Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjerteskjærende statuser på Facebook, hva er vitsen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-10, 09:45   #181
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjerteskjærende statuser på Facebook, hva er vitsen?

Den Stoltenberggreia har jeg ikke sett snurten av.

Gammel 03-12-10, 12:05   #182
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, jo, jeg skjønner det, det må være veldig frustrerende. Jeg tenker mest på barnevernet, jeg er preget av alle disse "barneværnet tok lille Izabelleh fra meg"-greiene som postes på Facebook og Youtube og andre steder på nettet og som har skremmende mange tilhengere.

Da måtte jeg søke på ordet "barneværnet" på Facebook, og der poppet det opp mye rart. Hm.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 12:10   #183
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, jeg måtte søke litt jeg også, og kom over en gruppe som heter "barnevernet ødela våre liv", der det står bla:

Mottatt informasjon om at barnevernet i Ullensaker den 1. desember 2010 kl 20 kidnappet en 8 timer gammel spedbarn fra foreldrene på sykehuset....Barnevernet kidnappet babyen uten lov og dom....dette ser ut som et bestillongsverk.....hvem i barnevernets barnløse omgangskrets har bestilt en nyfødt guttebaby ??

Ja, og:

Barnevernet er Norges svar på Hitler-terror!!

Gammel 03-12-10, 12:13   #184
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Havbris, her.

Jeg skjønner ikke at man lar seg irritere av slike statuser??

Disse menneskene som legger dette ut, gjør det nok mest sannsynlig for å statuere en mening, et synspunkt, gi sin støtte til noen/noe eller rett og slett bare være med på å bevistgjøre noe. Tror jeg.
Alle har ulike måter å "kjempe" for sakene sine på.

Ønsker man å kjempe for at barnemishandling skal ta slutt, velger noen å melde seg inn i politiske partier som kjemper for bedre barnevern, andre velger å utdanne seg innen barnevern, noen velger å bli fosterforeldre, mens andre der igjen gjør det ved å publisere en "støtteerklæring" på facebook.

Alle mennesker har ulike måter å opptre på, og at man sitter her å "ler" av mennesker som legger ut slike statuser, i god tro, ja, DET syns jeg er tåpelig.

Hvorfor skal toleransen gå bare den ene veien egentlig? Folk som ytrer sine meninger, og spesielt ekstreme meninger må tåle at andre også benytter sin frihet til å komme med sine meninger.

Gammel 03-12-10, 12:48   #185
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er tildels enig med Havbris, selv om jeg ofte gremmes over statuser som postes. Annet som postes man jo ikke lese (allefall om det er lengre avhandlinger). Jeg skipper ofte sånne triste greier, men har også latt meg rive med av nyheter e.l og postet bl.a bilder av konsekvenesene fra oljelekkasjen i Mexicogolfen. Noen ganger bruker jeg Facebook for å opplyse (påminne/informere - hva?? irritere??) andre - fordi jeg engasjerer meg, på den måten. Men mest morsomme/positive/interessante ting altså.

Når det gjelder den episoden med "barnet som ble mishandlet til døde fordi hun hadde tegnet/skrevet "det du vet" på sengetøyet" så fikk jeg med meg den, og reagerte nok som deg, Iset. /

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 12:52   #186
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo det jeg mener; når man skriver sånne fæle statuser, må man tenke litt over at man serverer det rett i trynet på andre, andre som kanskje ikke takler å lese sånt. Hun ene som postet akkurat den statusen hos meg, har også lagt ut artikler med bilder av døde og mishandlede barn, der man får bildet rett i fleisen når man er på newsfeeden. Jeg skjønner at de vil dele tragediene med andre for å "få det ut", men man bør tenke litt over at man faktisk deler det med alle på vennelista si, og enkelte ting bør man vurdere om det er greit å dele på den måten eller ikke.

Gammel 03-12-10, 12:56   #187
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg mener at om man tror man kjemper for noen verdens ting ved å poste en status på fb så er man i sterkt behov for en realitetsorientering. Jeg kan strekke meg til at det kan ha et minimum av påvirkning om man skriver "ikke glem småfuglene i kulda" - kanskje en eller annen spurv får noen frø. Men å tro at verden endres bare en eneste bitteliten tusendels millimeter av at tilstrekkelig mange raringer skriver "det skjedde noe suuuupergrusomt, hvis du er enig i at det er dumt med suuupergrusomme ting så bruk ctrl+c, ctrl+v" så er man altså helt merkelig.

