Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-11, 23:07   #1
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!

Jeg kan da ikke huske så mange buekorps. Jeg bodde riktignok på Danmarksplass i studietiden, vet ikke om de har eget korps. Bodde også en kort periode i Sandviken og da hørte jeg korps. Langt utenom 17 maiperioden. Det jeg vil frem til er at man kan unngå buekorps ganske greit.

Det hører til på arrangement og 17 mai, men den øvingen..

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 23:09   #2
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bodde i Sandviken. J***lig mange buekorps i april/mai. Det er ikke pent å høre på altså, synes bergensere det faktisk er pent? Men, alvorlig talt, det er definitivt ikke en grunn til å velge bort Bergen. Jeg er virkelig veldig glad i Bergen, selv om jeg ikke kommer til å flytte tilbake.

Gammel 27-08-11, 23:10   #3
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

OK, DM, jeg registrerer at bergensere synes det er pent med buekorps. Akkurat det må jeg innrømme at jeg sliter med å forstå, enda så vennlig innstilt jeg er til Bergen.

Gammel 27-08-11, 23:08   #4
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Buekorps er fint! Det er så deilig å stå midt i sentrum på 17. mai, og så går buekorpsene forbi og dundrer løs i takt mens lyden tar tak i deg, og dundrer gjennom hele kroppen! Jeg får rett og slett tårer i øynene av det. Og å høre på dem når de øver er jo bare koselig og et vårtegn. Nesten som at det er koselig å høre raketter som smeller i romjulen også.

Rine: Argh! Nå fikk jeg den sangen på hjernen!

Gammel 27-08-11, 23:11   #5
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser meg ikke som bergenser, men jeg synes det er pent. Bare ikke når jeg sover.

Tre stk!
Gammel 27-08-11, 23:11   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo endel snø i Oslo. Men absurd? Jeg synes i grunnen det er fint selv om bilistene åpenbart glemmer at det blir vinter hvert år. Slike vintre vi har her jeg bor nå synes jeg faktisk er verst. Det er snø, men ikke nok snø. Det er kaldt, men gjerne ikke mens det er endel snø. Snøen smelter, men ikke helt. Og det er ikke nok snø til at man gidder å brøyte skikkelig. Bortsett på fortauene der all snøen man faktisk har brøytet bort legger seg. Jeg kan fint ha skikkelige snøvintre eller vintre uten snø, begge deler fungerer for meg. Men denne på-av-greia vi har her midt i landet liker jeg dårlig. Og så liker jeg dårlig at vinteren så å si alltid får en krampetrekning i april med skikkelige mengder snø. Snøen kan godt bli borte før vi skriver mars synes jeg.

Gammel 27-08-11, 23:12   #7
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Haha, nei, absurde mengder med snø i Oslo er det virkelig ikke. Kom Žan igjen altså.

Gammel 27-08-11, 23:12   #8
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...tenkte på bauner om de skulle brenne...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 23:13   #9
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Men du Skremmern, du har jo pusset opp så fint i det huset ditt, du kan jo ikke flytte fra det!

Tre stk!
Gammel 27-08-11, 23:27   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Men du Skremmern, du har jo pusset opp så fint i det huset ditt, du kan jo ikke flytte fra det!

Gammel 27-08-11, 23:33   #11
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

...tenkte på bauner om de skulle brenne...

Arg, hvorfor gikk jeg inn igjen i denne tråden? Men det er en fin sang da!

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Ja, det tenkte jeg også. All den opppussingen forgjeves? Kanskje du kan komme hit og pusse litt opp hos meg også? :håpe:

Gammel 28-08-11, 00:23   #12
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Ja, det tenkte jeg også. All den opppussingen forgjeves?

Det blir forhåpentligvis litt inntjening i form av økt boligverdi.

Gammel 28-08-11, 02:06   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det blir forhåpentligvis litt inntjening i form av økt boligverdi.

Jeg tenkte på oppussingen deres også. Zebraen og sånt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 23:13   #14
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Si absurd en gang til da

Tre stk!
Gammel 27-08-11, 23:14   #15
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er ABSURD at noen i det hele tatt vil bo i Oslo. :tøffer seg:

Gammel 27-08-11, 23:16   #16
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes det er ABSURD at noen i det hele tatt vil bo i Oslo. :tøffer seg:

Ja, vi er nok 500.000 gærninger.

Gammel 27-08-11, 23:16   #17
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Gammel 27-08-11, 23:25   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

15 kalde med snø er jo nada problem. 5 kalde og barfrost og vind derimot er pyton.

Gammel 27-08-11, 23:25   #19
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

15 kalde med snø er jo nada problem. 5 kalde og barfrost og vind derimot er pyton.

Definitivt.

Gammel 28-08-11, 00:29   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.