Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kalla fakta og gastric bypass

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-11, 14:36   #181
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Kalla fakta og gastric bypass

Her er hva jeg prøver å si:

Det er dumt at man blir operert under to uker fra man tar kontakt første gang. Det er en prossess som skal skje i hodet og den trenger mer tid.
Man trenger oppfølging i denne tiden.
Fire år er for lang tid.

Jeg føler at jeg tas til inntekt for å ha sagt dette:
Divine, du er et dårlig menneske, for du har operert deg på Aleris. Du skulle ventet i stillhet i fire år. Minst.

Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 14:37   #182
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ikke setter jeg pris på å kalles arrogant heller.

Hah, hvis du kan kalle meg hårsår, kan jeg kalle deg arrogant.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 14:41   #183
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Jeg har fått massevis av henvendelser fra lettere overvektige personer (det er kanskje snakk om 5-10 kg for mye) som spør og graver om krav for å få dekket, hvordan man går frem og jeg vet ikke hva. Som sagt så virker det som om veldig mange ser på dette som en quick-fix, dessverre også mange av dem som får utført GBP.

Dette har ikke jeg opplevd. Heldigvis. Jeg tror jeg hadde blitt helt stum. Jeg har derimot fått uventet støtte og ros fra folk jeg trodde ville stille seg uforstående og/eller kritiske, og det både overrasker og varmer. Nå er jo GBP begynt å bli så vanlig at de fleste kjenner noen som har gjennomgått det, slik at folk sitter på en del kunnskap. Mulig jeg har vært heldig med de jeg har pratet med dette om, men slike quick-fix-holdninger har jeg unngått å støte på.

Gammel 15-03-11, 14:42   #184
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hah, hvis du kan kalle meg hårsår, kan jeg kalle deg arrogant.

Joda. Men sammen med de meningene du tillegger med at du skal sees som et dårligere menneske og hva det nå var så blir det litt too much. Jeg har faktisk ikke sagt dette og du vet utmerket godt at jeg ikke mener det heller.

Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 14:54   #185
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette har ikke jeg opplevd. Heldigvis. Jeg tror jeg hadde blitt helt stum.

Jeg har opplevd det flere ganger. Skremmende.

Gammel 15-03-11, 15:14   #186
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Joda. Men sammen med de meningene du tillegger med at du skal sees som et dårligere menneske og hva det nå var så blir det litt too much. Jeg har faktisk ikke sagt dette og du vet utmerket godt at jeg ikke mener det heller.

Nah. Du rakker nå indirekte ned på de som har valgt operasjon ved private sykehus. For ved å si at opplegget er for dårlig, så sier du jo indirekte at de som velger et slikt dårlig opplegg, burde vite bedre.

Gammel 15-03-11, 15:20   #187
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et lite spørsmål sånn ift journaler og tilgang og slikt - sett nå at en var overvektig, fulgt opp av fastlege, psykolog mfl som alle sier at for DEG er slett ikke en vektoperasjon tingen. Psykisk er det ikke bra siden du <insert passende misbruk/spiseforstyrrelse/relevant sinnslidelse>, fysisk ville det være en katastrofe siden du har <insert diverse skavanker i f.eks hjerte, tarm, mage, ledd>, og siden ernæringsopptaket blir endret er det heller ikke lurt for deg siden <insert relevant problematikk>, og historisk har vi sett at du slett ikke klarer å endre <insert selvsaboterende sykdomsbilde>.

Så kan man allikevel ta en kjapp telefon til Aleris, en konsultasjon og joda, jeg har vært på GR-kurs jeg og gikk ikke ned en kilo! Frisk sier du? Joda, frisk som en fisk
Og få operasjon? Sant? Siden Aleris (o.l.) ikke lakmustester virkelighetsoppfatningen man kommer med?

Hm.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 15:20   #188
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nah. Du rakker nå indirekte ned på de som har valgt operasjon ved private sykehus. For ved å si at opplegget er for dårlig, så sier du jo indirekte at de som velger et slikt dårlig opplegg, burde vite bedre.

