|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Passiv
|
Sv: Kalla fakta og gastric bypassHer er hva jeg prøver å si: |
|
|
|
#182 |
|
Textrovert
|
Sv: Kalla fakta og gastric bypass
Hah, hvis du kan kalle meg hårsår, kan jeg kalle deg arrogant.
|
|
|
#183 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#184 |
|
Passiv
|
Joda. Men sammen med de meningene du tillegger med at du skal sees som et dårligere menneske og hva det nå var så blir det litt too much. Jeg har faktisk ikke sagt dette og du vet utmerket godt at jeg ikke mener det heller. |
|
|
|
#185 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har opplevd det flere ganger. Skremmende.
|
|
|
#186 |
|
Textrovert
|
Nah. Du rakker nå indirekte ned på de som har valgt operasjon ved private sykehus. For ved å si at opplegget er for dårlig, så sier du jo indirekte at de som velger et slikt dårlig opplegg, burde vite bedre.
|
|
|
#187 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kalla fakta og gastric bypassEt lite spørsmål sånn ift journaler og tilgang og slikt - sett nå at en var overvektig, fulgt opp av fastlege, psykolog mfl som alle sier at for DEG er slett ikke en vektoperasjon tingen. Psykisk er det ikke bra siden du <insert passende misbruk/spiseforstyrrelse/relevant sinnslidelse>, fysisk ville det være en katastrofe siden du har <insert diverse skavanker i f.eks hjerte, tarm, mage, ledd>, og siden ernæringsopptaket blir endret er det heller ikke lurt for deg siden <insert relevant problematikk>, og historisk har vi sett at du slett ikke klarer å endre <insert selvsaboterende sykdomsbilde>. |
|
|
|
|
|
#188 |
|
Passiv
|
Overhode ikke. Jeg kjefter på Aleris som ikke tar ansvar for pasientene sine. Jeg har ikke sagt, tenkt eller ment ett eneste nedsettende ord om de som velger Aleris og finner det mer enn litt ufint av deg å hevde dette. Virkelig. |
|
|
|
#189 |
|
Passiv
|
Sånn i korte trekk - ja. |
|
|
|
#190 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kalla fakta og gastric bypassJeg synes nå ikke Aleris skal ha bare kjeft heller. Jeg opplevde en fantastisk oppfølging da jeg hadde sabotert helsa mi ved å kutte ut vitaminene mine og fikk helseproblemer av det. Ingen kjeftet på meg (joda, bittelitt, men det var jo velfortjent) og de kontaktet fastlegen min og samarbeidet godt med ham og tok skikkelig tak i ting. Hadde de ikke gjort det, hadde det ikke endt så bra som det gjorde, og jeg betalte heller ikke et øre for det. Men nå er vel 5 års oppfølging for meg inkludert i prisen jeg betalte, vet ikke hvordan det er om litt under et år til. Men personlig har jeg i hvert fall ingenting å utsette på dem, annet enn noen av de punktene dere andre her kommer med, bla. markedsføringen. Men akkurat dette med oppfølging synes jeg faktisk ikke de er så mye dårligere på enn mange av de offentlige sykehusene, etter det jeg har hørt fra andre.
|
|
|
#191 |
|
Passiv
|
Sv: Kalla fakta og gastric bypassIset - hva besto denne fantastiske oppfølgingen i? Hentet de deg inn, sendte lege eller hva? |
|
|
|
#192 |
|
|
Men når man har betalt en liten formue for å få den så skulle det jaggu bare mangle også, altså. |
|
|
|
|
|
#193 |
|
Textrovert
|
Godt å vite. Det var litt vanskelig å forstå ut fra det du skrev om du mente at folk burde holde seg for gode til å opereres der, eller om det bare var Aleris selv du var skeptisk til.
Mener du da bruken av gbp som forebyggende tiltak? Eller mener du noe mer/annet her?
|
|
|
#194 |
|
ctrl+z
|
Jeg er helt uenig, men jeg vet jo at du har oppfattet meg som vanskelig i tilsvarende diskusjoner. Jeg mener fremdeles at det må gå an å stille spørsmålstegn ved private alternativers aggressivitet og tilsynelatende mangelfulle oppfølging uten at det oppfattes som kritikk.
|
|
|
#195 |
|
Textrovert
|
Det er jeg enig i. Men jeg har ikke hørt noe negativt om oppfølgingen de har hatt av folk som har kommet tilbake med problemer. De som jobber der, er jo ikke synske, og kan ikke følge opp pasienter som ikke gir lyd fra seg. At det er for lite oppfølging generelt, kan så være. Men de følger i det minste opp alle som tar kontakt.
|
|
|
#196 |
|
Passiv
|
Sv: Kalla fakta og gastric bypassJeg mener at Aleris bruker gbp som et enkelt pakkeprodukt de kan selge, så gir de pasientene garanti om oppfølging ca så lenge som de regner med at effekten vil vare også tjener de seg styrtrike uten å vurdere om den pasienten som var der egentlig trengte en gbp, om det var nok med en gbp, om de burde sagt nei eller annet. |
|
|
|
#197 |
|
Textrovert
|
Selvsagt kan og bør man stille kritiske spørsmål. Det hele bunner vel i hvem kritikken rettes mot.
|
|
|
#198 |
|
Passiv
|
Sv: Kalla fakta og gastric bypass(Det er sikkert andre enn Aleris der ute også. Men det er de jeg har fått med meg den aggressive markedsføringen fra.) |
|
|
|
#199 |
|
|
Men for å være litt kynisk: Aleris "lever jo" av å ta slike operasjoner (ikke bare da selvsagt, men det er vel en av flere satsningsområder i mangel av bedre ord). Så de lever av at kundene deres er fornøyd og et godt omdømme, eller i det minste at kundene deres framstår som fornøyd utad og som gruppe. Rent økonomisk sett for dem er det sannsynligvis veldig lurt å ivareta de som evt. tar kontakt i ettertid av en operasjon med problemer. |
|
|
|
|
|
#200 |
|
Passiv
|
Jepp. Også er vel kjøpsloven med i bildet her også. Det er ikke snilt av elkjøp å gi fem års reklamasjon heller. |
|
![]() |
|
|