|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjerteskjærende statuser på Facebook, hva er vitsen?Den Stoltenberggreia har jeg ikke sett snurten av.
![]() |
#182 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Hjerteskjærende statuser på Facebook, hva er vitsen?
Da måtte jeg søke på ordet "barneværnet" på Facebook, og der poppet det opp mye rart. Hm.
![]() |
![]() |
#183 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hjerteskjærende statuser på Facebook, hva er vitsen?Jepp, jeg måtte søke litt jeg også, og kom over en gruppe som heter "barnevernet ødela våre liv", der det står bla:
![]() |
#184 |
Mother of Dragons
|
Hvorfor skal toleransen gå bare den ene veien egentlig? Folk som ytrer sine meninger, og spesielt ekstreme meninger må tåle at andre også benytter sin frihet til å komme med sine meninger.
![]() |
#185 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Hjerteskjærende statuser på Facebook, hva er vitsen?Er tildels enig med Havbris, selv om jeg ofte gremmes over statuser som postes. Annet som postes må man jo ikke lese (allefall om det er lengre avhandlinger). Jeg skipper ofte sånne triste greier, men har også latt meg rive med av nyheter e.l og postet bl.a bilder av konsekvenesene fra oljelekkasjen i Mexicogolfen.
![]() |
![]() |
#186 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hjerteskjærende statuser på Facebook, hva er vitsen?Det er jo det jeg mener; når man skriver sånne fæle statuser, må man tenke litt over at man serverer det rett i trynet på andre, andre som kanskje ikke takler å lese sånt. Hun ene som postet akkurat den statusen hos meg, har også lagt ut artikler med bilder av døde og mishandlede barn, der man får bildet rett i fleisen når man er på newsfeeden. Jeg skjønner at de vil dele tragediene med andre for å "få det ut", men man bør tenke litt over at man faktisk deler det med alle på vennelista si, og enkelte ting bør man vurdere om det er greit å dele på den måten eller ikke.
![]() |
#187 |
Passiv
|
![]() Sv: Hjerteskjærende statuser på Facebook, hva er vitsen?Jeg mener at om man tror man kjemper for noen verdens ting ved å poste en status på fb så er man i sterkt behov for en realitetsorientering. Jeg kan strekke meg til at det kan ha et minimum av påvirkning om man skriver "ikke glem småfuglene i kulda" - kanskje en eller annen spurv får noen frø. Men å tro at verden endres bare en eneste bitteliten tusendels millimeter av at tilstrekkelig mange raringer skriver "det skjedde noe suuuupergrusomt, hvis du er enig i at det er dumt med suuupergrusomme ting så bruk ctrl+c, ctrl+v" så er man altså helt merkelig. |
![]() |
![]() |
#188 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Amen.
![]() |
![]() |
#189 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jepp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjerteskjærende statuser på Facebook, hva er vitsen?Har sett den i alle verdens variasjoner, og jeg blir nesten litt sliten av det. Legger ikke ut "ferdigstatuser" på fb om det ikke er dyr eller mennesker som er blitt borte og etterlyses.
![]() |
#191 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Hjerteskjærende statuser på Facebook, hva er vitsen?Hehe, sånn apropos å endre verden via FB:
![]() |
#193 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Hjerteskjærende statuser på Facebook, hva er vitsen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Slumrende Ullteppe
|
Jepp - og ikke lenge etter, hadde tilsvarende mange en advarsel ute, om at de som ville at folk skulle sette en tegneseriefigur som profilbildet, egentlig er pedofile, som bare sitter og venter at barn skal legge deg til som venn, fordi de ser bildet av "Colargol" eller hvem det nå er du skifter bilde til.
![]() |
#195 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Hjerteskjærende statuser på Facebook, hva er vitsen?Ja, men da er det jo en oppfoirdring til faktisk å gjøre noe. Og det er flott!
![]() |
#196 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hjerteskjærende statuser på Facebook, hva er vitsen?Nemlig - og det er noe som faktisk kan virke og ha en mening, i motsetning til alle de idiotiske statusene som florerer.
![]() |
#197 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Eg såg innslaget om dette på nyhetene i går, men kan ikkje finne noko om det på fb. Er det ei eiga side eller går det berre via statusoppdateringar?
![]() |
#198 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hjerteskjærende statuser på Facebook, hva er vitsen?Jeg tror det bare går via statusoppdateringer, Bergensis. Jeg har i hvertfall sett flere av mine venner ha denne oppfordringen.
![]() |
|
|