Det blir like smart som å skulle kjempe for å endre verden gjennom å lese Se og Hør.

Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 10:20   #188
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

(...)Men å tro at verden endres bare en eneste bitteliten tusendels millimeter av at tilstrekkelig mange raringer skriver "det skjedde noe suuuupergrusomt, hvis du er enig i at det er dumt med suuupergrusomme ting så bruk ctrl+c, ctrl+v" så er man altså helt merkelig.

Amen.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 10:44   #189
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg mener at om man tror man kjemper for noen verdens ting ved å poste en status på fb så er man i sterkt behov for en realitetsorientering. Jeg kan strekke meg til at det kan ha et minimum av påvirkning om man skriver "ikke glem småfuglene i kulda" - kanskje en eller annen spurv får noen frø. Men å tro at verden endres bare en eneste bitteliten tusendels millimeter av at tilstrekkelig mange raringer skriver "det skjedde noe suuuupergrusomt, hvis du er enig i at det er dumt med suuupergrusomme ting så bruk ctrl+c, ctrl+v" så er man altså helt merkelig.

Det blir like smart som å skulle kjempe for å endre verden gjennom å lese Se og Hør.

Jepp.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 13:13   #190
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har sett den i alle verdens variasjoner, og jeg blir nesten litt sliten av det. Legger ikke ut "ferdigstatuser" på fb om det ikke er dyr eller mennesker som er blitt borte og etterlyses.

Gammel 15-12-10, 00:01   #191
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Hehe, sånn apropos å endre verden via FB:

http://failbook.failblog.org/2010/12...-world-hunger/

Gammel 15-12-10, 00:04   #192
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg så en sånn her om dagen om at vold mot barn også forsvant, ved at alle tok tegneseriefigurer som profilbilde.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 00:05   #193
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Her: http://i.imgur.com/Drw9c.png

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 00:06   #194
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg så en sånn her om dagen om at vold mot barn også forsvant, ved at alle tok tegneseriefigurer som profilbilde.

Jepp - og ikke lenge etter, hadde tilsvarende mange en advarsel ute, om at de som ville at folk skulle sette en tegneseriefigur som profilbildet, egentlig er pedofile, som bare sitter og venter at barn skal legge deg til som venn, fordi de ser bildet av "Colargol" eller hvem det nå er du skifter bilde til.

Jadda.

Men noe skal det ha, disse statusmeldingene - jeg så på nyhetene i kveld at Fattighuset virkelig har pågang av folk som gir bort leker etc. til folk som trenger det, etter at en eller annen har startet en FB-kampanje. Så noe godt kan det komme ut av det - innimellom.

Gammel 15-12-10, 00:15   #195
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, men da er det jo en oppfoirdring til faktisk å gjøre noe. Og det er flott!

Gammel 15-12-10, 00:18   #196
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nemlig - og det er noe som faktisk kan virke og ha en mening, i motsetning til alle de idiotiske statusene som florerer.

Gammel 15-12-10, 09:15   #197
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Men noe skal det ha, disse statusmeldingene - jeg så på nyhetene i kveld at Fattighuset virkelig har pågang av folk som gir bort leker etc. til folk som trenger det, etter at en eller annen har startet en FB-kampanje. Så noe godt kan det komme ut av det - innimellom.

Eg såg innslaget om dette på nyhetene i går, men kan ikkje finne noko om det på fb. Er det ei eiga side eller går det berre via statusoppdateringar?

For nokre år tilbake hadde Frivillighetssentralen her eit liknande opplegg. Pakkan vart sendt ein eller annan stad, eg hugsar dessverre ikkje kvar. Det var kjekt å ta med storesøster på dette, og skulle gjerne gjentatt det med begge barna.

Gammel 15-12-10, 09:17   #198
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Jeg tror det bare går via statusoppdateringer, Bergensis. Jeg har i hvertfall sett flere av mine venner ha denne oppfordringen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:01.