Overhode ikke. Jeg kjefter på Aleris som ikke tar ansvar for pasientene sine. Jeg har ikke sagt, tenkt eller ment ett eneste nedsettende ord om de som velger Aleris og finner det mer enn litt ufint av deg å hevde dette. Virkelig.

Jeg har ikke det aller minste vanskelig for å forstå at mange velger operasjon ved Aleris. Det er altså Aleris sin totale mangel på ansvar samt deres aggressive markedsføring jeg hele tiden mener er feil. Den bruken av gbp som Aleris bedriver er etter min mening ikke særlig forsvarlig.

Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 15:21   #189
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Et lite spørsmål sånn ift journaler og tilgang og slikt - sett nå at en var overvektig, fulgt opp av fastlege, psykolog mfl som alle sier at for DEG er slett ikke en vektoperasjon tingen. Psykisk er det ikke bra siden du <insert passende misbruk/spiseforstyrrelse/relevant sinnslidelse>, fysisk ville det være en katastrofe siden du har <insert diverse skavanker i f.eks hjerte, tarm, mage, ledd>, og siden ernæringsopptaket blir endret er det heller ikke lurt for deg siden <insert relevant problematikk>, og historisk har vi sett at du slett ikke klarer å endre <insert selvsaboterende sykdomsbilde>.

Så kan man allikevel ta en kjapp telefon til Aleris, en konsultasjon og joda, jeg har vært på GR-kurs jeg og gikk ikke ned en kilo! Frisk sier du? Joda, frisk som en fisk
Og få operasjon? Sant? Siden Aleris (o.l.) ikke lakmustester virkelighetsoppfatningen man kommer med?

Hm.

Sånn i korte trekk - ja.
Du kan legge til her at man heller ikke trenger å være all verdens overvektig.

Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 15:25   #190
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes nå ikke Aleris skal ha bare kjeft heller. Jeg opplevde en fantastisk oppfølging da jeg hadde sabotert helsa mi ved å kutte ut vitaminene mine og fikk helseproblemer av det. Ingen kjeftet på meg (joda, bittelitt, men det var jo velfortjent) og de kontaktet fastlegen min og samarbeidet godt med ham og tok skikkelig tak i ting. Hadde de ikke gjort det, hadde det ikke endt så bra som det gjorde, og jeg betalte heller ikke et øre for det. Men nå er vel 5 års oppfølging for meg inkludert i prisen jeg betalte, vet ikke hvordan det er om litt under et år til. Men personlig har jeg i hvert fall ingenting å utsette på dem, annet enn noen av de punktene dere andre her kommer med, bla. markedsføringen. Men akkurat dette med oppfølging synes jeg faktisk ikke de er så mye dårligere på enn mange av de offentlige sykehusene, etter det jeg har hørt fra andre.

Gammel 15-03-11, 15:39   #191
Slettet bruker
Passiv

Standard

Iset - hva besto denne fantastiske oppfølgingen i? Hentet de deg inn, sendte lege eller hva?

Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 15:40   #192
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men akkurat dette med oppfølging synes jeg faktisk ikke de er så mye dårligere på enn mange av de offentlige sykehusene, etter det jeg har hørt fra andre.

Men når man har betalt en liten formue for å få den så skulle det jaggu bare mangle også, altså.

Gammel 15-03-11, 15:44   #193
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg har ikke det aller minste vanskelig for å forstå at mange velger operasjon ved Aleris.

Godt å vite. Det var litt vanskelig å forstå ut fra det du skrev om du mente at folk burde holde seg for gode til å opereres der, eller om det bare var Aleris selv du var skeptisk til.

Den bruken av gbp som Aleris bedriver er etter min mening ikke særlig forsvarlig.

Mener du da bruken av gbp som forebyggende tiltak? Eller mener du noe mer/annet her?

