Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-11, 10:43   #1
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg for min del har kjøpt pepperkakedeig(!) (man lager da deig selv) for første gang i mitt liv, men har ingen ide om når de skal bli bakt.

Det dumme med sånn kjøpedeig er at den ikke smaker så godt som hjemmelaget. Det er derfor ikke sikkert at man klarer å spise opp alt hvis man ikke orker å bake den ut. Har jeg hørt fra min venninne neon.

Gammel 02-12-11, 10:26   #2
slaskepott
Fullverdig medlem

Medlem siden: Nov 2011
slaskepott har et hav av muligheter foran seg
Standard

Forskjell på julesjuske og juleslaske ?

slaskepott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 10:48   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men har ikke noen diskvalifisert seg fra sin egen tråd ved å produsere pøntehubroer klokka sju om morgenen? Hæ, hæ?!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 10:49   #4
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Men har ikke noen diskvalifisert seg fra sin egen tråd ved å produsere pøntehubroer klokka sju om morgenen? Hæ, hæ?!

Ikke så lenge noen er såpass på etterskudd.

Gammel 02-12-11, 13:16   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært på et julebord i går og skal på et julebord i morgen. Er det lov for å fremdeles få henge i denne tråden?

Gammel 02-12-11, 13:31   #6
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har vært på et julebord i går og skal på et julebord i morgen. Er det lov for å fremdeles få henge i denne tråden?

Det må jo være lov. Da er det andre som styrer og ordner, mens du bare møter opp i din fineste stas (du kan jo få hjelp av snuppa m/limpistol til å hekte på deg litt fjær og perler og greier) og koser deg. I god sjuskeånd.

Gammel 02-12-11, 14:36   #7
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært svært lite julebordsjuskete og strøket julebordskjorta mi til i kveld på tirsdag. Til gjengjeld har jeg vært i hjembyen med kun håndbaggasje på flyet, sånn at de spennende gavene fra bestefar må sendes med post. Jeg glemte også å levere flere av de ferdigtrykte julekortene på min signingsferd hos venner og familie. Flere kvelder på rad har jeg smakt på andres julebakst, og hat beina i soffan hos noen andre.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 14:57   #8
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg fant en eske IKEA pepperkakedeig fra i fjor i en skuff. Må jeg kjøpe ny i år altså?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 15:09   #9
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg fant en eske IKEA pepperkakedeig fra i fjor i en skuff. Må jeg kjøpe ny i år altså?

Sjekk best-før datoen! Mener å huske at de jeg kjøpte i fjor var holdbare til november i år.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 15:39   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner jeg Aftenpostens aftenutgave rett så kommer det vel straks en test av ferdige pepperkakedeiger. Finnes det en ting den avisa ikke tester? Det er jo snart det eneste som står der.

Gammel 02-12-11, 22:25   #11
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har julepøntet meg selv.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 22:37   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg har julepøntet meg selv.

Men altså - jeg har julepyntet avataren min. Hvorfor synes det ikke?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 22:32   #13
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har begynt å google etter søndagsåpne butikker, sånn at jeg kanskje kan få kjøpt julegaver før jul...

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 10:49   #14
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Du har bare julepyntet profilbildet ditt, ikke avataren. (Det synes altså på profilsiden din.)

Gammel 04-12-11, 22:17   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må hoppe ut av denne tråden, for jeg er nesten ferdig med julegaver, jeg har pyntet kjøkkenet ferdig, har bakt 3 slag + montert et pepperkakehus som barna har fått pynte.

Resten av huset er adventspyntet.

Herlighet så effektiv jeg blir av å lese til eksamen.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:22   #16
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Det har gått opp for meg at vi ikke har nok kasseroller til å lage julemiddag. Og plutselig skal vi ha en haug med gjester. Neinei. Jaja.

Gammel 04-12-11, 22:31   #17
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har invitert til julefeiring. Men jeg har sagt at jeg ikke lager mat, så det får noen andre gjøre.

Gammel 05-12-11, 02:02   #18
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Jeg har sett på eskene med julepynt i dag. Lurer på hva jeg har inni og om jeg trenger noe nytt. I morgen starter en ukes eksamen, så jeg finner sikkert ut av det med pønten snart.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 08:43   #19
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå har jeg nesten skrevet ferdig ønskelistene til gutta for å sende dem til tante og bestemor - ikke verst. Vi får håpe det ikke er for sent - min slendrian bør jo ikke hindre dem i å få enda mer lego.

Gammel 05-12-11, 21:30   #20
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

For å komme unna både eksamensstress og julemas, har jeg i dag vært på harrytur. Jaggu fikk jeg ikke unna hele FIRE julegaver, så nå er jeg i gang.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:18.