Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pene klær når man skal ut

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-07, 20:37   #181
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pene klær når man skal ut

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Hør på Husfliden. Ellers så kan du jo ta slike bunadskurs, da lærer du å sy din egen underveis på kurset.

Synes jeg ser meg. Sy selv du liksom. Men takk, skal sjekke Husfliden!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 20:38   #182
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pynter både barnet og meg selv om vi skal noe spesielt.

Gammel 24-03-07, 20:38   #183
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Synes jeg ser meg. Sy selv du liksom. Men takk, skal sjekke Husfliden!

Men du kan jo bestille fra andre deler av landet. Det holder vel å prøve en eller to ganger?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 20:39   #184
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Virkelig? Har du lyst å kjøpe en til meg? Jeg har nemlig ikke råd til å bruke 20.000,- kr eller mer på et antrekk jeg skal bruke et par ganger i året.

Jeg har.
Mine barn har også ekte bunader, de er sydd av meg, min mor, gammelt arv (brystduker og belte) og av lokale sydamer.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er nok mange som er blitt for feite for bunaden sin. Hilsen Finn som selger str 36-40.

Jeg har sydd inn og ut bunaden min mange ganger. Ut til barnas dåp (for å få plass til fett og pupper), inn igjen etter endt amming og vektnedgang.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hva koster det å få sydd en bunad, altså uten sølv og alt dette? Hva koster en komplett bunad med sølv, som regel? :tør ikke vite svaret:

Min bunad koster ca 30 000,- komplett med sølv.

Jeg og jentene har denne bunaden (det er ikke meg på bildet ):

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 20:39   #185
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har selv en som er sydd via Husfliden. Da kom vi i kontakt med en dame som sydde både for Husfliden og "på egen hånd" og derfor sydde mamma og søsteren min til seg direkte fra henne (billigere så klart). Jeg fikk til konfirmasjonen, og jeg synes det er en flott gave. Bunad er nydelig, men jeg synes ikke det er et problem at mine barn må vente noen år med å gå i det liksom. Jeg håper imidlertid iallfall døtrene mine, hvis jeg får noen, kan få en til konfirmasjonen. På den tiden kan man heldigvis sy en som man kan ha resten av livet så lenge man legger inn ekstra stoff i den.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 20:39   #186
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Men du kan jo bestille fra andre deler av landet. Det holder vel å prøve en eller to ganger?

Jo, jeg vet bare ikke helt hvorfra jeg skulle bestilt. Men skal besøke mamma og pappa i påsken, så hvis det er noen åpne sysjapper da kan jeg jo ta en titt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 11:57   #187
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg har selv en som er sydd via Husfliden. Da kom vi i kontakt med en dame som sydde både for Husfliden og "på egen hånd" og derfor sydde mamma og søsteren min til seg direkte fra henne (billigere så klart). Jeg fikk til konfirmasjonen, og jeg synes det er en flott gave. Bunad er nydelig, men jeg synes ikke det er et problem at mine barn må vente noen år med å gå i det liksom. Jeg håper imidlertid iallfall døtrene mine, hvis jeg får noen, kan få en til konfirmasjonen. På den tiden kan man heldigvis sy en som man kan ha resten av livet så lenge man legger inn ekstra stoff i den.

Sånn gjorde vi det og. Mamma broderte også hjalp damen oss med å montere. Men nå jobber mamma også på husfliden så jeg får alt gjort før jeg får sukk for meg nesten.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 18:45   #188
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Ut og reise, på teater osv. Er det slutt på dette i forhold til slik det var før? Når vi har vært på teater har det vært unger der i typiske hverdagsklær. Jeg kler ikke mine heller i ballkjoler akkurat, men de får finere klær på seg enn om vi skulle på butikken. Det samme om vi skal ut og reise. Kler de ikke i lekeplassklær, for å si det sånn.

Jeg er vokst opp med at man pynter seg litt, ikke så mye nødvendigvis, når man skal noe spesielt.

Har ikke lest resten av tråden. MEN jeg er helt enig med det Sitron har skrevet her

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 19:49   #189
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skulle ønske mannen ville ha bunad jeg - det er så sexy

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 20:22   #190
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jo, jeg vet bare ikke helt hvorfra jeg skulle bestilt. Men skal besøke mamma og pappa i påsken, så hvis det er noen åpne sysjapper da kan jeg jo ta en titt.

