ikke nødvendigvis bedre.
  • Kok opp en stor gryte med vann over middels varme. Ha i pasta og kok i 23 minutter, eller til den er myk, men fremdeles bitefast. La pastaen renne av, og ha den tilbake i gryten.

Fettuchine all´alfredo

til 4 personer

2 ss smør
2 dl kremfløte
450 g fersk fettucine
85 g ferskrevet parmesan, pluss ekstra til servering
en klype muskatnøtt
salt og pepper
1 frisk kvist bladpersille til pynt
(evt skinke og erter hvis ønskelig)
  • Ha smør og 1 ½ dl av kremfløten i en stor gryte, og kok opp over middels varme. Skru ned varmen, og la det surre på svak varmen i 1 ½ minutt eller til det så vidt begynner å tykne.
  • Kok opp en stor gryte med lettsaltet vann over middels varme. Ha i pasta, og kok i 2-3 minutter, eller til den er myk men fortsatt bitefast. La pastaen renne godt av, og ha den tilbake i gryten. Hell fløtesausen over.
  • Bland pastaen med sausen på svak varme med en tresleiv, til pastaen er jevnt dekket med saus.
  • Tilsett resten av fløten, parmesan og muskatnøtt. Bland med pastaen. Kryere med salt og pepper. Varm opp under røring.
  • Anrett retten på et forvarmet serveringsfat. Pynt med frisk persille. Server straks med ekstra revet parmesan til.

Gammel 15-07-07, 20:22   #6
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Søren òg! Er snart ferdig med en ukes-meny fra SpisBedre-bladet,
og har helt glemt å ta bilder og slikt!

Gammel 15-07-07, 20:24   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Det var synd LilleLeo. Du får legge kameraet på kjøkkenbenken.

Gammel 15-07-07, 21:49   #8
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Why? Why? did I open this tråd???

Everything looks sååå god! name namm

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 22:04   #9
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av vicky79, her.

Why? Why? did I open this tråd???

Everything looks sååå god! name namm

Jeg har en hone aa plukke med deg. Hvor ı alle dager ble det av oppskrıften paa den der kyllıng-greıen jeg fıkk hos deg? Den lovet du meg for over et aar sıden.

Gammel 25-07-07, 00:35   #10
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg har en hone aa plukke med deg. Hvor ı alle dager ble det av oppskrıften paa den der kyllıng-greıen jeg fıkk hos deg? Den lovet du meg for over et aar sıden.

Ups! sorry... I am going to make it this weekend!!!

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 19:09   #11
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Tomatsalat

Denne "retten" krever vel egentlig ingen oppskrift, den lager seg selv, men den er så god og så innbydende å se på at den allikevel fortjener en plass her i Irmas vidunderlige tråd;

4 store solmodne (gjerne økologiske) tomater
1 pk fersk mozarellaost
Fersk basilikum
3-4 ss god olivenolje
Salt og pepper etter smak.

Tomater og mozarella anrettes pent på et fat og pyntes med basilikum. Oljen helles over herligheten, og salt og pepper haes på etter ønske.

Sist redigert av Fruktflua : 12-10-08 kl 21:21.
Gammel 23-07-07, 21:52   #12
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Oppskriften på biffen er hentet fra Matprat. Den ble litt seig, neste gang forsøker vi med indrefilét. Smaken var god. Potetene er noe mannen min fant på, for å avveksle litt fra ovnsstekte poteter. Ved siden av serverte vi grillspyd og bearnaisesaus. Sausen passet ikke så godt til pestosmaken.

Pronto biff

2 porsjoner

2 stk. biff á 200 g
2 ss pesto
4 skive parmesan
1 ts tørket basilikum
2 ss olje

Slik gjør du:
1. Del biffene på langs nesten gjennom med en skarp kniv. Smør på pesto og legg inni et par skiver parmesanost.

2. Fest biffen sammen i enden med en tannstikker.

3. Pensle biffene med olje, krydre med basilikum, salt og pepper. Grill de ca. 2 minutter på hver side på god varme.

Server gjerne med soltørkede tomater og godt brød eller potetmos.

Pannestekte poteter

Skrell poteter, og del i båter. Kok i ca 7 minutter. Stek i litt olje panne på middels varme til de er gylne og gjennomstekte, i ca 5-10 minutter.

