|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Fortynnet
|
![]() Sv: En enslig mor som sliter med økonomienJeg har tenkt litt på dette, og blitt enig med familien om at vi skal prøve en måned med 1000 kroner uka i matbudsjett. Vi bruker mye mer nå, og kan absolutt spare mer enn vi gjør og fortsatt ha det rimelig bra. Men 4000 i måneden tror jeg kommer til å føles veldig knapt. Utgangspunktet blir også litt forskjellig siden vi alltid har endel tørrvarer og mat i fryseboksen, men jeg tror vi kommer til å merke det ganske kraftig likevel. Jeg lover å stoppe før det ender opp med at noen går sultne og slappe. Desember er ikke måneden for dette (når en er så heldig å kunne velge), men januar passer bra for en sånn utfordring i nøysomhet og oppfinnsomhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En enslig mor som sliter med økonomien
Veldig godt sagt!
![]() |
#183 |
Passiv
|
![]() Sv: En enslig mor som sliter med økonomienFilifjonka, det går fint. Men gudbedre så kjipt det er med kneip fra first price. Osten er ikke noe god den heller, men den lar seg jo spise. Paprikaen og maisen er fin. Gulrøttene også. Og fisk er billig mat, og det er havregryn også. |
![]() |
![]() |
#184 |
Fortynnet
|
![]() Sv: En enslig mor som sliter med økonomienJeg kommer til å bake brød og finne ost og andre ting på tilbud. Utfordringen jeg gir meg selv er å klare å lage mat som både er god og næringsrik på dette budsjettet. Ikke at vi skal kjenne hvordan det er å ha det trist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Passiv
|
![]() Sv: En enslig mor som sliter med økonomienAh, det var et bedre prosjekt ja. I mine dager var det dyrere å bake enn å spise first price, så da ble det first price. Gudbedre, jeg er glad jeg ikke trenger tenke på den osten mer. |
![]() |
![]() |
#186 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: En enslig mor som sliter med økonomienJeg kjenner overhode ikke den familien det refereres til men har hørt via-via at alt går mye bedre nå.
![]() |
#187 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: En enslig mor som sliter med økonomienJeg tror jeg vil henge meg på Filifjonka
![]() |
#188 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Vet du hva, jeg tror ikke det har noe med forakt for fattigdom å gjøre, eller dømming/forhåndsdømming. Jeg tror ikke engang det har noe med fattigdom som sådan å gjøre. Sist redigert av m^2 : 20-11-11 kl 13:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: En enslig mor som sliter med økonomienJeg også. Og jeg innrømmer gjerne at jeg lurte på hvorfor hun hadde prioritert ganske mange sånne fancy "Bohus"-interiørgreier i stua og full pakke med skolebilder av sønnen når hun ikke hadde råd til mat. Jeg håper det er snakk om gaver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
ekstremt trøtt
|
Sånn som jeg forstår det på de programmene så lager de mat og porsjonerer det og skryter veldig av at dette er middag til 25 kroner f.eks. Noen ganger lager han mange ting og da er det bare små smaksprøver. Her er det vel bare kanskje 2 av ungene som ville vært fornøyd med mengdene som blir servert i de programmene, ingen av oss andre ville blitt mette. Jeg skjønner at vi er storspiste.
![]() |
#192 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: En enslig mor som sliter med økonomienJeg synes det blir feil å reagere på at hun har det fint hjemme og at hun har skolebilder av barna sine. Hun er fattig og skal ikke få lov til det.....
![]() |
#193 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: En enslig mor som sliter med økonomienJeg tror det er veldig lett som ressurssterk, utdannet og velfødd å ha meninger om hvilke grep folk burde ha tatt for å bedre egen situasjon.
![]() |
#194 |
etterpåklokest
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Bør lage seg en tittel selv
Dette er jeg veldig enige i. Jeg har selv vært der at livet hat tatt en uforutsigbar vendig, sjokket og det følelsemessige det medfører.
Sist redigert av amo : 20-11-11 kl 15:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() |
#197 |
rakkarpus
|
![]() Sv: En enslig mor som sliter med økonomienSå rørende program!
![]() |
#198 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: En enslig mor som sliter med økonomienJeg oppfatter ikke så mye kritikk, snarere heller at det stilles spørsmål og at det diskuteres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
ræv med ører
![]() |
#200 |
Fortynnet
|
![]() Sv: En enslig mor som sliter med økonomienNei jeg syns også som Olympia at det må være lov å diskutere ut fra det som er vist på tv, og uavhengig av egen erfaring. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
enslig mor, fattig, hellstrøm |
|
|