På Heimen har de egen bunadavdeling, og de syr flere av variantene her til lands. Du kan helt sikkert få en del råd og hjelp der.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 20:30   #191
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg skulle ønske jeg hadde fått bunad til konfirmasjonen min.
Teller veldig på knappene om dagen om jeg skal investere i bunad nå i voksen alder, har veldig, veldig lyst.
Når den tid kommer har jeg også veldig lyst til å gi jentene bunad til konfirmasjonene deres, men det blir i så tilfelle tre bunader på to år - vi bør vel kanskje begynne å spare snart!

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 20:32   #192
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Forøvrig var det kjekt å omsider svinge innom denne tråden. Endelig skjønte jeg bakgrunnen for disse kryptiske bunadhentydningene som har gått igjen rundt om på forumet de siste par dagene.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 20:37   #193
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde nok hatt på de pen klær. Som du sier, ikke ballkjole, men pent tøy.

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 20:50   #194
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ut og reise, på teater osv. Er det slutt på dette i forhold til slik det var før? Når vi har vært på teater har det vært unger der i typiske hverdagsklær. Jeg kler ikke mine heller i ballkjoler akkurat, men de får finere klær på seg enn om vi skulle på butikken. Det samme om vi skal ut og reise. Kler de ikke i lekeplassklær, for å si det sånn.

Jeg er vokst opp med at man pynter seg litt, ikke så mye nødvendigvis, når man skal noe spesielt.

Guttene får pene klær på til besøk og til teater. Men skal vi ut på en lang flytur er de gjerne kledd komfortabelt i (i utgangspunktet) rene joggeklær.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 20:52   #195
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så må jeg skrive litt om bunader

Jeg har hardangerbunad - nå passer den sikkert også... Den har broderier etter min oldemor. Jeg har også flere ekte barnebunader liggende etter meg - ekte hardanger det også. Men jeg har bare gutter

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 20:55   #196
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Siden storesøster ikke går i barnehage så har vi vel ikke noe barnehageklær. Hva nå enn det er. Hun går pent kledd hver dag. Litt ekstra pynt blir det når vi skal noe spesiellt. Penklær til barn må jo brukes så selv en middag hos svigers kan innebære penkjole hos oss.

Alle klærne hun har kan lekes i og vaskes, så pene klær betyr ikke at hun må sitte still og ikke bli møkkete.

Ang. bunad så synes ikke jeg det er noe pent. Vil ikke ha selv og kommer ikke til å kjøpe til barna. Storesøster har blitt kledd opp i bunad (ikke ekte) fra når jeg var liten, etter ønske fra bestemor. Hun har også nå fått en strikket bunad fra et familiemedlem som skal brukes på 17.mai.

Gammel 25-03-07, 21:06   #197
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker å pynte meg selv og barna litt når vi skal på teater, kino, eller i selskap, tilstelninger o.l.

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:08   #198
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Leser ikke hele tråden nå. Den får jeg ha til gode.

Gutta mine tar på seg pen bukse og genser/skjorte til teater, fester i skole og barnehage, besøk, bursdag og kirka. 17. mai og fine selskap er det gjerne juksebunad som teller. Ønsker Nordland-barnebunad til dem, men det er litt for dyrt nå. Både HE og JC er komfortable med skjorte og slips, og hvis mamma ikke finner fram fine nok klær til fine anledninger får hun jammen høre det.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:09   #199
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er vel litt "gammeldags" sånn, for jeg kler Mathias pent når vi skal ut. Da mener jeg ikke festklær, men type "søndagsklær" (vi går i kirken på søndager, og da har han også finere klær enn til hverdags).

Gammel 26-03-07, 13:41   #200
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er litt opp og ned. Hvis vi skal på konsert eller teater så har Vesla gjerne på seg kjole eller skjørt. Skal vi på kafe eller til byen eller ut og spise så har hun vanlige, rene klær. Det er vi så ofte at det er liksom ikke noen spesiell anledning.

Når jeg tenker over det så er jeg ikke særlig gjennomført når det gjelder hva Vesla har på når vi skal bort til venner eller familie. Noen ganger har hun pyntet seg - andre ganger ikke. Hun bestemmer ofte selv. I bursdager er det alltid full mundur med den fineste kjolen og de fineste skoene - det bestemmer hun også selv.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:13.