Nok en tomatsuppeoppskrift. Blir dere lei? Denne var litt syrlig i smaken, men god! Neste gang trur jeg vi putter en ts sukker oppi for å balansere smaken litt. Ved siden av serverte vi de gode rundstykkene med gulrot og timian (innlegg 78), disse rundstykkene har blitt en hit her i huset fordi de er litt grove, saftige og gode.

Yoghurtkremet tomatsuppe med basilikum (Tine)

4 porsjoner

· 4 stk. finhakket sjalottløk
· 1 stk. finhakket hvitløksbåt
· 0,8 ts chilipulver
· 1 ss TineSmør
· 2 ss tomatpure
· 2 boks ( a 400g ) tomater
· 1 stk. laurbærblad
· 5 dl grønnsaksbuljong
· 3 dl TINE Matyoghurt
· 1 ss maisennamel
· 1 ts salt
· 0,5 ts nykvernet pepper
· 2 ss frisk hakket basilikum

Løk og hvitløk finhakkes og surres i smør tilsatt chilipulver til det er blankt. Rør inn tomatpure og fres 2 minutter til. Tilsett tomatene og laurbærblad, ha i kraften og la det koke ca.10 minutter. Smak til med salt og pepper. Ønsker man en jevnere suppe, kan den kjøres i foodprocessor. Rør sammen maisennamel og 2 dl matyoghurt og bland det i suppen under røring. Kok forsiktig opp. Server med dryss av finhakket basilikum og resten av yoghurten i klatter oppå.

NB! Vi blander yoghurten med maisenna eller hvetemel for at den ikke skal skille seg ved oppvarming. Ikke la retten fosskoke etter at yoghurten er tilsatt.

Gammel 23-07-07, 22:06   #13
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Jeg vil også ha oppskrift på kylling-greie. Hva det nå enn måtte være. Lag kylling-greie, ta bilde og legg inn oppskrift her Vicky. Alternativt kan jeg ta med meg fotoapparatet og ta en tur til deg.

Gammel 23-07-07, 22:17   #14
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg vil også ha oppskrift på kylling-greie. Hva det nå enn måtte være. Lag kylling-greie, ta bilde og legg inn oppskrift her Vicky. Alternativt kan jeg ta med meg fotoapparatet og ta en tur til deg.

Den planen lıker jeg! Lag lıtt mat tıl oss ı samme slengen da vel!

Gammel 24-07-07, 12:24   #15
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Synes denne bør "klistres" jeg.

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 12:34   #16
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly, her.

Synes denne bør "klistres" jeg.

:enig:

Gammel 03-08-07, 23:59   #17
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Ny suppe. *bombe* Dette var en skikkelig middagssuppe, tykk med biter i. En mellomting mellom mullagatawnysuppe og tomatsuppe. Ostekremen satte en skikkelig spiss på smaken.

Hot kyllingsuppe (Tine)

4 porsjoner

Ingredienser:

· 2 stk. kyllingfileter
· 1 stk. eple
· 1 stk. løk
· 2 ss TineSmør
· 1 ss karri (vi brukte hot madras)
· 2 boks hakket tomat hermetisk
· 1 dl vann
· 3 dl TINE Matfløte
· 2 stk. grønnsakbuljongterninger
· 1 ts sukker
· 0,5 dl finhakket persille

Kald ostekrem:

· 1 beger Snøfrisk Naturell , eller med dill
· 3 ssTINE Lettrømme

Dryss:

· 4 ss hakkede krydderurter

Del kyllingen i biter, skrell og del eplet i mindre biter, finhakk løken. Smelt smøret med karri i en kjele, fres kylling, eple og løk i smøret og tilsett vann, tomater, buljongterningene og matfløten. La alt få et oppkok og la det småkoke i 5 - 10 minutter. Smak til med salt, pepper og sukker. Dryss hakkede krydderurter over rett før servering og ha i noen små biter kyllingkjøtt. Server også eventuelt en kald ostekrem på. Se under!

Kald ostekrem: Bland Snøfrisk og lettrømme til en jevn krem. Ha eventuelt kremen i sprøytepose og sprøyt litt i tallerkenen, eller bruk skje. Hell over rykende varm suppe og dryss på friske, hakkede urter.

Sist redigert av Irma : 04-08-07 kl 10:51.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 00:34   #18
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den suppa må jeg prøve når vi får nytt kjøkken!

