|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Liker ikke Dagmar
Madammen kjørte fra oss og inn til Værnes, og så videre til Tr.heim. Jeg har ikke hørt noe fra henne, så regner med at det gikk greit. Håper det iallefall...
|
|
|
|
#182 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker ikke DagmarHuff og huff for et vær dere har hatt. :skummelt:
|
|
|
#183 |
|
Stiv
|
Sv: Liker ikke DagmarJeg tilbrakte 1 juledag i havgapet på Vestlandet, og det var fascinerende å oppleve så sterke vindkast. Selv om jeg er oppvokst med veldig mye vind, så var dette alikevel mer enn en vanlig høststorm, ja. Vi var strømløse noen timer, men vi hadde led-lykter, rødvin og fyr i ovnen, så alt har gått helt fint.
|
|
|
|
#184 |
|
maler
|
Sv: Liker ikke DagmarJeg jobber i morgen istedenfor. Må bare inn på jobb og få gjort noen småting, det er ikke noe som brenner egentlig bare at jeg gjerne vil få det gjort. (Joda, jeg er klar over at jeg egentlig har permisjon, men jeg må gjøre litt likevel). Mannen kjørte hjem for å få pusset litt i trappa nå og pappa kjører etter nå, så jeg håper det går greit. Det har vært flere ulykker i trondheimsområdet idag.
|
|
|
#185 |
|
Curlingkone
|
|
|
|
#186 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Liker ikke DagmarMin søster, kynikeren på julebesøk hos oss, påstår at hun sikkert hører det på nyhetene om huset hennes har blåst bort. Vi har ikke fått kontakt med noen fra hjembygda siden første juledag. Jeg mener nyttårsorkanen i ´92 holdt oss strømløse i et par døgn, så det nærmer seg rekord.
|
|
|
#188 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Liker ikke DagmarVi har også prøvd bilen i dag siden kl 13 til og er nettopp kommet hjem. Strekningen Jakobsli-byen og Heimdal. Gikk helt fint. Litt glatt noen steder men tar en det med ro så går det bra. |
|
|
|
|
|
#190 |
|
prøver å være tål***ig
|
Ja! Vi fikk endelig kontakt kl 18 i går kveld. Da hadde de vært innesperret øverst i en dal på Sunnmøre fra kl 17 kvelden før. Uten strøm og uten tlf forbindelse, sammen med min søster og hennes mann og deres datter på 4 mnd. Veiene ut var sperret av masse trær og det måtte mange til for å få ryddet veien før de kunne få beveget seg ut fra dalen. Guffete. Veldig kjekt når de endelig fikk ringt oss, vi var veldig bekymret.
|
|
|
#191 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Liker ikke DagmarJeg har vært på jobb i dag. Heldigvis har jeg kontor i 2.etg, for et var temmelig vått i kjelleren for å si det sånn.....
|
|
|
#193 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Liker ikke DagmarJeg bare lurer på hvordan digre trær kan knekkes på midten av sterk vind?
|
|
|
|
#194 |
|
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så flott at du endelig fikk snakket med de |
|
|
|
|
|
#195 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Man snakker store krefter. Her er det mange store trær som er knekt tvers av. I går jogget vi hinderløype
|
|
|
#196 |
|
Curlingkone
|
Sv: Liker ikke DagmarSå brukkede trær på vei opp til mine foreldre i går. Det er snodig ja, men samtidig så er det mye for vinden å få tak i øverst i friske graner og furuer, og kastene blir vel for kraftige til at stammen tåler det.
|
|
|
#197 |
|
|
Sv: Liker ikke DagmarDet er visst ikke noe fint føre fra Trondheim og nordover nå. Madammen er på vei innover nå, og jeg prøver å ikke bli hysterisk. Men puster gjør jeg ikke før hun parkerer trygt utenfor her...
|
|
|
|
#198 |
|
Bedreviter
|
Gamle, store trær har gjerne råtten eller ødelagt stamme innerst. Yngre trær har gjerne frisk ved hele stammen gjennom, og er vanskeligere å brekke.
føler med deg. Det var ikke noe hyggelig føre i Trondheim i dag, nei. :ikke egentlig hjelpsom: |
|
|
|
|
|
#199 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Liker ikke DagmarDet blåser litt heftig her nå.. ca midt i nordland.. |
|
|
|
|
|
#200 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Liker ikke DagmarVi har vært på langtur i dag, fra vestlandet til østlandet. Tidvis var det veldig tett snøfokk over vegen, så man nesten ikke så neste brøytestikke. Og sporete føre. Riktig så utrivelig var det, og vi brukte lang tid på vegen. Men vi kom frem. Til et hus som har vært strømløs 1,5 døgn. Heldigvis var snille mamma og pappa innom her i dag og fyrte opp til oss så det var varmt når vi kom frem. Ordnet med mat som stod i kjøleskapet hadde de også gjort, så det ble ingen konsekvenser av strømløsheten, heldigvis.
|
![]() |
|
|