Gammel 15-03-11, 15:45   #194
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt uenig, men jeg vet jo at du har oppfattet meg som vanskelig i tilsvarende diskusjoner. Jeg mener fremdeles at det må gå an å stille spørsmålstegn ved private alternativers aggressivitet og tilsynelatende mangelfulle oppfølging uten at det oppfattes som kritikk.

Iset, skrev ikke du tidligere i tråden at du ikke hadde møtt opp på en eneste kontroll etter operasjonen? (det vil nemlig jeg kalle katastrofal oppfølging. )

Gammel 15-03-11, 15:47   #195
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Men når man har betalt en liten formue for å få den så skulle det jaggu bare mangle også, altså.

Det er jeg enig i. Men jeg har ikke hørt noe negativt om oppfølgingen de har hatt av folk som har kommet tilbake med problemer. De som jobber der, er jo ikke synske, og kan ikke følge opp pasienter som ikke gir lyd fra seg. At det er for lite oppfølging generelt, kan så være. Men de følger i det minste opp alle som tar kontakt.

Gammel 15-03-11, 15:47   #196
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg mener at Aleris bruker gbp som et enkelt pakkeprodukt de kan selge, så gir de pasientene garanti om oppfølging ca så lenge som de regner med at effekten vil vare også tjener de seg styrtrike uten å vurdere om den pasienten som var der egentlig trengte en gbp, om det var nok med en gbp, om de burde sagt nei eller annet.

Hadde de tilbudt hele pakken med behandling av spiseforstyrrelsen så hadde det vært noe annet. Men de behandler jo bare den delen som sitter i magen og ignorerer den delen som sitter i hodet. Og til maks profitt og hensynsløs markedsføring hvor folk med bmi på 26 altså tilbys operasjon forebyggende.

De bruker dermed bare operasjonsdelen i behandlingen hensynsløst og ignorerer at pasientene stort sett har et sammensatt problem.

Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 15:48   #197
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Jeg mener fremdeles at det må gå an å stille spørsmålstegn ved private alternativers aggressivitet og tilsynelatende mangelfulle oppfølging uten at det oppfattes som kritikk.

Selvsagt kan og bør man stille kritiske spørsmål. Det hele bunner vel i hvem kritikken rettes mot.

Gammel 15-03-11, 15:49   #198
Slettet bruker
Passiv

Standard

(Det er sikkert andre enn Aleris der ute også. Men det er de jeg har fått med meg den aggressive markedsføringen fra.)

Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 15:49   #199
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Det er jeg enig i. Men jeg har ikke hørt noe negativt om oppfølgingen de har hatt av folk som har kommet tilbake med problemer. De som jobber der, er jo ikke synske, og kan ikke følge opp pasienter som ikke gir lyd fra seg. At det er for lite oppfølging generelt, kan så være. Men de følger i det minste opp alle som tar kontakt.

Men for å være litt kynisk: Aleris "lever jo" av å ta slike operasjoner (ikke bare da selvsagt, men det er vel en av flere satsningsområder i mangel av bedre ord). Så de lever av at kundene deres er fornøyd og et godt omdømme, eller i det minste at kundene deres framstår som fornøyd utad og som gruppe. Rent økonomisk sett for dem er det sannsynligvis veldig lurt å ivareta de som evt. tar kontakt i ettertid av en operasjon med problemer.

Gammel 15-03-11, 15:50   #200
Slettet bruker
Passiv

Standard

Men for å være litt kynisk: Aleris "lever jo" av å ta slike operasjoner (ikke bare da selvsagt, men det er vel en av flere satsningsområdet i mangel av bedre ord). Så de lever av at kundene deres er fornøyd og et godt omdømme, eller i det minste at kundene deres framstår som fornøyd utad og som gruppe. Rent økonomisk sett for dem er det sannsynligvis veldig lurt å ivareta de som evt. tar kontakt i ettertid av en operasjon med problemer.

Jepp. Også er vel kjøpsloven med i bildet her også. Det er ikke snilt av elkjøp å gi fem års reklamasjon heller.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:01.