Gammel 08-08-07, 00:08   #19
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

I dag kjøpte vi steketakke, og den måtte selvsagt umiddelbart prøves ut. Det ble lapper:

Lapper

ca. 20 stk
1 kopp sukker
3 kopper mel
2 ts natron
2 egg
2 kopper kulturmelk (evt spe på litt ekstra)

Bland alt sammen.

Skal, skal ikke?

Skal!

Her er forresten steketakken vi har kjøpt, en Meteor 60 cm steketakke:

Gammel 09-08-07, 20:02   #20
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Ny kokebok måtte feires med ny oppskrift i dag. Mannen klarte å kjøpe dobbelt så mye spinat, og dobbelt så lite ricotta som han skulle. Det ble derfor for lite ricotta. Maten smakte allikevel nydelig. Mild og god smak, poden glefset i seg iallefall. Neste gang vil jeg kanskje ha litt fersk revet parmesan oppå etter servering også, kanskje prøve med skinke eller spekeskinke i crepesene. Vi brukte steketakken til å steke, så crepesene ble ikke så tynne som de kanskje skulle bli.

Spinat- og ricottacanneloni

4-6 personer

Crêpes
3 egg
150 g hvetemel
50 g smør, smeltet, pluss ekstra smør til steking
2 ½ dl melk

Tomatsaus:
1 hvitløksfedd, skrelt og lett most
2 ss olivenolje
1 boks hermetiske tomater, hakket
4-5 basilikumblad

Fyll:
300 g spinatblad, grovhakket
1 egg lett sammenpisket
500 g fersk ricotta
80 g revet parmesan
nyrevet muskatnøtt

Béchamelsaus:
60 g smør
40 g hvetemel
5 ½ dl melk, lunken
nyrevet muskatnøtt

50 g revet parmesan

Lag crêpes
Pisk eggene i en bolle. Rør inn mel og et par klyper salt. Tilsett smøret langsomt under omrøring. Rør melken forsiktig inn til det blir en jevn røre. La det stå og svelle i ca 20 min. Varm litt smør i en 15 cm stekepanne. Tilsett en halv øse røre og fordel raskt i pannen. Stek til undersiden er gyllen, snu med en stekespade og stek den andre siden. Legg den over på en tallerken og stek resten av røren. Du trenger 12 crêpes, og bør ha nok røre til at du kan tillate deg noen mislykkede forsøk.

Lag tomatsausen
Varm oljen i en kjele. Fres hvitløk. Tilsett tomatene når hvitløken dufter. Smak til med salt. Kok opp, skru ned varmen og la det småkoke i ca 15 minutter til tomatene faller sammen. Tilsett basilikum og 1 ¼ dl vann mot slutten av koketiden. Mos det til det blir en jevn saus.

Lag fyllet
Skyll spinaten under kaldt rennende vann. Rist av overflødig vann. Ha spinaten i en kjele med litt av skyllevannet på bladene. Kok på middels til svak varme. Snu spinatbladene til de faller sammen. Avkjøl kort. Klem ut så mye vann som mulig av spinaten, og hakk den. Ha spinaten i en bolle. Tilsett ricotta, egg, parmesan og muskatnøtt. Smak til med salt og pepper. Rør godt sammen.

Lag béchamel
Smelt smør i en liten kjele. Rør inn mel, og varm noen få minutter under konstant omrøring. Begynn å tilsetet den varme melken. Den blir umiddelbart absorbert, så arbeid raskt – pisk med den ene hånden og tilsett melken litt etter litt med den andre. Når sausen er jevn og ikke for tykk, tilsettes salt, pepper og litt revet muskatnøtt. Fortsett å koke i omkring 5 min under konstant omrøring. Det skal bli en svært tykk og jevn saus. Forvarm i mellomtiden stekeovnen til 180 grader. Smør en 20x30 cm ildfast form.

Lag ferdig retten:
Fordel litt béchamel i et tynt og jevnt lag i bunnen av formen. Øs et par spiseskjeer fyll langs den ene siden av crêpes og rull den stramt sammen. Gjenta med resten av crêpesene og legg dem i to rader i formen. Fordel resten av béchamelsausen på toppen, og drypp rikelig med tomatsaus. Dryss med parmesan. Stek i 40 minutter, eller til det bobler og er gyllent på overflaten.

Sist redigert av Irma : 09-08-07 kl 20:25.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:37.