Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Isbjørn vs P.o.P

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-11, 19:02   #181
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Isbjørn vs pop

JOda, moms av frakt når prisen er over 200 kr..

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 19:09   #182
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er forskjellen på Isbjørn winteroverall og Expedition winteroverall? Det skiller noen hundrelapper i pris.

Gammel 21-01-11, 19:10   #183
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leste Veronal sin tråd om reklamasjon på vanlig vinterdress og så fikk hun expedition i erstatning. Den var lettere og bedre sa hun. :husker ikke alt hun skrev nå:

http://www.foreldreportalen.no/forum...3&postcount=43

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 19:17   #184
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, ok.

Gammel 21-01-11, 19:43   #185
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Betalte du bare 639 for isbjørnjakken? Jeg finner den bare til 1000-et-eller-annet.

Det er uten Dansk moms!!

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Utenpå pakken min sto det ingenting men fakturaen som lå utenpå i en plastlomme, sto det jakke 799,- bukse 599,-.
Varepris excl moms kr 1118,4
Frakt 193
I alt incl 1311,4 DKK

Inne i pakken lå det en kvittering hvor fullpris og rabatt er notert. På denne er totalen DKK 1591,00

Jeg betalte altså kr 217 i fortolling og kr 340,- i utlagt mva totalt kr 557,-

Ser ut som de har gjort om DKK til NOK og så regnet ut moms fra totalen inkl frakt. Men jeg trodde ikke man betalte moms av frakt, jeg

Jo, man betaler moms på frakt når det man kjøper kommer på¨over 200 kr.

Jeg har betalt 124,- i utlagt toll/avgift, 321,- i utlagt moms og 217,- i fortolling (står det på kvitteringen). Det er vel forskjellig avgifter og praksis etter som hvor man får pakken tilsendet da?? Du kom litt rimligere ut av det enn meg.

Men men, skitt samme, dør ikke av de kronene! Har fått tøy som virker strålende. Gleder meg til gutte-tutten skal teste!!

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 19:54   #186
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Mål på str 110/116.
Jakke:
-(Ikke tatt med oppkant i halsen) Nakke og ned: ca 55cm.
-Nakke og ut arm:ca 54 cm.
-Underarm: ca 39cm.
Bukse:
-Innside ben: ca 48 cm.
-Fra topp til bunn: ca 75 cm.

Om det er andre mål som ønskes, rop ut!!

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:30   #187
Curly
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Jeg vurderer vinterdress fra www.eventyrsport.dk, men de blir jo ganske dyre selv om det er salg da
Hvilken anbefaler dere (Nin?? ) Den expedition eller den vanlige??
Den expedition kommer på 1600,- inkl moms og tollgebyr, det er egentlig mye...

Har lyst pp skalljakke også, men hun har fra før *be strong be strong*

Gammel 22-01-11, 12:35   #188
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg handler fra eventyrsport.dk, kjøpte Expedition-dressen til lillebror og skalljakke og -bukse til mellomsøster (som har 2 vinterdresser fra før).

Gammel 22-01-11, 12:35   #189
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Curly, her.

Jeg vurderer vinterdress fra www.eventyrsport.dk, men de blir jo ganske dyre selv om det er salg da
Hvilken anbefaler dere (Nin?? ) Den expedition eller den vanlige??
Den expedition kommer på 1600,- inkl moms og tollgebyr, det er egentlig mye...

Har lyst pp skalljakke også, men hun har fra før *be strong be strong*

Du greier deg mer enn fint med den vanlige, vi har aldri hatt noe annet og det er den beste dressen jeg noen gang har vært borti.

Gammel 22-01-11, 12:37   #190
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Da har jeg VIRKELIG høye forventninger til Expedition-dressen.

Gammel 22-01-11, 12:39   #191
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Da har jeg VIRKELIG høye forventninger til Expedition-dressen.

Den har jeg altså ikke testet, men jeg har testet expedition skalljakka med meget bra resultat.
Har en expedition dress på vei i posten straks da jeg fikk denne billigere enn den andre så neste vinter blir det endelig litt uttesting på oss igjen og.

Gammel 22-01-11, 12:48   #192
Curly

Standard

Hvilken str bør jeg kjøpe på dressen til neste år? Hun bruker 116 nå.

Gammel 22-01-11, 12:53   #193
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg ville gått en størrelse opp, og kjøpt 122.

Gammel 22-01-11, 12:57   #194
Curly

Standard

ok, synes noe nevnte den var kort i ryggen. tenkte kanskje jeg skulle ta 128, men det blir kanskje stort?

Gammel 22-01-11, 13:16   #195
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Den er kort i ryggen altså. En venninne av meg har en sønn som er utrolig lang i ryggen, men mye lavere enn min. Alikevel måtte han ha en str større enn vi kjøpte.

Gammel 22-01-11, 13:22   #196
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

I forhold til reflex så er den mye bedre proposjoner rygg/bein synes jeg.

Jeg målte den opp mot reflex dressen som er 2 størrelser mindre. Beina var nesten like lange, men ryggen en del lenger.

Så mye lenger er 116 i forhold til 104 i reflex

Men i beina bare så mye større:

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 10:59   #197
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Det ligger mål på 122 dress en side eller to lenger fram i tråden :-)

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 21:47   #198
Curly

Standard

*kremt*
Trenger man 2 vårjakker? Man gjør vel det? Iallefall dersom man skal ha de som regnklær i barnehagen i tillegg?

*prøver å overbevise meg selv om at vi trenger enda en skalljakke til minstejenta*

Farlig tråd dette her altså... !

Gammel 23-01-11, 21:50   #199
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Curly: Jeg tror nok det kan være greit med to vårjakker, ja! Mine har to hver og jeg tror det er nødvendig. Bruker heller ikke regntøy.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 23:16   #200
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Curly, her.

*kremt*
Trenger man 2 vårjakker? Man gjør vel det? Iallefall dersom man skal ha de som regnklær i barnehagen i tillegg?

*prøver å overbevise meg selv om at vi trenger enda en skalljakke til minstejenta*

Farlig tråd dette her altså... !

Vi har minst 2 skalljakker til minstejenta....i tillegg har vi vanlige vårjakker, som softshell (har 3 stk i øyeblikket )fleece og jakke til litt penere bruk.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.